H Laurie Santos είναι η καθηγήτρια του πιο δημοφιλούς μαθήματος στο Yale: του μαθήματος της Ευτυχίας. Σε συνέντευξη της μιλάει για τους έξι τρόπους που μπορούν να φέρουν την ευτυχία στη ζωή σου. Πρόκειται για πραγματικά απλά πράγματα που κάπου στη διαδρομή τα ξεχάσαμε…

Διάθεσε σωστά τον χρόνο σου

Συνηθίζεις να χαρίζεις τον χρόνο σου σε δραστηριότητες που νομίζεις ότι σου δίνουν χαρά.
Σε μια δουλειά που δεν σου ταιριάζει αλλά σου δίνει χρήματα ή κύρος, στο να περνάς ώρες ατελείωτες στο facebook ή στα social media, στο να κάνεις πέντε πράγματα ταυτόχρονα και το μυαλό σου να είναι σε άλλα δεκαπέντε.
Όλα αυτά σε κάνουν να πιστεύεις ότι είσαι ευτυχισμένος επειδή είσαι απασχολημένος.
Είναι όμως εκεί η ευτυχία;

Αν θέλεις να νιώσεις πραγματική χαρά επιδίωξε να κάνεις σχέσεις με ανθρώπους που σε κάνουν να κοκκινίζεις, να χαμογελάς, να νιώθεις ζωντανός, χρήσιμος και με ενέργεια.
Και φρόντισε να έχεις αυτό που λέω “πλούτο χρόνου”, δηλαδή χρόνο κατά τον οποίο δεν έχεις προγραμματίσει να κάνεις κάτι και που θα τον χρησιμοποιήσεις για να κάνεις όσα αγαπάς και σου δίνουν πραγματική χαρά.

Βρες χρόνο να πεις ευχαριστώ

Η ευγνωμοσύνη είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες ευτυχίας.
Αν επικεντρώνεις σε όσα δεν έχεις, σε όσα σου λείπουν και σε όσα δεν κάνεις καλά,
τότε ξεχνάς όσα έχεις, όσα έχεις κερδίσει και όσα έχεις επιτύχει.

Βρες χρόνο μέσα στην ημέρα για να γράψεις ή να σκεφτείς όσα έχεις και τα θεωρείς δεδομένα: τα παιδιά σου, την υγεία σου, το ότι αναπνέεις,περπατάς, νιώθεις, σκέφτεσαι.
Μην προσπεράσεις την ευκαιρία να συνειδητοποιήσεις όσα πολύτιμα έχεις όσο τα έχεις και όχι όταν πιθανώς τα χάσεις.

Κάνε κάτι καλό για τους άλλους

Οι άνθρωποι που βοηθάνε άλλους ανθρώπους με οποιονδήποτε τρόπο όταν έχουν φροντίσει τα του οίκου τους, έχουν καλύτερη ισορροπία, ευγνωμοσύνη.
Και τελικά έχουν και αυτή τη “ζεστή λάμψη” της γενναιοδωρίας στην έκφραση τους.
Το να νιώσεις τη σημασία του ότι όλοι είμαστε συνδεδεμένοι είναι σημαντικός παράγοντας ευτυχίας.

Βρες χρόνο για επίγνωση

Είναι πιο απλό από όσο νομίζεις. Κάνε διαλογισμό για 10 λεπτά καθημερινά. Εγώ κάνω τον διαλογισμό της καλοσύνης. Σκέφτομαι τους ανθρώπους που αγαπάω και τους στέλνω ευχές όπως “Να είσαι χαρούμενος, Θέλω να ζεις καλά, Να είσαι υγιής, Να είσαι ευτυχισμένος”. Τέτοια μάντρας με βοηθούν να νιώθω την προστασία της αγάπης. Επίσης, μπορείς να στείλεις την αγάπη σου και σε άλλα πλάσματα. Όχι μόνο σε ανθρώπους ή σε αυτούς που εσύ γνωρίζεις και αγαπάς.

Για τον διαλογισμό της απόλυτης καλοσύνης, διάβασε όλες τις λεπτομέρειες εδώ!

Ασκήσου πολύ, κοιμήσου καλά

Το να ασκείσαι δεν είναι μόνο καλό για το σώμα αλλά και για το πώς νιώθεις. Επιπλέον, μειώνει και τα συμπτώματα της κατάθλιψης.
Επίσης, φρόντισε να κοιμάσαι καλά καθώς η έλλειψη ύπνου επηρεάζει τη διάθεση και την ενέργεια σου.

Εξασκήσου στην ευτυχία καθημερινά

Είναι σαν την άσκηση. Δεν αρκεί να κάνεις κοιλιακούς για δυο ημέρες για να αποκτήσεις επίπεδη κοιλιά. Χρειάζεται να συνεχίσεις την προπόνηση για να δεις αποτελέσματα.
Κάποιες φορές πιστεύεις ότι αρκεί να κάνεις κάποια πράγματα περιστασιακά για να νιώσεις καλά και μετά θα είσαι ευτυχισμένος για πάντα.

Ένα από τα σημαντικότερα μαθήματα που πήρα σε αυτή τη δουλειά είναι ότι ναι, μπορείς να αλλάξεις και να ευτυχίσεις σε όλους τους τομείς, μόνο που χρειάζεται πολλή δουλειά.

από την Καίτη Φαρμάκη

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.