Εδώ θα βρεις μια επιστημονική εξήγηση του Harvard, κι έναν αποτελεσματικό τρόπο για να το αλλάξεις.

Ναι, έχει συμβεί σε όλους μας. Υποθέτω ακόμα και στον Μάκλ Φέλπς και τον Γιουσέιν Μπολτ. Υπάρχουν φορές που απλά δεν θέλουμε να κουνηθούμε, πόσο μάλλον να γυμναστούμε. Υπάρχουν φορές που η θέληση και το καλά δομημένο πρόγραμμα μας γκρεμίζονται απλά γιατί θέλουμε να να κοιμηθούμε, να ξεκουραστούμε, να αράξουμε, να λιώσουμε.

Κάποιοι το θεωρούν μια προσωπική αποτυχία. Μια νίκη της τεμπελιάς. Υπάρχει όμως ένας καθηγητής του Harvard που υποστηρίζει ότι αυτή η συμπεριφορά είναι γραμμένη στα γονίδια μας.

Το μυστικό που κρύβεται στο DNA.

Ας πάρουμε το θέμα από την -πολύ- αρχή. Καθώς οι προϊστορικοί άνθρωποι περπατούσαν πολύ και κυνηγούσαν πολύ για να βρούν την τροφή τους, ξεκουράζονταν όπου έβρισκαν. Ήταν η ευκαιρία τους για να να ανακτήσουν δυνάμεις. Άρα -λέει αυτή η έρευνα- είναι απολύτως λογικό ο άνθρωπος να ξεκουράζεται όπου και όπως μπορεί για να εξοικονομεί δυνάμεις μέχρι το επόμενο κυνήγι!

Ο Daniel Liberman, ειδικός στην εξελικτική ανθρωπολογία, σε μια έκθεση του 2015, αναρωτήθηκε αν όντως “Είναι η άσκηση πραγματικά φάρμακο”. Για να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι στον άνθρωπο δεν υπάρχει η καταγραφή του να γυμνάζεται απλά και μόνο για για λόγους υγείας.
Είναι γεγονός ότι μόλις τις τελευταίες δεκαετίες ο άνθρωπος με τη βοήθεια των μηχανών, κοπιάζει τόσο λίγο προκειμένου να εξασφαλίσει και να μαγειρέψει την αρκετή τροφή του. Παλαιότερα, περπατούσαμε, τρέχαμε και κοπιάζαμε προκειμένου να σωθούμε, να βρούμε τροφή, να στεγαστούμε.

Υπάρχει σωτηρία;

Άρα πηγαίνουμε κόντρα στην ανθρώπινη φύση μας όταν γυμναζόμαστε;
Το σώμα μας έχει ανάγκη από κίνηση, έχει σχεδιαστεί έτσι. Το ότι καθόμαστε ώρες ατελείωτες δουλεύοντας, είναι τόσο αφύσικο όσο και να σπαταλάμε χωρίς λόγο την ενέργεια μας.

Η λύση, λέει η έρευνα βρίσκεται στα ομαδικά προγράμματα. Ο άνθρωπος έχει μάθει να είναι ενεργός μέσα σε ομάδες. Να κυνηγάει, να εκτρέφει, να φυτεύει και όλα αυτά να τα κάνει στο πλαίσιο μιας ομάδας. Διαφορετικά δεν βρίσκει το λόγο να ξεκινήσει να κυνηγάει ή να γυμνάζεται.

Άρα…

  • Μπες σε κάποιο σύλλογο τρεξίματος, βρες κάποιον για να τρέχετε παρέα, έχε παρέα στο γυμναστήριο.
  • Γενικά βρες παρέα για κάθε δραστηριότητα που θα σε κάνει να κινηθείς, να ξεκολλήσεις από την καρέκλα και που θα σε βοηθήσει να απελευθερώσεις τη σεροτονίνη σου.
  • Δεν είναι τυχαίο ότι έχουν τόση επιτυχία μεγάλες διοργανώσεις όπως οι μαραθώνιοι οι οποίοι μάλιστα γίνονται και με κάποιο φιλανθρωπικό σκοπό. Το να γυμνάζεσαι και να είσαι μέρος μιας ομάδας δικαιολογεί εσωτερικά το γεγονός ότι θα κάνεις κάτι για το οποίο θα ξοδέψεις την πολύτιμη ενέργεια σου. Συν το γεγονός ότι δε θες να απογοητεύσεις τους ανθρώπους με τους οποίους κάνεις μαζί δράση.
  • Βάλε διασκέδαση στην εξάσκηση σου. Χόρεψε. Από τα πολύ παλιά χρόνια σε κάθε κοινωνία υπήρχαν ημέρες και ευκαιρίες για χορό. Πόσοι από εμάς βγαίνουμε πλέον για να χορέψουμε; Οι περισσότεροι πηγαίνουμε για φαγητό, παρκάροντας ακριβώς έξω από το εστιατόριο.

Έτσι, αν αύριο το πρωί ξυπνήσεις και πας για τρέξιμο, τότε μπράβο, έχεις κάνει ένα βήμα εξελίσοντας το DNA σου. Αν όχι, μπορείς πάντα να κατηγορήσεις τη βιολογία.

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.