από την Καίτη Φαρμάκη

Ο κανόνας της διαλειμματικής νηστείας είναι απλός: Όλα σου τα γεύματα τα κάνεις μέσα σε 8 ώρες ενώ τις υπόλοιπες 16 κάνεις νηστεία. Η μαμά σου θα το έλεγε απλά έκοψα το βραδυνό... Όπως για κάθε διατροφή ή δίαιτα θα διαβάσεις τα πάντα. Και υπέρ και κατά.
Ο πιο καλός τρόπος είναι να τη δοκιμάσεις για κάποιες ημέρες να δεις πώς αντιδρά το σώμα σου αλλά και το -ανήσυχο- μυαλό σου σε αυτήν.

Η αλήθεια είναι ότι δεν ξεκίνησα να κάνω διαλειμματική νηστεία έχοντας την απόλυτα στο μυαλό μου. Επιστρέφοντας από τις διακοπές έκοψα το βραδινό φαγητό και καθώς περνούσαν οι ημέρες και ο οργανισμός μου προσαρμοζόταν σε μια καθημερινότητα χωρίς τηγανητές πατάτες, γεμιστά, ψωμάκι και χορτόπιτα, αποφάσισα να το οργανώσω λίγο καλύτερα.

Πάντα πίστευα και πάντα ένοιωθα ότι ο οργανισμός αγκομαχάει όταν υποχρεώνεται να ασχολείται πέψη τις περισσότερες ώρες της ημέρας. Γιατί αν το καλοσκεφτείς ή τρώμε/τσιμπολογάμε ασταμάτητα ή δεν τρώμε καθόλου για κάποιο διάστημα και μετά τρώμε λες και μας είχαν κάπου εγκλωβισμένοι χωρίς τροφή.

Είναι σημαντικό να είσαι επιεικής με τον εαυτό σου. Δεν γίνεται μετά από το απόλυτο φαγητό των διακοπών να πεις ξεκινάω δίαιτα και από Δευτέρα να προσαρμοστούν σώμα και μυαλό αυτόματα και απόλυτα.
Χρειάζεται να υπάρχει ένα διάστημα προσαρμογής, να υπάρχει αγάπη για το σώμα και πάντα να δρας σαν να είσαι εσύ ο καλύτερος φίλος, διαιτολόγος, δάσκαλος και γονιός του εαυτού σου.
Σταδιακά προσαρμόζεσαι σε ένα πρόγραμμα διατροφής και από εκεί και πέρα δείχνεις όχι πια επιείκεια αλλά αποφασιστικότητα.

Επιπλέον, όταν οργανισμός δίνει την ενέργεια του στην πέψη ασχολείται πολύ λιγότερο με άλλες σημαντικές λειτουργίες του με αποτέλεσμα τα κύτταρα και τα όργανα να μην έχουν τη φροντίδα που τους αναλογεί για να είμαστε νέοι, ωραίοι και υγιείς.

Η νηστεία είναι μια τακτική που υπάρχει εδώ και πολλές χιλιάδες χρόνια σε πολλές θρησκείες και πολιτισμούς σε ολόκληρο τον κόσμο.
Στην εποχή μας αρχίζει να γίνεται αρκετά δημοφιλής η νηστεία 16/8.

Η αρχή της είναι απλή: Τρως μέσα σε διάστημα 8 ωρών τα γεύματα σου που καλό είναι να είναι ισορροπημένα και να αποφύγεις ροφήματα πλούσια σε θερμίδες. Τις υπόλοιπες 16 ώρες δεν τρως κάτι όμως μπορείς να πίνεις νερό ή ροφήματα.

Μπορείς να το κάνεις για μια-δυο ημέρες την εβδομάδα ή και για περισσότερο καιρό.

Η διαλειμματική νηστεία είναι ένας καλός τρόπος για να πετάξεις όχι μόνο κιλά αλλά και λίπος.
Το πιο σημαντικό είναι ότι με αυτόν τον τρόπο ρυθμίζονται γλυκαιμικός δείκτης και θέματα ζαχάρου, τονώνεται η εγκεφαλική λειτουργία

ενώ είναι ένας καλός τρόπος για να ρυθμιστούν οι ορμόνες, που είναι ό,τι πιο βασικό για αν είμαστε υγιείς.

Επιπλέον ο οργανισμός έχει χρόνο να ασχοληθεί τόσο με την αποτοξίνωση όσο και με την ανανέωση των κυττάρων.

Η παγίδα της είναι ότι κάποιοι τρώνε περισσότερο κατά τη διάρκεια αυτών των οκτώ ωρών από το συνηθισμένο γιατί φοβούνται την πείνα κατά τη διάρκεια των 16 ωρών.

Στα κατά της επίσης είναι ότι κάποιοι αισθάνονται αδυναμία, κούραση ή ζαλάδα κατά τη διάρκεια των 16 ωρών. Γι’ αυτό και είναι σημαντικό να είναι ισορροπημένα γεύματα με τα θρεπτικά συστατικά και τις θερμίδες που χρειάζεται να παίρνεις. Και η ενυδάτωση είναι σημαντικός παράγοντας.

Είναι πολύ σημαντικό όσο κάποιος είναι στη διαδικασία της διαλειμματικής νηστείας να τρώει ισορροπημένα υγιεινά γεύματα και να πίνει αρκετό νερό ή ροφήματα καθώς η αφυδάτωση θα κάνει τα πράγματα δύσκολα.
Καλό είναι να μην καταναλώνονται μεγάλες ποσότητες φαγητού και εννοείται να αποφεύγεται το junk food.

Πρακτικά, μπορείς να επιλέξεις το 8ωρο που ταιριάζει στο πρόγραμμα και την ιδιοσυγκρασία σου.

 

Αρκετοί προτιμούν να τρώνε το φαγητό τους 12:00-20:00. Αυτό σημαίνει ότι δεν τρως πρωινό όμως τρως βραδυνό.

 

Η άλλη επιλογή είναι να τρως 9:00-17:00. Δηλαδή να τρως πρωινό και να φροντίζεις το τελευταίο γεύμα της ημέρας να είναι κοντά στις πέντε το απόγευμα.

Προσωπικά, ακολουθώ αυτή την τακτική εδώ και 25 ημέρες και είμαι στο 8ωρο 9:00-17:00.

Τις πρώτες ημέρες όντως έτρωγα παραπάνω από όσο ήθελα γιατί το πεινασμένο μου μυαλό πίστευε ότι θα πεινάσει. Έτσι, όταν ένιωθα να πεινάω το βραδάκι έτρωγα καρπούζι ή σταφύλι.
Σιγά σιγά προσαρμόστηκαν σώμα και μυαλό και έτσι τώρα κρατάω καθαρό το 16ωρο νηστείας.
Όντως πέταξα όλα τα επιπλέον κιλά που είχα πάρει στις διακοπές και τώρα πηγαίνω και για κάποια ακόμα.
Ακολουθώ μια vegan keto διατροφή για τις 8 ώρες φαγητού και φαίνεται να μου λειτουργεί μια χαρά χωρίς να είμαι απόλυτα αυστηρή στο θέμα keto και χωρίς να μετράω θερμίδες.
Άλλωστε, το καλό, μαγειρεμένο, ισορροπημένο φαγητό δεν πάχυνε ποτέ κανέναν.

Παράλληλα ξεκίνησα και γυμναστική, κάτι που ανεβάζει τη διάθεση μου.
Δεν νιώθω λιγούρες, δεν νιώθω πείνα και μέχρι στιγμής, καθώς δεν έχει τύχει να φάω έξω κάποιο βράδυ, κρατάω γερά χωρίς να χρειαστεί να τη… σπάσω. Δεν ξέρω πόσο θα την κρατήσω ακόμα αλλά ειλικρινά μου φαίνεται μια καλή τακτική καθώς δεν με ταλαιπωρούν λιγούρες.

Καλή επιτυχία, A NeW LiFer!

 

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.