13 λόγοι για να το βάλεις στην καθημερινή σου διατροφή.

Για να λέμε τα φρούτα φρούτα και τα λαχανικά λαχανικά, το αβοκάντο είναι φρούτο! Αυτό δεν το ήξερα ούτε κι εγώ, που τρώω την ετήσια σοδειά ενός Κρητικού παραγωγού σε αβοκάντο. Έτσι μέχρι τώρα το κατέτασα στα λαχανικά. Η γεύση του είναι σχετικά ήπια. Οπότε, χρειάζεται αλάτι, λεμόνι, κρεμμύδι, ή και κακάο αν το χρησιμοποιήσεις σε γλυκό, για να συγκινήσει τους γευστικούς σου κάλυκες λίγο παραπάνω.

Υπάρχουν τόσοι τρόποι όσοι και λόγοι, για να βάλεις το αβοκάντο στη διατροφή σου.

  • Όσοι καταναλώνουν ένα αβοκάντο την ημέρα, έχουν μικρότερο δείκτη μάζας σώματος και καλύτερη υγεία. Το αβοκάντο είναι “διάσημο” για τα λιπαρά του. Μόνο που τα λιπαρά του είναι τα καλά μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία κάνουν τόσο καλό στην καρδιά σου όσο και ο…έρωτας.

 

  • Βοηθά στην απώλεια κιλών. Για να αποβληθεί το λίπος από τον οργανισμό, χρειάζεται λίπος για να το “παρασύρει”. Το αβοκάντο περιέχει αυτό ακριβώς το είδος λίπους. Δώσε στον οργανισμό σου το σωστό είδος και τη σωστή ποσότητα λίπους, και θα δουλέψει μόνος του.

 

  • Το αβοκάντο δίνει σε πολύ μεγάλο βαθμό το αίσθημα της πληρότητας και για περισσότερη ώρα. Με απλά λόγια, σε χορταίνει πολύ περισσότερο από όσο άλλες τροφές. Σύμφωνα με έρευνα στο Nutrition Journal, μισό αβοκάντο στο μεσημεριανό γεύμα, μείωσε κατά 40% την επιθυμία για φαγητό για τις επόμενες 3 ώρες, και κατά 28% την επιθυμία για φαγητό 5 ώρες μετά το γεύμα. Ουάου!

 

  • Μειώνει την αρτηριακή πίεση καθώς περιέχει περίπου το 30% του ποτάσσιου που χρειάζεται ο οργανισμός την ημέρα για να τη ρυθμίσει.

 

  • Μειώνει τη χοληστερίνη. 1 στους 3 ενήλικες αμερικανούς έχει κάποιο θέμα με τη χοληστερίνη του. Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν αρκετές φυσικές μέθοδοι για να ρυθμιστεί η χοληστερίνη. Μια από αυτές είναι και η κατανάλωση αβοκάντο που αυξάνει την καλή χοληστερίνη και μειώνει την κακή.

 

  • Είναι δυνατός σύμμαχος κατά του διαβήτη. Ασθενείς που κατανάλωναν μισό αβοκάντο με το γεύμα τους και μετά έπαιρναν την ινσουλίνη τους, παρουσιάζαν πολύ καλά αποτελέσματα στο να κρατάνε το ζάχαρο σε φυσιολογικά πλαίσια.

 

  • Το αβοκάντο είναι πλούσιο σε θρεπτικά στοιχεία καθώς παρέχει 20 βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Ανάμεσα τους, βιταμίνη Κ 53%, φυλικό οξύ 41%, βιταμίνη C 33%, ποτάσσιο 28%, βιταμίνη Β6 26%, βιταμίνη Ε 21%.

 

  • Κι ένα μικρό μυστικό. Κάποια συμπληρώματα βιταμινών χρειάζονται λίπος για να απορροφηθούν. Άρα, αν παίρνεις συμπληρώματα σε βιταμίνες Α, Ε, Κ και D, η δυνατότητα απορρόφησης αυξάνεται σε πολύ μεγάλο ποσοστό, αν μαζί τρως και αβοκάντο.

 

  • Ένα μέτριο αβοκάντο περιέχει περίπου 320 θερμίδες και 40 γραμμάρια λίπους. Γι’ αυτό τον λόγο θέλει μια προσοχή στο πόσο καταναλώνεις. Μισό αβοκάντο την ημέρα, ίσως και ένα ολόκληρο στα μεγάλα κέφια, είναι αρκετό.

 

  • Για να μη μαυρίσει η επιφάνεια του αβοκάντο, βάλε λίγο λεμόνι.

 

  • Είναι θαυμάσιο φρούτο για τις γυναίκες που αντιμετωπίζουν ορμονικά θέματα σε κάθε ηλικία.

 

  • Αν νιώθεις το δέρμα σου ξηρό, το αβοκάντο θα βοηθήσει αρκετά στο να θρέψει το δέρμα εκ των έσω.

 

  • Στην αγορά θα βρεις αβοκάντο όλο τον χρόνο είτε εισαγωγής είτε ελληνικά. Να προτιμήσεις τα κρητικά αβοκάντο. Η γεύση τους είναι σαφώς καλύτερη.

 

Αν θες υπέροχες συνταγές με αβοκάντο, δες μια σαλάτα με ψητά λαχανικά και ντρέσινγκ αβοκάντο και μια απίθανα πλούσια γευστική συνταγή για μους σοκολάτας με αβοκάντο που θα σε ξετρελάνει.

από την Καίτη Φαρμάκη

Μοιράσου το

(1) Σχόλιο

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.