και τους έχει δει να περπατάνε και να… πετάνε

Τι είναι, για ποιους κάνει, ποια είναι τα αποτελέσματα;
Πολλοί με ρωτάνε τι είναι το Gyrotonic. Να σας συστήσω λοιπόν το αγαπημένο μου μηχάνημα ή μάλλον πολυμηχάνημα. Το δημιούργησε ένας χορευτής που είχε τραυματιστεί και έψαχνε κάτι καινούργιο που θα τον γύμναζε χωρίς να επιβαρύνονται οι αρθρώσεις του.

Ο χορευτής που το δημιούργησε το βάφτισε Gyrotonic επειδή πολύ απλά, με αυτό μπορείς να κάνεις όλη την κίνηση στις αρθρώσεις σου. Κινείς τις αρθρώσεις σου και έτσι δυναμώνουν οι συνδετικοί ιστοί μέσα και γύρω από τις αρθρώσεις. Παράλληλα τονώνεις και τους μύες σου. Αξία ανεκτίμητη.

Μη νομίζεις όμως ότι μόνο όσοι γυμνάζονται έχουν θέματα με τις αρθρώσεις. Ακόμα και αν κάθεσαι σε ένα γραφείο, είναι αρκετό για να δημιουργηθούν προβλήματα. Το Gyrotonic βοηθάει όσο τίποτα στο να κάνεις ένα δυνατό αλλά λεπτό μυϊκό σύστημα που θα σε κρατήσει… μια ζωή.

Μπορεί τώρα να αισθάνεσαι απλά λίγο πιασμένος ή και σκουριασμένος αλλά ποιος θέλει να φτάσει σε κάποια ηλικία και να μην μπορεί να κινηθεί, να σταθεί ή και να περπατήσει ακόμα, όπως θα ήθελε;

Είναι ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσεις γυμναστική. Δεν έχει τις απαιτήσεις και την κούραση της αερόβιας άσκησης ή του TRX, για παράδειγμα. Προσεγγίζει πιο ήπια το σώμα και έτσι ξεκινούν γυμναστική ακόμη όσοι έχουν καιρό ή δεν έχουν γυμναστεί ποτέ πριν. Και πολύ βασικό: Το σώμα όσο γυμνάζεσαι με Gyrotonic, μακραίνει και γίνεται πιο λεπτό, όπως και τα σώματα των χορευτών.

Το πιο δύσκολο σημείο είναι το πάνω μέρος του σώματος. Με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο, το κάτω μέρος του σώματος περπατώντας ή ανεβαίνοντας σκάλες, γυμνάζεται. Το πάνω μέρος του σώματος είναι αυτό που δεν κινείται και που γίνεται όλο και πιο δύσκαμπτο. Προσπάθησε να σηκώσεις το χέρι σου και να κάνεις έναν απλό γύρο ή προσπάθησε να πας τους ώμους σου πίσω για να ανοίξει το στέρνο σου. Αν έχεις δυσκολία, τότε χρειάζεται λίγη δουλειά παραπάνω από μέρους σου.

Πώς είναι να κάνεις Gyrotonic
Στo Gyrotonic γυμνάζεσαι μόνος. Εσύ, ο δάσκαλος και το μηχάνημα.
Φοράς ρούχα γυμναστικής, κάθεσαι στο Gyrotonic και ξεκινάς. Στα πρώτα δυο μαθήματα μαθαίνεις πώς να αναπνέεις σωστά και σε βάθος, με το διάφραγμα. Μαθαίνεις ποια είναι η σωστή στάση και πώς μπορείς να χρησιμοποιείς τους ιμάντες, τις λαβές, τις τροχαλίες και ό,τι άλλο μπορεί να προσφέρει το μηχάνημα. Στο τρίτο με τέταρτο μάθημα ήδη νιώθεις υπέροχα. Το σώμα σου έχει ξεκινήσει να «ανοίγει», να ξεμπλοκάρει. Η ενέργεια έχει ξεκινήσει να κάνει το θαύμα της.
Στα επόμενα μαθήματα δουλεύεις πιο στοχευμένα. Βασικός σκοπός είναι να δουλέψεις τις αρθρώσεις.
Ανοίγει η πλάτη σου, δουλεύουν οι ώμοι σου, ενώ οι γοφοί σου ξεμπλοκάρουν άμεσα με συγκεκριμένες ασκήσεις.
Τα πρώτα σημεία στο σώμα στα οποία βλέπεις αποτελέσματα είναι ο κορμός και η κοιλιά. Δυναμώνουν από τα πρώτα μαθήματα και η διαφορά στα ρούχα ή στον τρόπο που στέκεσαι είναι εμφανής.
Επιπλέον μπορείς σε επόμενο στάδιο, να κάνεις ακόμα και αερόβιες ασκήσεις καίγοντας το λίπος ακόμα πιο γρήγορα.
Πολλοί λατρεύουν και το χώρο του 4 Kinesis OAKA. Με υπέροχο φως, δυο βήματα από τον ηλεκτρικό, βρίσκεις πάντα πάρκινγκ, ακριβώς δίπλα στην πισίνα. Είναι και χώρος που μπορεί να σου δώσει την ενέργεια ή το κίνητρο που χρειάζεσαι.
Όσο περισσότερο κάνεις Gyrotonic τόσο περισσότερο δυναμώνεις, αισθάνεσαι καλύτερα και προχωράς στις ασκήσεις. Κάνεις κυκλικές και κυματοειείς κινήσεις με συγκεκριμένη αναπνοή που ενισχύει αερόβια και καρδιαγγειακή τόνωση προσφέροντας ψυχική και σωματική ευεξία. Είναι και το καλύτερο στρετς που μπορείς να κάνεις. Άλλωστε το στρέτσινγκ, το τέντωμα των μυών μάλλον είναι μια από τις μεγαλύτερες gyrotonic απολαύσεις.
Το μάθημα διαρκεί μια ώρα και το κόστος είναι, επιλέγοντας ένα πακέτο συνεδριών, 30 ευρώ.

Ποιους βοηθάει

Είναι μια άσκηση που δεν έχει όρια στην ηλικία ή στη φυσική κατάσταση. Την κάνουν από αθλητές μέχρι απόλυτα αρχάριοι και από γυμνασμένους μέχρι άνθρωποι μετά από επεμβάσεις αλλά και από γέννα.

-Μια γυναίκα μπορεί να ξεκινήσει άμεσα μετά τη γέννηση του παιδιού της. Τονώνει την κοιλιά, βοηθάει ιδιαίτερα σε περίπτωση καισαρικής που οι μύες στην κοιλιά κακοποιούνται, συμβάλει πολύ στο να επανέλθει το περίνεο και η πύελος. Έχω πολλές περιπτώσεις γυναικών που ήρθαν στους δυο μήνες μετά τη γέννηση του παιδιού τους και βοηθήθηκαν πολύ. Άλλωστε και μόνο το να κρατάς και να θηλάζεις το μωρό επιβαρύνει χέρια, ώμους, πλάτη και στέρνο. Για να μη μιλήσουμε και για μέση ή γοφούς που έχουν ανοίξει λόγω εγκυμοσύνης και τοκετού. Πάντως κι εγώ προσωπικά μετά την εγκυμοσύνη μου γνώρισα καλύτερα το Gyrotonic, ψάχνοντας κάτι διαφορετικό, αποτελεσματικό και νέο.

-Είναι ιδανικό σε κάθε περίπτωση τραυματισμού ή και ρήξης. Δεν είναι τυχαίο ότι κάποια φυσικοθεραπευτικά κέντρα έχουν και προσφέρουν συνεδρίες Gyrotonic.

-Είναι αποτελεσματικότατο σε θέματα σκολίωσης αλλά και οστεοπόρωσης.

-Ο αυχένας είναι ένα εξαιρετικά ευαίσθητο σημείο στο σώμα που επιβαρύνεται όσο λίγα. Με το Gyrotonic ενδυναμώνεις τους μύες στην περιοχή ενώ εκπαιδεύεσαι στο να τον κρατάς στη σωστή στάση. Πολλοί άνθρωποι και μόνο με τη στάση του σώματος ταλαιπωρούν ή και κακοποιούν τον αυχένα τους. Με το Gyrotonic, το να λειτουργείς σωστά τον αυχένα σου, γίνεται σχεδόν αυτοματικό.

  • Αλλά και πολλά κορίτσια και γυναίκες που νιώθουν τους μύες τους σφιγμένους είδαν αποτελέσματα. Δε χρειάζεται να είσαι χορεύτρια για να επωφεληθείς από το Gyrotonic. Με απλές ασκήσεις και με λίγα μαθήματα γίνεσαι περισσότερο ευλύγιστος. Και ευλυγισία σημαίνει κίνηση, ροή και καλύτερο σώμα. Παράλληλα ενδυναμώνεις. Γιατί ποια θέλει ένα… χαλαρό σώμα;

-Οι πόνοι ή τα θέματα στη μέση αντιμετωπίζονται άμεσα.

-Μια από τις πιο δύσκολες περιπτώσεις που είχα ήταν μια κυρία που είχε κάνει αρκετές επεμβάσεις μετά από ένα ατύχημα που είχε. Λίγους μήνες μετά, είδε μεγάλη βελτίωση στην ενδυνάμωση του σώματος της αλλά κυρίως μειώθηκαν οι πόνοι που είχε.

Το σίγουρο είναι ότι το Gyrotonic δεν είναι καθόλου βαρετό. Έχει ασκήσεις από το χορό, τη γιόγκα, κολύμβηση και tai chi. Είναι ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκγύμνασης που μπορείς να το κάνει είτε μόνο του είτε σε συνδυασμό π.χ. με τρέξιμο.. Σχεδόν κανείς από όσους έκαναν Gyrotonic δεν το παράτησαν. Βλέπεις τόσες αλλαγές και έχει τόσες εναλλαγές σαν άσκηση, που δεν το βαριέσαι ποτέ.

 

-Σημαντικό είναι τα μαθήματα που θα κάνεις να έχουν μια συχνότητα. Δε γίνεται να κάνεις ένα κάθε δυο εβδομάδες γιατί δε θα δεις κάποιο αποτέλεσμα. Ένα μάθημα την εβδομάδα είναι μια καλή αρχή αλλά και μια καλή συντήρηση.

Πολλά φιλιά

Άννα Κατσιλιέρη 

Certified Gyrotonic Trainer

4 Kinesis OAKA

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.


7 + 4 =