Δεν είναι πανεύκολο, αλλά αξίζει τον κόπο

Το να κόψεις απόλυτα τη ζάχαρη είναι αδύνατον, κυρίως γιατί ζάχαρη υπάρχει και στα φρούτα. Καλό όμως είναι κόψεις την επεξεργασμένη ζάχαρη που μόνο προβλήματα φέρνει στο σώμα σου, στη διάθεση και την υγεία σου. Αν θεωρείς ότι είναι δύσκολο να ξεκινήσεις την επιχείρηση “κόβω την παλιοζάχαρη”, εδώ θα βρεις 9 απλούς τρόπους για να αλλάξει η σχέση σας για πάντα.

Φάε συχνότερα

Το να αφήνεις τον οργανισμό χωρίς τροφή, άρα και χωρίς “καύσιμα” για πολλές ώρες, οδηγεί με απόλυτη ακρίβεια στο να φας περισσότερο στο επόμενο γεύμα. Και καθώς θα έχεις μια μεγάλη ανάγκη να προσλάβεις από κάπου ενέργεια, το σίγουρο είναι ότι θα φας και μεγαλύτερες ποσότητες και θα αναζητήσεις περισσότερη ζάχαρη. Άρα αν κρατήσεις ένα καλό πρόγραμμα στο φαγητό σου, το σίγουρο είναι ότι η ανάγκη σου για ζάχαρη θα μειωθεί σημαντικά. Και πάω και στοίχημα σε αυτό.

Τελικά μήπως απλά διψάς;

Επειδή είμαστε ένα μικρό -αλλά και γοητευτικό- κουβάρι, πολλές φορές δεν πιάνουμε το σωστό μήνυμα. Νομίζουμε ότι πεινάμε ενώ στην πραγματικότητα διψάμε! Την επόμενη φορά που θα έχεις μια ακατανίκητη λιγούρα για ζάχαρη, πιες ένα-δύο ποτήρια νερό. Με το που θα ενυδατωθείς, θα καταλάβεις αν θέλεις πραγματικά να φας ή αν ήταν ένα σινιάλο του οργανισμού ότι χρειαζόταν ενέργεια μέσω του νερού.

Επίλεξε φυσικά και όχι επεξεργασμένα προϊόντα

Το ξέρουμε όλοι πλέον ότι τα επεξεργασμένα τρόφιμα περιέχουν τεράστιες ποσότητες ζάχαρης. Και η ζάχαρη ζητάει ζάχαρη. Δηλαδή, όταν θα έχεις καταναλώσει κάποιο σνακ ή φαγητό με ζάχαρη, σε λίγο ο γλυκαιμικός σου δείκτης θα πέσει τόσο απότομα, που θα ζητάς κι άλλη ζάχαρη για να πάρεις ενέργεια και να νιώσεις καλύτερα.
Το μυστικό είναι να τρως φυσικά και όχι συσκευασμένα τρόφιμα. Δοκίμασε φρούτα με γιαούρτι για παράδειγμα. Μπορεί στην αρχή να μη σε ικανοποιεί αρκετά, αλλά σημασία έχει ότι θα ικανοποιηθεί ο οργανισμός σου. Κι αυτός είναι ένας υπέροχος λόγος για να κάνεις μια νέα αρχή και να πάρεις δύναμη.

Διάβασε τις ετικέτες

Οι ετικέτες στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι για να τις διαβάζουμε. Ναι, μας το κάνουν πολύ δύσκολο με τα μικρά γράμματα, και δεν είναι τυχαίο, αλλά αφού το καταφέρνω εγώ χρόνια τώρα, μπορείς κι εσύ. Τσέκαρε τα υλικά κι αν διαβάσεις ότι υπάρχει ζάχαρη, τότε είναι πρόσθετη. Αν και στο τέλος της ημέρας ζάχαρη είναι τόσο η φυσική όσο και η πρόσθετη, η πρόσθετη ζάχαρη είναι αυτή που μας κάνει να τρώμε πολύ περισσότερο.

Κάνε το πικάντικο

Μπαχαρικά όπως η κανέλα και το μοσχοκάρυδο, μπορούν να δώσουν μια διαφορετική γεύση και να αναπληρώσουν επαρκώς τη γλύκα την οποία έχεις συνηθίσει. Μια καλή πρόταση, αν και κάπως ασυνήθιστη, είναι να προσθέσεις κανέλα αντί για ζάχαρη, ακόμα και στον καφέ σου. Αξίζει να το δοκιμάσεις.

Ξεκουράσου

Το να είσαι κουρασμένος, όπως είμαστε όλοι μας όλο και συχνότερα, σε κάνει να ζητάς υδατάνθρακες, καθώς πιστεύεις ότι με αυτό τον τρόπο θα πάρεις άμεσα ενέργεια. Μόνο που αυτή η ενέργεια διαρκεί πολύ λίγο. Για λίγο νιώθεις μια χαρά αλλά αμέσως μετά πέφτει απότομα, αφήνοντας σε πολύ περισσότερο κουρασμένο. Αυτό το ανεβοκατέβασμα στο ζάχαρο και την ινσουλίνη σου, μπορεί με τα χρόνια να οδηγήσει σε καρδιακά θέματα ακόμα και σε διαβήτη τύπου 2. Άρα φρόντισε να κοιμάσαι σωστά και να ξεκουράζεσαι όσο σου ζητάει ο οργανισμός σου.

Κόψε τη ζάχαρη σταδιακά

Αν πιστεύεις ότι δεν μπορείς να κάνεις το μεγάλο άλμα και να κόψεις τη ζάχαρη μαχαίρι, μπορείς να την κόψεις σταδιακά. Έτσι ο οργανισμός και οι γευστικοί σου κάλυκες θα έχουν το χρόνο να προσαρμοστούν στην αλλαγή. Για αρχή μπορείς να μειώσεις τη ζάχαρη στο μισό στον καφέ σου ή στα γλυκά που τρως, και μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα να την κόψεις τελείως. Ναι, δε χρειάζεσαι ούτε ένα κόκκο της για να ζήσεις.
Αυτό που έκανα παλιά και λειτουργούσε σε εμένα, ήταν να βαφτίζω κάποιες ημέρες “ημέρες χωρίς ζάχαρη”, και λίγο αργότερα, την “εβδομάδα χωρίς ζάχαρη”. Όταν επέστρεφα στις ημέρες με ζάχαρη, ζητούσα όλο λιγότερο το γλυκό μέχρι που σταδιακά σταμάτησε η επιθυμία για επεξεργασμένη ζάχαρη.

Απόφυγε τα χαμηλά ή τα χωρίς λιπαρά τρόφιμα

Είναι γνωστό ότι όταν από ένα τρόφιμο αφαιρούνται τα λιπαρά, προστίθεται ζάχαρη ώστε να υπάρξει γεύση. Έτσι, ενώ έχεις επιλέξει ένα τέτοιο τρόφιμο για να γλυτώσεις λιπαρά, τελικά παίρνεις ζάχαρη που το σώμα τη μετατρέπει σε λίπος. Μπορείς να τρως κανονικά προϊόντα με όλα τους τα λιπαρά, απλά σε μικρότερες ποσότητες.

Κάνε πιο υγιεινές επιλογές

Για να διαβάζεις αυτό το άρθρο το πιο πιθανό είναι να ξέρεις τι να μη φας, όμως μπορεί ακόμα να αναρωτιέσαι τι μπορείς να φας. Φυσικά τα φρέσκα φρούρα και τα λαχανικά είναι η καλύτερη επιλογή. Αν χρειάζεσαι έξτρα ενέργεια, πρόσθεσε ξηρούς καρπούς και καλά λιπαρά. Μέσα σε λίγο καιρό, δε θα αναζητάς τη ζάχαρη, και αυτό θα ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην ενέργεια και τη ζωή σου.

Αν χρειάζεται να πάρεις κι άλλες ιδέες, έμπνευση και δύναμη για να κόψεις τη ζάχαρη, μπορείς να διαβάσεις και το “Ναι, κόβεται η ζάχαρη με 3 απλούς τρόπους (και ένα κόλπο) .

 

Από την Καίτη Φαρμάκη

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.