Η διατροφική μαγιά είναι ο μεγάλος έρωτας των χορτοφάγων. Είναι πλούσια σε βιταμίνες, πρωτεΐνη και σίδηρο ενώ στη γεύση αλλά και στην υφή μοιάζει -κάπως- με το τριμμένο τυρί.
Τη βάζεις στη σαλάτα ή στους χυμούς σου, είναι γευστική και μπορεί να σε κάνει… πύραυλο. Τη βρίσκεις σχεδόν παντού και ήρθε η εποχή να τη δοκιμάσεις.

Η διατροφική μαγιά δεν έχει καμία σχέση με τη μαγιά που όλοι ξέρουμε. Η διατροφική μαγιά, αναπτύσσεται σε υπόστρωμα από μελάσα ή παντζάρια. Μετά από μια απλή διαδικασία και επεξεργασία φθάνει συσκευασμένη στην αγορά.

Είναι ελεύθερη από γλουτένη, και συνήθως είναι ενισχυμένη με Β12. Μια βιταμίνη που δε λείπει μόνο στους βήγκαν, αλλά και σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού.

Γενικότερα, η διατροφική μαγιά είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, που είναι οι βιταμίνες που κρατάνε το νευρικό σύστημα ήρεμο δημιουργικό. Όταν έχεις έλλειψη των Β βιταμινών,  το «κοίτα νεύρα μου» γίνεται η αγαπημένη σου φράση.

Επιπλέον, η διατροφική μαγιά είναι μια καλή πηγή πρωτεΐνης και καθώς έχει και φυτικές ίνες μπορεί να σε βοηθάει να χορτάσεις πιο εύκολα. Αυτός είναι ένας ακόμη λόγος που η κατανάλωση της συνδέεται με το αδυνάτισμα. Από μόνη της ασφαλώς και δεν μπορεί να κάνει θαύματα αλλά σε συνδυασμό με άσκηση και προσεγμένη διατροφή μπορεί να συμβάλει θετικά.
Μην ξεχνάς ότι οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, και ειδικά η Β12, μπορούν να βοηθήσουν στον μεταβολισμό σου, καθώς συντελούν στη μεταβολή των υδατανθράκων σε ενέργεια.

Τη διατροφική μαγιά μπορείς να τη βρεις σε σκόνη ή σε νιφάδες στα καταστήματα με βιολογικά καθώς αλλά πλέον και στα περισσότερα supermarkets. Από τη διατροφική μαγιά που έχω στο σπίτι, διαβάζω στη συσκευασία της ότι:

  • Είναι πηγή σιδήρου
  • Έχει χαμηλά κορεσμένα λιπαρά
  • Υψηλή περιεκτικότητα σε εδώδιμες ύλες
  • Υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες
  • Πλούσια σε ριβοφλαβίνη
  • Νιασίνη
  • Β6
  • Παντεθενικό οξύ

Πώς να τη χρησιμοποιήσεις

-Προσωπικά δεν υπάρχει σαλάτα που να μην την έχω… ραντίσει, ώστε να την εμπλουτίσω γευστικά αλλά και θρεπτικά, με διατροφική μαγιά.

-Επίσης τη βάζω σε κάθε πιάτο με κινόα ή μακαρόνια κάθε είδους.

-Μπορείς να τη βάλεις στα μακαρόνια σου αντί για τυρί. Πρόσφατα έβλεπα μια συνταγή που έκαναν ο Άκης Πετρετζίκης και η Μαίρη Συνατσάκη, στην οποία συνταγή, η vegetarian Μαίρη έβαλε διατροφική μαγιά.

– Αν φτιάξεις οποιοδήποτε ντιπ, μπορείς να την προσθέσεις και για έξτρα γεύση.

-Είναι θαυμάσια προσθήκη, ειδικά στον πράσινο χυμό σου.

Μην το σκέφτεσαι! Δοκίμασε τη με την πρώτη ευκαιρία κάνοντας κάτι καλό για τον οργανισμό σου!

από την Καίτη Φαρμάκη

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.