Ο διαλογισμός είναι αυτό που όλοι θέλουν να ξεκινήσουν. Μπορεί να μη χρειάζεται σωματικό κόπο, όμως απαιτεί πνευματική πειθαρχία κι αυτό κάποιες φορές αποδεικνύεται πολύ πιο δύσκολο. Όμως αξίζει τον κόπο. Ο διαλογισμός είναι η πιο αποτελεσματική άσκηση για να έχεις λίγα λεπτά πραγματικής επαφής με τον πιο σημαντικό άνθρωπο στον κόσμο. Εσένα!

Βρες τον χρόνο

Σημασία έχει να σε εξυπηρετεί η ώρα που θα αφιερώσεις στο διαλογισμό σου. Μπορεί να είναι το πρωί για να γεμίσεις ενέργεια ή και το βράδυ για να αποφορτίσεις την ένταση της ημέρας.

Βρες το μάντρα σου

Δηλαδή, βρες τι θέλεις. Μάντρα είναι μια φράση ή μια λέξη που την επαναλαμβάνεις κατά τη διάρκεια του διαλογισμού. Μπορεί να είναι οι λέξεις: Αγάπη, Ειρήνη, Ησυχία, Είμαι, Είμαστε, Ευχαριστώ.
Πες, ζήτα αυτό που έχεις ανάγκη.

Βρες ένα ήσυχο μέρος

Βρες ένα ήσυχο μέρος, ειδοποίησε να μην σε ενοχλήσουν για λίγο, κάθισε με ίσια τη σπονδυλική στήλη και, ιδανικά, κοιτώντας προς την ανατολή. Τα χέρια ακουμπισμένα στα γόνατα να κοιτούν επάνω ή κάτω, αρκεί να είναι συμμετρικά. Κάθισε οκλαδόν ή σε καρέκλα αρκεί να νοιώθεις άνετα. Μόνο φρόντισε να μην κάνεις το διαλογισμό σου ξαπλωμένος γιατί το πιο πιθανό είναι να κοιμηθείς.

Χαλάρωσε

Άναψε ένα λευκό κεράκι, τοποθέτησε το σε ασφαλές μέρος, και ξεκίνα κλείνοντας απαλά τα μάτια σου. Πάρε κάποιες αναπνοές, όσες χρειαστείς για να εκπνεύσεις ένταση και για να εισπνεύσεις ειρήνη.
Αυτές είναι οι αναπνοές που θα σε “καθαρίσουν” και θα σου δώσουν τη γλυκιά αίσθηση της ηρεμίας.

Κάνε κύκλους αναπνοών, αν θέλεις

Αυτό το βήμα δεν είναι απαραίτητο, όμως αν το κάνεις θα βοηθήσει αποτελεσματικά στη συγκέντρωση σου. Κάνε κάποιους πλήρεις κύκλους αναπνοών. Δηλαδή, εισέπνευσε-κράτησε-εξέπνευσε-κράτησε, όλα αυτά σε ίσο χρόνο και μόνο από τη μύτη. Κάνε 5, 7 ή και 21 κύκλους αναπνοών για να ξεκινήσεις το διαλογισμό σου με τον καλύτερο τρόπο.
(Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα για την αναπνοή διάβασε εδώ και εδώ)

Τα μαϊμουδάκια

Ξεκίνα να λες το μάντρα σου χαμηλόφωνα. Αν δεν έχεις βάλει κάτι δεν υπάρχει θέμα.
Μην προσπαθήσεις να διώξεις τις σκέψεις από το μυαλό σου. Θα κερδίσουν τη μάχη αν αναμετρηθείς μαζί τους.
Προσπάθησε, ό,τι κι αν σκέφτεσαι, να μην του δίνεις σημασία και σιγά σιγά καθώς θα πέφτουν οι παλμοί της καρδιάς, καθώς η αναπνοή θα γίνεται πιο ήπια και ανεπαίσθητη, οι σκέψεις θα απομακρύνονται. Δεν είναι τυχαίο που τις σκέψεις τις αποκαλούν “μαϊμουδάκια”. Όσο βρίσκουν κλαδιά, θα πηδάνε σε αυτά.

Meditation Music

Ο διαλογισμός μπορεί να γίνει και χωρίς τη συνοδεία ήχων. Αν έχεις βάλει ήχους διαλογισμού μπορείς να συγκεντρωθείς σε αυτούς. Εγώ ακούω σε μόνιμη βάση τα tibetian singing bowls ή το reiki whale song στο youtube ή στο spotify. Είναι η μουσική που με κάνει να συγκεντρώνομαι καλύτερα. Σίγουρα μετά από μια μικρή έρευνα θα βρεις και τη δική σου.

Επίσης υπάρχουν και πολλά applications που μπορείς να χρησιμοποιήσεις. Τα περισσότερα έχουν τους κατάλληλους ήχους αλλά και ειδοποίηση χρόνου.

Αν υπάρχει κάποιος ήχος από το περιβάλλον που σε ενοχλεί, μην τον αφήσεις να σε διακόψει. Αντίθετα, δοκίμασε να τον χρησιμοποιήσεις για να μπεις πιο βαθιά στο διαλογισμό σου. Θα το καταφέρεις πιο εύκολα από όσο υπολογίζεις.

Αρχή και τέλος

20 ή 30 λεπτά μετά, μπορείς να σταματήσεις. Ασφαλώς μπορείς να σταματήσεις και νωρίτερα όμως τα 20 λεπτά συνήθως είναι απαραίτητα για να κάνεις το διαλογισμό σου ολοκληρωμένα.

Διαλογισμός με παρέα

Πολλές σχολές γιόγκα κάνουν σεμινάρια διαλογισμού ή ξεκινούν το μάθημα με διαλογισμό. Είναι μια καλή πρώτη επαφή.

Προσωπικά, παλαιότερα έκανα διαλογισμό στην Azima . Οργανώνει διαλογισμούς τα σαββατοκύριακα με λογικό κόστος. Είναι μια καλή λύση αν θέλεις να συν-διαλογιστείς.

Καλό είναι να πηγαίνεις σε ομάδες που κάποιος γνωστός σου έχει πάει πριν, που το κόστος είναι λογικό και που αισθάνεσαι άνετα εκεί.

Αν κάτι δεν σου ταιριάζει, υπάρχουν καλά νέα. Μπορείς να το κάνεις άνετα στο σπίτι βρίσκοντας αν χρειάζεσαι ακόμα και ηχογραφημένες οδηγίες.

Σημασία έχει να κάνεις την αρχή.

Εδώ, αν θέλεις να μάθεις για τα μυστήρια και τα οφέλη του διαλογισμού στη ζωή σου.

Καλή επιτυχία και αν έχεις κάποια απορία, περιμένουμε τα σχόλια και τα μηνύματα σου.

από την Καίτη Φαρμάκη

 

Μοιράσου το

(7) Σχόλια

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.