Ναι, ο μεταβολισμός μπορεί και να γίνεται πιο αργός όμως υπάρχουν και άλλοι λόγοι που κάνουν τα κιλά να συσσωρεύονται καθώς περνάνε τα χρόνια. Μόλις τους μάθεις μπορείς και να τους διορθώσεις!

Όλα είναι γραμμένα στα γονίδια όμως αυτός δεν είναι λόγος για να αφηνόμαστε. Υπάρχουν άνθρωποι με τάση στο πάχος που την ελέγχουν και άλλοι που ήταν πάντα αδύνατοι και έτρωγαν ό,τι ήθελα που ξαφνικά πήραν κιλά που δε λένε να φύγουν.

Η Σαρλίζ Θερόν πήρε για τον ρόλο της στην ταινία Tully περίπου 25 κιλά τρώγοντας ό,τι μπορεί να φανταστεί κάποιος. Είχε πάρει και πάλι αρκετά κιλά για τον ρόλο της στο Monster πριν από 15 χρόνια. Ήμουν 27 και είμαι 42. Τότε απλά δεν έτρωγα ενδιάμεσα στα γεύματα για πέντε ημέρες και απλά αδυνάτισα. Τώρα, πραγματικά παιδεύτηκα να τα χάσω αυτά τα 25 κιλά, λέει η 42χρονη Σαρλίζ Θερόν.

Ναι, η ηλικία παίζει τον δικό της ρόλο. Όχι μόνο γιατί ατονεί ο μεταβολισμός αλλά και γιατί οι ορμόνες ξεκινούν το δικό τους παιχνίδι, ειδικά στις γυναίκες κατά την εμμηνόπαυση ή και νωρίτερα λόγω διαταραχών.
Οι διαιτολόγοι λένε ότι ακόμα κι αν είναι κάποιος στα κιλά που ήταν και στα 30, θα δει αλλαγές στο σώμα του και στην κατανομή των κιλών.

Ένας σημαντικός λόγος που δεν φεύγουν τα περιττά κιλά είναι οι αλλαγές στον ύπνο.

Όσο μεγαλώνουμε κοιμόμαστε όλο και λιγότερο αλλά και όσο αγχωνόμαστε τόσο λιγότερο αφηνόμαστε στον μαγικό ύπνο.

Ένας ακόμα λόγος που σχετίζεται και με τον ύπνο, είναι η κούραση. Πιθανώς ένας άνθρωπος κοντά στα 40 να έχει μικρότερες αντοχές από αυτές που είχε 10-20 χρόνια πριν. Και επίσης είναι πολύ πιθανό να έχει λιγότερο χρόνο και διάθεση για να γυμναστεί τακτικά και αποτελεσματικά λόγω αντοχής, προγράμματος και υποχρεώσεων .

Ένας σημαντικός παράγοντας για την αύξηση του βάρους είναι ασφαλώς και το φαγητό. Έχει παρατηρηθεί ότι όταν είσαι κουρασμένος τρως περισσότερο. Επίσης όταν είσαι λυπημένος, απογοητευμένος, θυμωμένος ενώ το φαγητό είναι και στο σύστημα ανταμοιβής για κάτι που κατάφερες και θέλεις να γιορτάσεις. Επιπλέον, το φαγητό είναι βασικός παράγοντας της κοινωνικής ζωής οπότε δύσκολα μπορείς να το αποφύγεις.

Σε όλα αυτά, να προσθέσεις και την αύξηση του μεγέθους της μερίδας.

 

Πριν από 20 χρόνια τα πιάτα είχαν περίπου 30% μικρότερα σε διάμετρο σε σχέση με αυτά χρησιμοποιούμε σήμερα. Άρα, η υπερβολή είναι σχεδόν αναπόφευκτη καθώς όσο περισσότερο φαγητό βλέπουμε, τόσο περισσότερο τρώμε.

Η ζάχαρη καταναλώνεται κατά κόρον και σε πολύ μεγαλύτερες ποσότητες από όσο παλαιότερα, τα συντηρητικά, τα ανθυγιεινά συσκευασμένα τρόφιμα, τα πρόσθετα, τα χρωστικά, τα ενισχυτικά γεύσης, τα αναψυκτικά, όλα μα όλα τρελαίνουν το σύστημα αποσυντονίζοντας το αίσθημα της πείνας, του κορεσμού, της λιγούρας.

Ένας ακόμα λόγος είναι η μείωση της μυικής μάζας.
Υπολογίζεται ότι ανάμεσα στα 40 και στα 80 μας χρόνια χάνεται το 40% της μυικής μάζας. Και ενώ οι φυσικές αντοχές μειώνονται, η φυσική δραστηριότητα και η άσκηση γίνονται πιο επιτακτικές από ποτέ. Όπως είναι γνωστό, η μυική μάζα είναι και αυτή που αυξάνει τις καύσεις που κάνει ο οργανισμός.

Για να διατηρήσεις ή και να αυξήσεις την μυική μάζα δε χρειάζεται να κάνεις μόνο βάρη. Μπορείς να ξεκινήσεις με το μαγικό για πολλά θέματα, κολύμπι και μόλις δυναμώσεις να συνεχίσεις με ό,τι θέλεις.

Μια καλή λύση είναι να βρεις έναν διαιτολόγο που δε θα σε κάνει να λιώσεις στην πείνα με πρωτεΐνη και σαλάτα αλλά που θα φτιάξει ειδικά για εσένα μια ισορροπημένη διατροφή.

Στο θέμα της άσκησης, μπορείς να βρεις κάποιον φίλο με τον οποίον είστε στην ίδια φάση ζωής και να ξεκινήσετε μαζί κάποια αθλητική δραστηριότητα.

Επιπλέον, υπάρχουν αμέτρητες ομάδες τρεξίματος, σύλλογοι με διάφορες δραστηριότητες και πολλά γυμναστήρια με ομαδικά ή ατομικά προγράμματα στα οποία θα μπορέσεις να ενταχθείς και να κινητοποιηθείς.

Να θυμάσαι ότι η άσκηση είναι και ένας βασικός εχθρός της κατάθλιψης και των αλλαγών διάθεσης, παράγοντες οι οποίοι συνήθως φέρνουν και κιλά. Οπότε, θα έχεις διπλό κέρδος.

Σε κάθε περίπτωση, το να βάλεις κάποια κιλά παραπάνω δε φέρνει και το τέλος του κόσμου (σου).
Η υγεία σου και η ισορροπία σου ολιστικά είναι το μυστικό για μια ζωή όπως σου αξίζει να τη ζεις.

 

*Και αφού διάβασες ως εδώ, αξίζει να μοιραστούμε το εξής:

Μη ζητάς να χάσεις κιλά γιατί ό,τι χάνουμε θέλουμε να το ξαναβρούμε.
Ζήτα να πετάξεις κιλά, καθώς πετάμε ό,τι δε χρειαζόμαστε πλέον.
Μια μικρή αλλαγή στο… λογισμικό φέρνει τις καλύτερες αλλαγές.

από την Καίτη Φαρμάκη

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.