Η διατροφική μαγιά είναι ο έρωτας των χορτοφάγων. Είναι πλούσια σε βιταμίνες, πρωτεΐνη, σίδηρο ενώ στη γεύση αλλά την υφή μοιάζει -κάπως- με το τριμμένο τυρί. Τη βάζεις στη σαλάτα ή στους χυμούς σου, είναι γευστική και μπορεί να σε κάνει… πύραυλο. Μπορείς να τη βρεις εύκολα και ναι, ήρθε η εποχή να τη δοκιμάσεις.

Η διατροφική μαγιά δεν έχει καμία σχέση με τη μαγιά που όλοι ξέρουμε. Η διατροφική μαγιά, αναπτύσσεται σε υπόστρωμα από μελάσα ή παντζάρια και μετά από μια απλή διαδικασία φθάνει συσκευασμένη στην αγορά. Είναι ελεύθερη από γλουτένη, και συνήθως είναι ενισχυμένη με Β12. Μια βιταμίνη που δε λείπει μόνο στους βήγκαν, αλλά και σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού.
Γιατί δεν έχει σημασία μόνο τι τρως αλλά και οι συνδυασμοί που κάνεις ώστε να απορροφά αποτελεσματικά ο οργανισμός κάθε θρεπτικό στοιχείο. Είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, που είναι οι βιταμίνες που κρατάνε το νευρικό σύστημα σε μια ισορροπία… όταν υπάρχουν σε επάρκεια στον οργανισμό. Όταν δεν υπάρχουν, «κοίτα νεύρα μου» είναι η αγαπημένη σου φράση.

Επιπλέον, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, και ειδικά η Β12, μπορούν να βοηθήσουν το μεταβολισμό σου, καθώς βοηθούν στη μεταβολή των υδατανθράκων σε ενέργεια.

Επιπλέον, η διατροφική μαγιά είναι μια καλή πηγή πρωτεΐνης και καθώς έχει και φυτικές ίνες, μπορεί να σε κάνει να χορτάσεις καλύτερα. Αυτός είναι και ο λόγος που η κατανάλωση της συνδέεται με το αδυνάτισμα. Από μόνη της ασφαλώς και δεν μπορεί να κάνει θαύματα αλλά σε συνδυασμό με άσκηση και προσεγμένη διατροφή μπορεί να συμβάλει.

Τη διατροφική μαγιά μπορείς να τη βρεις σε σκόνη ή σε νιφάδες στα καταστήματα με βιολογικά καθώς και σε κάποια supermarkets. Από αυτή που έχω στο σπίτι, διαβάζω στη συσκευασία της ότι:

  • Είναι πηγή σιδήρου
  • Έχει χαμηλά κορεσμένα λιπαρά
  • Υψηλή περιεκτικότητα σε εδώδιμες ύλες
  • Υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες
  • Πλούσια σε ριβοφλαβίνη
  • Νιασίνη
  • Β6
  • Παντεθενικό οξύ

Πώς να τη χρησιμοποιήσεις

-Προσωπικά δεν υπάρχει σαλάτα που να μην την έχω… ραντίσει, ώστε να την εμπλουτίσω γευστικά αλλά και θρεπτικά, με διατροφική μαγιά.

-Επίσης τη βάζω σε κάθε πιάτο με κινόα ή μακαρόνια κάθε είδους.

-Μπορείς να τη βάλεις στα μακαρόνια σου αντί για τυρί. Πρόσφατα έβλεπα μια συνταγή που έκαναν ο Άκης Πετρετζίκης και η Μαίρη Συνατσάκη, στην οποία συνταγή, η vegetarian Μαίρη έβαλε διατροφική μαγιά.

– Αν φτιάξεις οποιοδήποτε ντιπ, μπορείς να την προσθέσεις και για έξτρα γεύση.

-Είναι θαυμάσια προσθήκη ειδικά στον πράσινο χυμό σου.

από την Καίτη Φαρμάκη

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.