Η γιόγκα και το πιλάτες είναι κάτι σαν τον Ολυμπιακό με τον Παναθηναϊκό. Υποστηρίζεις ή το ένα ή το άλλο. Πού βοηθάει το ένα και πού το άλλο και ποιο να διαλέξεις ανάλογα με το τι θέλεις και τι χρειάζεσαι; Το σημαντικό είναι ότι και τα δυο έχουν έναν και μόνο σκοπό: να κάνουν το κορμάκι σου να αισθανθεί καλύτερα και να έρθει στην καλύτερη του κατάσταση.

Έχοντας κάνει εντατικά και γιόγκα και πιλάτες, αν και ποτέ ταυτόχρονα, πιστεύω ότι είναι θέμα προτίμησης και διάθεσης. Στη γιόγκα υπάρχει ροή ενώ στο πιλάτες υπάρχει έλεγχος. Και τα δυο είναι κουραστικά, απαιτητικά και απίθανα διασκεδαστικά από το πρώτο λεπτό αλλά κυρίως από ένα σημείο κι έπειτα.

Το πιλάτες στηρίζεται στον έλεγχο, τη συγκέντρωση, την αναπνοή, το κεντράρισμα, την ακρίβεια και τη ροή.
Η γιόγκα θέλει να αποκτήσεις ισορροπία ως άνθρωπος ολιστικά. Αυτό το πετυχαίνεις με τις ασάνες -στάσεις- με την αναπνοή και με τις ασκήσεις διαλογισμού που υπάρχουν σε μεγαλύτερο ή σε μικρότερο βαθμό σε κάθε μάθημα.

Στη γιόγκα ο στόχος είναι να αποκτήσεις ισορροπία και να δουλέψει κάθε μυς στο σώμα σου. Με τις ασκήσεις επιμηκύνονται οι μύες σου, γυμνάζεσαι, ιδρώνεις και πηγαίνει οξυγόνο σε κάθε κύτταρο στο σώμα σου.
Στο πιλάτες, δίνεται έμφαση στο να δυναμώσουν η σπονδυλική στήλη και ο κορμός που είναι και το κέντρο του σώματος. Γι’ αυτό και χρειάζεται ο εξοπλισμός: για να δυναμώσεις περισσότερο και αποτελεσματικότερα και να μεταφέρεις αυτή τη στάση σώματος και στην καθημερινότητα σου.

Όλα μα όλα τα στούντιο γιόγκα ή πιλάτες δίνουν δωρεάν δοκιμαστικά μαθήματα.

Οπότε μπορείς να δοκιμάσεις και βάση της εμπειρίας σου να επιλέξεις.

Ψυχικά, η γιόγκα σε βοηθάει να αποβάλεις το στρες, να μάθεις να αναπνέεις σωστά και να γίνεις πιο δυνατός και ευλύγιστος.
Το πιλάτες σε βοηθάει να αποκτήσεις αυτοπεποίθηση. Κάνοντας όλο και πιο δύσκολες ασκήσεις βρίσκεις το κέντρο σου και καταφέρνεις όλο και πιο πολλά.

Η γιόγκα μπορεί να είναι αρκετά οικονομική,
ενώ το πιλάτες καθώς γίνεται σε ολιγομελή τμήματα και με τη χρήση οργάνων κοστίζει περισσότερο αλλά όχι και τόσο ώστε να είναι απαγορευτικό.

Δεν υπάρχει κακός δάσκαλος γιόγκα ή πιλάτες καθώς και οι δυο έχουν περάσει πολύωρη εκπαίδευση και πρακτική πριν τους συναντήσεις. Αν κάποιος δε σου πηγαίνει, μπορείς να αλλάξεις στούντιο ή δάσκαλο.

Αν έχεις ένα δύσκαμπτο σώμα, καλό είναι να κάνεις γιόγκα.
Αν είσαι ευλύγιστη και θέλεις περισσότερη δύναμη, καλό είναι να επιλέξεις το πιλάτες.

Στη γιόγκα το μόνο που χρειάζεσαι είναι το στρωματάκι σου, ίσως και κάποια “τουβλάκια” στα πρώτα στάδια.
Στο πιλάτες είναι απαραίτητο να υπάρχει ο κατάλληλος εξοπλισμός, τα κρεβάτια πιλάτες και κάποια ακόμα όργανα. Βέβαια μπορείς να κάνεις και το Pilates on the mat, που είναι οι ασκήσεις πιλάτες στο στρωματάκι χωρίς εξοπλισμό. Έτσι παίρνεις μια ιδέα από το πιλάτες, τις ασκήσεις και την πιλάτες αναπνοή.

Αν είσαι παθιασμένη με τον έλεγχο και αυτό βλέπεις ότι δε σε εξυπηρετεί πια, να επιλέξεις τη γιόγκα ώστε να αποκτήσεις εμπιστοσύνη στη ροή και να χαλαρώσεις. Αυτή ακριβώς ήταν και η περίπτωση μου.
Αν είσαι «χύμα» και χρειάζεται να πάρεις μια κατάσταση ή και τη ζωή σου στα χέρια σου, τότε το πιλάτες θα σε βοηθήσει με τον τρόπο του.

Γιόγκα, στα σανσκριτικά, σημαίνει ένωση ή ενότητα. Η ένωση έχει να κάνει με το ότι η γιόγκα ενώνει σώμα, πνεύμα και ψυχή μεταξύ τους αλλά και με το σύμπαν. Γεννήθηκε τον 5ο με 6ο αιώνα στην Ινδία.και εξασκούνταν σε αυτήν εκατομμύρια άνθρωποι, προτού έρθει στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο. Μέσα στα χρόνια η γιόγκα απέκτησε διαφορετικά στυλ όπως Ashtanga, Hatha, Kundalini, Anusara, Kripalu, Hot και άλλα.

Το πιλάτες είναι ένα σύστημα άσκησης που επινοήθηκε και συγκροτήθηκε από τον γερμανό αθλητή Γιόσεφ Πιλάτες το πρώτο μισό του εικοστού αιώνα. Σε σύγκριση με τη γιόγκα, το πιλάτες είναι μια νέα τεχνική. Ο Πιλάτες είχε θέματα με την κινητικότητα του και έτσι επινόησε ένα  τρόπο εκγύμνασης για να δυναμώσουν κοιλιακοί μύες και σπονδυλική στήλη και να βελτιωθεί η στάση του σώματος. Το πιλάτες διαδόθηκε πολύ γρήγορα καθώς το προτίμησαν μουσικοί και χορευτές για να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους τόσο στη σκηνή όσο και στην καθημερινότητα τους.

από την Καίτη Φαρμάκη

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.