Και το κρύωμα θέλει στρατηγική για να ξεπεραστεί

Στην Αμερική υπάρχει η έκφραση “τάϊσε το κρύωμα, μην ταΐζεις τον πυρετό”, που πολύ απλά σημαίνει, όταν είσαι κρυωμένος φάε σωστά, κι όταν έχεις πυρετό απλά ενυδατώσου.
Αυτός είναι και για εμένα ένας απλός αλλά σοφός κανόνας για να ξεπερνάω το όποιο κρύωμα αρκετά σύντομα.

Φρόντισε να ξεκουραστείς, να τραφείς σωστά, να φροντίζεις το ανοσοποιητικό σου, και να ξεκινήσεις να εμπιστεύεσαι τη μαγική ικανότητα του οργανισμού σου για αυτοθεραπεία.

Ενυδάτωση

Περισσότερο σημαντική και από το φαγητό, τις ημέρες που θα παλεύεις με το κρύωμα ή με τον πυρετό, είναι η ενυδάτωση. Το να πίνεις αρκετό νερό κατά τη διάρκεια του πυρετού, είναι μια εξαιρετικά αποτελεσματική τακτική για να μην αφυδατωθείς. Επιπλέον βοηθάει στο να γίνει περισσότερο υδαρής η βλέννα που υπάρχει στη μύτη, στο λαιμό και στους πνεύμονες ώστε να αποβληθεί πιο εύκολα από το ανώτερο αναπνευστικό.

Ξεκούραση η πρώτη σου προτεραιότητα

Όταν ο οργανισμός δίνει μάχη για να απαλλαγεί από έναν ιό ή από ένα κρύωμα, αυτό που οφείλεις να κάνεις είναι να ξεκουραστείς. Ναι, το ξέρω όλοι έχουμε χιλιάδες υποχρεώσεις και κάτι τέτοιο μοιάζει αδύνατον. Έτσι, αυτό που συμβαίνει είναι το εξής: παίρνεις ένα αντιπυρετικό, ένα σκεύασμα για να ξεβουλώσει η μύτη και παστίλιες με αντιβίωση για το λαιμό, και έξω από το σπίτι. Με αυτόν τον τρόπο όμως, δεν επιτρέπεις στον οργανισμό να αποβάλλει ό,τι τον αρρωσταίνει: τοξίνες και ιούς -με τον πυρετό- και βλέννα -με το συνάχι-, με αποτέλεσμα να περνάς ολόκληρο το χειμώνα με το ένα κρύωμα να διαδέχεται το επόμενο, γιατί απλά με τα τόσα φάρμακα, ποτέ δεν κατάφερε ο οργανισμός να πετάξει τον εισβολέα έξω αποτελεσματικά.

Πράσινο και λευκό τσάι κι άλλα ροφήματα

Το να πίνεις υγρά όταν είσαι κρυωμένος είναι απαραίτητο. Όμως το λευκό και το πράσινο τσάι, σου προσφέρουν κάτι ακόμα. Περιέχουν κατεχίνες που είναι τα ισχυρά αντιοξειδωτικά, τα οποία βοηθούν το ανοσοποιητικό. Μπορείς να βάλεις στο τσάι και μια κουταλιά μέλι που θα σε βοηθήσει αρκετά στον ήπιο βήχα.

Επίσης ένα ρόφημα που μπορεί και να μαλακώσει και να καθαρίσει από βακτήρια το λαιμό σου, είναι το εξής: χαμομήλι με αρκετό χυμό λεμόνι και μέλι. Όλα μαζί έχουν αντησιπτικές ιδιότητες που θα σε βοηθήσουν αρκετά.

Κόψε τη ζάχαρη μαχαίρι

Όταν αρρωσταίνεις, έχεις το γνωστό και εξουθενωτικό αίσθημα της κακουχίας. Έτσι, θέλεις να φας κάτι γλυκό γιατί πιστεύεις ότι με αυτόν τον τρόπο θα πάρεις δυνάμεις. Θα το ξέρεις ήδη βέβαια ότι η ζάχαρη και οι βιταμίνες είναι σε πόλεμο. Κι αν θέλεις συμμάχους στο να ξεπεράσεις την ασθένεια σου, απλά ξέχασε την τοξική ζάχαρη και αφήσε τον οργανισμό σου να κάνει ανεμπόδιστος ό,τι χρειάζεται. Και για την κακουχία, τα λαχανικά, τα φρούτα και οι σούπες, είναι η καλύτερη επιλογή.

Σμούθι με πράσινα λαχανικά

Καλύτερα να κάνεις σμούθι λαχανικών, και όχι χυμό. Θα σε βοηθήσουν στην ενυδάτωση ενώ δε θα επιβαρύνουν το στομάχι σου. Τα σμούθις που φτιάχνονται με φρέσκα φρούτα και λαχανικά, δίνουν στον οργανισμό αντιοξειδωτικά, φλαβονοειδή και βιταμίνες. Μπορείς να βάλεις στο μπλέντερ χυμό πορτοκάλι, διάφορα μούρα , ακτινίδιο και να έχεις μια “βόμβα” βιταμινών στο ποτήρι σου. Ή αν θέλεις κάτι περισσότερο πράσινο, ανάμειξε νερό, σπανάκι, πιπεριά και αχλάδι ή αγγούρι.

Ζεστές σούπες

Τις ημέρες που είσαι άρρωστος, καλό είναι να τρως όσο πιο ελαφριά γίνεται για να μη χάνει ο οργανισμός χρόνο με την πέψη, και να δώσει την ενέργεια του στο να αντιμετωπιστεί η ασθένεια. Έτσι, μια καλή λύση είναι οι σούπες με φρέσκα λαχανικά. Σπανάκι, μαιντανός, γλυκοπατάτα, μπρόκολο, πιπεριές, κρεμμύδι, γογγύλια, καρότα, σέλινο, λαδάκι και πολύ λεμόνι είναι από τις καλύτερες επιλογές ειδικά για τις λομώξεις του ανώτερου αναπνευστικού.

Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C, παίζει σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Το να παίρνεις 2.000-3.000 mg βιταμίνης C, σε δόσεις μέσα στην ημέρα, έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να μειώσει τη διάρκεια των συμπτωμάτων από 24 εως και 36 ώρες. Η βιταμίνη C, βοηθά ιδαίτερα τα παιδάκια, τους ενήλικες που έχουν αρκετό άγχος, και όσους λαμβάνουν μικρή ποσότητα βιταμίνης C από τη διατροφή τους. Να ξέρεις είναι χρήσιμο είναι να λαμβάνεις βιταμίνη C και όταν δεν είσαι κρυωμένος.

Η υπερδύναμη που λέγεται πρόπολη

Η πρόπολη  είναι στην αρχική της μορφή μια κολλώδης ουσία που τη χρησιμοποιούν οι μέλισσες για να απολυμαίνουν το εσωτερικό της κυψέλης. Έχει την ικανότητα να καταστρέφει και να σταματά τον πολλαπλασιασμό ενός μεγάλου αριθμού βακτηρίων και να τονώνει άμεσα το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Προσωπικά χρησιμοποιώ τα σπρέι με πρόπολη για να θεραπευτεί ο λαιμός μου όταν κλείνει,  ενώ πολλοί γνωστοί μου τη λαμβάνουν σε διάφορες μορφές ως συμπλήρωμα ακόμα και προληπτικά για να προλάβουν κρυώματα και ιώσεις.

 

Ψευδάργυρος

Όλο και περισσότερες έρευνες θέλουν τον ψευδάργυρο (zinc) να είναι ένα αποτελεσματικό όπλο για να ξεπεράσουμε το κρύωμα. Βοηθά στο να μην πολλαπλασιάζονται οι ιοί που έχουμε στη ρινική κοιλότητα και έτσι μειώνεται αρκετά ο χρόνος και η διάρκεια των συμπτωμάτων στους ενήλικες.

Βιταμίνη D

Σε κάθε περίπτωση η βιταμίνη D, είναι απαραίτητη στο οργανισμό μας. Βοηθάει στο να έχουμε γερά οστά αλλά ενισχύει πολύ και το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Έχοντας αποθέματα βιταμίνης D, έχουμε λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουμε κάποια λοίμωξη του αναπνευστικού.

 

Μοιράσου το

(1) Σχόλιο

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.