Τι συμβαίνει κάθε φορά που πονάς, χωρίζεις, απογοητεύεσαι

Αν είχαμε τη σοφία των μεγαλύτερων δε θα στεναχωριόμασταν για μικροπράγματα και θα ξέραμε ότι τελικά όλα είναι μικροπράγματα. Κάθε φορά που στεναχωριέσαι για οποιονδήποτε λόγο η καρδιά σου υποφέρει και εδώ θα βρεις κάποια από τα συμπτώματα της ραγισμένης καρδιάς.

-Το να κλαις, να νιώθεις μοναξιά, να αναστενάζεις, να είσαι μελαγχολικός είναι κάποια από τα πιο κοινά συμπτώματα. Αλλά υπάρχουν και άλλα.

-Οι διαταραχές στον ύπνο είναι και οι πιο συχνές. Το να ξυπνάς μέσα στη νύχτα, το να ταλαιπωρείσαι από αϋπνία και είσαι σε λήθαργο την ημέρα είναι πιθανότητες που τις ζεις. Όταν έχεις το σύνδρομο της ραγισμένης καρδιάς, το να μην μπορείς να κοιμηθείς για να ξεκουραστεί το σώμα και το νευρικό σου σύστημα, κάνει τα πράγματα χειρότερα.

-Η νευρικότητα καθώς και οι αυξημένοι παλμοί της καρδιάς συχνά πηγαίνουν χέρι χέρι με την απογοήτευση. Ενώ η μειωμένη σεξουαλική επιθυμία είναι από τα σίγουρα συμπτώματα.

-Υπάρχει ακόμα και σωματικός πόνος στην περιοχή της καρδιάς, του στέρνου, των ώμων, της ωμοπλάτης. Δεν είναι τυχαίο καθώς όλα αυτά τα σημεία στο σώμα συνδέονται με το 4ο τσάκρα της καρδιάς.

-Σε κάποιες περιπτώσεις, υπάρχουν και όλα τα συμπτώματα της καρδιακής προσβολής χωρίς όμως να υπάρχει καρδιακή προσβολή. Το 2% περίπου όσων νοσηλεύονται με τυπικά συμπτώματα καρδιακής προσβολής στην πραγματικότητα έχουν ανοιχτές αρτηρίες, και όχι κλειστές όπως είναι σε τέτοια περίπτωση. Τα νούμερα λένε ότι τις ΗΠΑ νοσηλεύονται με αυτό το σύνδρομο της ραγισμένης καρδιάς 60.000 άτομα και το 90% είναι γυναίκες στην πλειοψηφία τους μετά την εμμηνόπαυση.
Βέβαια ακόμα και έτσι, οι συγκεκριμένοι ασθενείς γίνονται πλέον περισσότερο ευάλωτοι σε καρδιακές ασθένειες.

Τι να κάνεις

  • Το φαγητό, το ποτό, τα παγωτάκια και το κάπνισμα ασφαλώς και δε βοήθησαν ποτέ κανέναν, πόσο μάλλον κάποιον που αντιμετωπίζει προβλήματα καρδιάς ή… καρδιάς.
  • Ο διαλογισμός, η γιόγκα, η ψυχοθεραπεία, οι δραστηριότητες στη φύση, η κοινωνική προσφορά, η κοινωνικότητα και η παρακολούθηση των θεμάτων της καρδιάς είναι τα μοναδικά που μπορούν να βοηθήσουν ουσιαστικά.
  • Οι βαθιές αναπνοές βοηθούν αρκετά όταν νιώθεις ότι θα χάσεις τον έλεγχο των όσων νιώθεις.
    Το να κοιτάζεις ψηλά κόβει το κλάμα σχεδόν αμέσως.
  • Το να έχεις σωματική δραστηριότητα θα φέρει σε μια σειρά ορμόνες και λειτουργίες του σώματος και της καρδιάς.
  • Είναι πολύ βοηθητικό το να κάνεις μια βόλτα σε θάλασσα, λίμνη, ποτάμι. Το νερό που κυλάει υποσυνείδητα σε κάνει να καταλαβαίνεις πολύ καλύτερα ότι τα πάντα περνάνε.
  • Φρόντισε να ξεκινήσεις απλό περπάτημα. Δες εδώ τον τρόπο.
  • Κάνε κινήσεις ώστε να ανέβει η σεροτονίνη σου, η ορμόνη της χαράς. Δες εδώ τον τρόπο. 

Και θυμήσου ότι τελικά όλα περνάνε όπως θα περάσει κι αυτό που νιώθεις τώρα.

από την Καίτη Φαρμάκη

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.