Δεν έχει σημασία αν πίνεις πολλά ή λίγα αναψυκτικά. Τα αναψυκτικά είναι κάτι το τόσο αφύσικο που για κάποιους οργανισμούς, ίσως για τον δικό σου και τον δικό μου, ακόμα και το λίγο μπορεί να είναι αρκετό για να υπάρξουν επιπτώσεις.
Η καλύτερη λύση δεν είναι τα light, τα χωρίς ζάχαρη, τα με στέβια αλλά το… μαχαίρι. Δες τι κάνουν στον οργανισμό τα αναψυκτικά και χαιρέτησε τώρα κιόλας.

Η (παλιο)ζάχαρη

Το ξέρουν και οι πέτρες πια ότι ένα κουτάκι αναψυκτικού έχει 16 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη. Μετά από κατανάλωση έξι μηνών, το συκώτι έχει 150% περισσότερα λιποκύτταρα από πριν.
Ίσως να σκεφτείς ότι η λύση είναι τα χωρίς ζάχαρη. Τα γλυκαντικά που περιέχουν τα χωρίς ζάχαρη αναψυκτικά, τρελαίνουν τόσο τον οργανισμό που οδηγούν, τουλάχιστον, σε υπερφαγία.

Αϋπνία

Η κατανάλωση αναψυκτικών το βράδυ προκαλεί αϋπνία λόγω της ζάχαρης ή των γλυκαντικών και της καφεΐνης, βέβαια.

Αναστενάζει η ζυγαριά

Τα αναψυκτικά, και ειδικά τα διαίτης, δε βοηθούν ούτε στο ελάχιστο την απώλεια βάρους. Αντιθέτως, επηρεάζουν τον μεταβολισμό απορυθμίζοντας την ινσουλίνη, τη διαχείριση των υδατανθράκων και προκαλώντας βασανιστικές λιγούρες. Και να φανταστείς ότι πολλοί κάνοντας δίαιτα προτιμούν τα light από τα κανονικά αναψυκτικά.

Το κοκαλάκι

Είναι γνωστό ότι από τη στιγμή που τα αναψυκτικά θα μπουν στον οργανισμό, ξεκινούν να κλέβουν ασβέστιο από όπου το βρουν και κυρίως από τα κόκαλα σου. Το γεγονός ότι όσοι κάνουν κακή διατροφή δείχνουν περισσότερο γερασμένοι, οφείλεται στο γεγονός ότι τα κόκαλα στο πρόσωπο γίνονται όλο και πιο αδύναμα.

Δέρμα

Δεν είναι τυχαίο ότι όλοι όσοι υποφέρουν από ακμή χρειάζεται να βγάλουν τελείως τα αναψυκτικά από τη διατροφή τους. Το ίδιο συμβαίνει και όσους έχουν αυτοάνοσα ή ακόμα και καρκίνο του δέρματος.

Δόντια και στομάχι

Όλα όσα περιέχει ένα αναψυκτικό είναι όξινα. Ακόμα και από μόνο του αυτό το γεγονός, επηρεάζει το φυσιολογικό PH του στόματος και το κάνει όξινο με αποτέλεσμα περισσότερο ευάλωτα δόντια, στοματική κοιλότητα αλλά και οισοφάγο. Καθώς τα αναψυκτικά καταλήγουν στο στομάχι, σε έναν ευαίσθητο οργανισμό η γαστροοισοφαγική παλινδρόμιση ξαναφέρνει τα οξέα στη στοματική κοιλότητα προκαλώντας επιπλέον ζημιά.

Χάλια κέφια

Η ζάχαρη ή τα γλυκαντικά επηρεάζουν τη διάθεση σου με δύο τρόπους. Πρώτα βοηθάνε στην έκκριση ντοπαμίνης, γι΄αυτό και αισθάνεσαι υπέροχα κατά τη διάρκεια της κατανάλωσης. Μόλις τα επίπεδα της ντοπαμίνης πέσουν έρχεται ο εκνευρισμός, οι λιγούρες, ανεξήγητα νεύρα, οι εναλλαγές διάθεσης και ο εθισμός. Διάβασε περισσότερα για τη ντοπαμίνη, εδώ!

Αρθρίτιδα

Στην αρθρίτιδα, το ουρικό οξύ αυξάνεται πολύ στο αίμα προκαλώντας πόνο και πρήξιμο ανάμεσα σε άλλα. Η φρουκτόζη που υπάρχει στα αναψυκτικά ανεβάζει το ουρικό οξύ στα ύψη.

Ποιος θέλει να γεράσει πριν από την ώρα του;

Το κάθε χρωμόσωμα έχει στην άκρη του το τελομερές που το προστατεύει. Με απλά λόγια, το τελομερές είναι σαν το πλαστικό προστατευτικό στην άκρη των κορδονιών που τα εμποδίζει από τη φθορά. Σε έρευνα του πανεπιστημίου του Σαν Φραντσίσκο αποδείχτηκε ότι όσοι καταναλώνουν αναψυκτικά έχουν πιο κοντά τελομερή, γεγονός που συνδέεται με χρόνιες παθήσεις, γήρανση, καρδιακά νοσήματα, διαβήτη και συγκεκριμένα είδη καρκίνου.

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.