Τι να φας, να πιείς, πώς να ντυθείς και να κοιμηθείς την πιο εσωστρεφή εποχή του χρόνου

Ακόμη κι αν δεν είχαμε ημερολόγιο, θα ξέραμε ότι μπήκαμε στο χειμώνα. Η θερμοκρασία έχει πέσει αρκετά και ο οργανισμός μας προσπαθεί να προσαρμοστεί στη νέα εποχή. Τι μπορείς να κάνεις για να έχεις ανεξάντλητη ενέργεια και υγεία για τους μήνες που ακολουθούν;

Σύμφωνα με την αγιουρβέδα, το χειμώνα κυριαρχεί το στοιχείο της Vata, που σημαίνει ότι επικρατούν  κρύο, ξηρότητα, τραχύτητα και κινητικότητα. Όταν όμως το στοιχείο της Vata αυξάνεται υπερβολικά, τότε έχουμε αϋπνία, ξηρό δέρμα, αθριτικά, δυσκοιλιότητα, υψηλή πίεση, άγχος και κατάθλιψη. Χρειάζεται να προσέξουμε αυτή την εποχή ώστε να αποφύγουμε τα παραπάνω συμπτώματα. Αν θέλεις να μάθεις για την αγιουρβέδα και για τον τύπο σου, διάβασε εδώ.

Το μυστικό για καλό χειμώνα

Καλό είναι να θυμάσαι ότι η Vata, άρα και ο χειμώνας, αγαπούν τη σταθερότητα και τη ρουτίνα. Αυτό σημαίνει ότι θα νιώθεις θαυμάσια σε όλη τη διάρκεια της εποχής αν κοιμάσαι, ξυπνάς,τρως και κινείσαι ακριβώς τις ίδιες ώρες καθημερινά. Η τήρηση της ρουτίνας θα είναι αυτή που θα σου δώσεις αντοχή αλλά και χαρά.

Οι επιλογές του χειμώνα

Φαγητό
Προτίμησε φαγητά που είναι ζεστά, φρέσκα και καλομαγειρεμένα.
Απόφυγε τρόφιμα που δεν είναι μαγειρεμένα, ειδικά τις ωμές σαλάτες ή τα ωμά λαχανικά.

Υγρά
Πίνε τσάι και γενικά αρκετά ζεστά ροφήματα που θα συμβάλουν στην επαρκή ενυδάτωση σου. Μπορείς να φτιάξεις και τσάι με τζίντζερ. Βάλε ένα κουτάλάκι φρέσκο τριμμένο τζίντζερ σε ένα θερμός με ζεστό νερό και άφησε το να σε ενυδατώσει αλλά και να σε ζεστάνει κατά τη διάρκεια της ημέρας. Γενικά, προτίμησε τσάι με κανέλα, γαρύφαλλο και άλλα θερμαντικά.

Τρόφιμα
Προτίμησε περισσότερες ζεστές, ξινές και αλμυρές, και λιγότερο πικρές ή πικάντικες γεύσεις. Αβοκάντο, μπανάνα, μήλα, αχλάδια, λεμόνια, κολοκύθα, καρότα, παντζάρια, σπαράγγια, κινόα, ρύζι, ροβίτσα, αμύγδαλα, σουσάμι είναι κάποιες άριστες επιλογές για αυτή την εποχή.

Η όρεξη για φαγητό
Μην ανησυχείς εάν πεινάς λίγο περισσότερο αυτή την εποχή. Είναι η φυσική τάση του οργανισμού που βοηθάει στο να είναι σε ισορροπία η Vata. Από την άλλη μην τρως τόσο πολύ ώστε να αισθάνεσαι βαρύς.

Θρέψε και τις αισθήσεις σου

-Φόρεσε ρούχα που είναι ζεστά και απαλά στην υφή, σε γήινους τόνους. Ο χειμώνας δε θέλει έντονα χρώματα.
-Μείνε ζεστός
Η Vata είναι μια κρύα και ξηρή ιδιοσυγκρασία, έτσι είναι σημαντικό να διασφαλίσεις ότι οι χώροι που ζεις είναι όσο χρειάζεσται ζεστοί, και το κυριότερο, έχουν την υγρασία που χρειάζεται. Καθώς η Vata αποσυντονίζεται από τον αέρα, είναι καλό να αποφεύγεις να μένεις σε χώρους ή μέρη που έχουν ρεύματα.
-Κάνε ένα μασάζ
Αν κάνεις μασάζ καλό είναι να χρησιμοποιήσουν αμυγδαλέλαιο ή σησαμέλαιο.
Bonus tip: αν βάζεις μια σταγονίτσα σησαμέλαιο στα ρουθούνια σου, θα τα βοηθήσεις να έχουν την απαραίτητη υγρασία κατά τη διάρκεια του χειμώνα.
-Κοιμήσου
Φρόντισε να κοιμάσαι αρκετά. Ο ύπνος είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για να είσαι σε ισορροπία, καθώς το χειμώνα υπάρχει η τάση να ωθούμε τον εαυτό μας στα άκρα, εξαντλώντας τον σε φυσικό ή πνευματικό επίπεδο. Η καλή ξεκούραση είναι σημαντική. Επιπλέον ο διαλογισμός θα σε βοηθήσει να βρεις ηρεμία και σταθερότητα που αναζητάς αυτή την εποχή.

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.