Στις ΗΠΑ μια ατάκα του σπουδαίου αθλητή LeBron James που έγινε μπροστά σε 13 εκατομμύρια τηλεθεατές, προκάλεσε άφθονη συζήτηση και πολύ γέλιο: “Ήθελα να κάνω το καλύτερο για τον LeBron James και ό,τι θα έκανε χαρούμενο τον LeBron James”. Κάποιοι πίστεψαν ότι το “έχασε” μπροστά στο βάρος μιας σημαντικής απόφασης και άλλοι απλά γελούσαν μαζί του για ημέρες.
Αυτό που σχεδόν κανένας δεν ήξερε, ήταν ότι αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να πάρεις μια σημαντική απόφαση. Το λένε πλέον και οι ψυχολόγοι.

Στην πραγματικότητα λοιπόν, ο LeBron James έκανε αυτό ακριβώς που λένε οι ψυχοθεραπευτές: πήρε απόσταση από το γεγονός, το σκέφτηκε σαν να αφορούσε κάποιον άλλον, και πήρε την καλύτερη δυνατή απόφαση, ανεπηρέαστος από υπερβολικό συναίσθημα ή υπερβολική λογική.

Επειδή το να αναφέρεσαι στον εαυτό σου στο τρίτο πρόσωπο είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να το πετύχεις.

Γιατί βοηθάει

Ο εσωτερικός διάλογος που έχεις καθημερινά στο μυαλό σου, επηρεάζει απόλυτα τη διάθεση σου και το πώς αισθάνεσαι. Ο εσωτερικός διάλογος είναι ένας ύπουλος και δυστυχώς σίγουρος τρόπος, για να νιώσεις αγωνία, αμφιβολία και θυμό. Και ξέρουμε όλοι καλά ότι όταν το υπερβολικό συναίσθημα ή η υπερβολική λογική παίρνουν στα χέρια του τα ηνία, η κρίση θολώνει.

Όταν λοιπόν νιώθεις νευρικός το πιο πιθανό είναι να μην κάνεις το βήμα μπροστά ή την αλλαγή που χρειάζεται να κάνεις για την εξέλιξη σου, και να αποφασίσεις να μην πάρεις κανένα ρίσκο.

Από την άλλη, κάθε φορά που υπερενθουσιάζεται με μια ευκαιρία, σκέφτεσαι μόνο τα οφέλη παραβλέποντας παγίδες και κινδύνους.

Για να πάρεις τις καλύτερες και πιο επωφελείς αποφάσεις, χρειάζεται ένα καθαρό μυαλό και ισορροπία ανάμεσα στο συναίσθημα και στη λογική. Και όλες οι έρευνες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το να απευθύνεσαι στον εαυτό σου στο τρίτο πρόσωπο είναι ο πιο αποτελεσματικός και άμεσος τρόπος για να επιτύχεις κάτι τέτοιο.

Μια έρευνα του 2014, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όταν κάποιος αναφέρεται στον εαυτό του στο τρίτο πρόσωπο, αντιλαμβάνεται το πρόβλημα του σαν μια πρόκληση, και όχι πλέον σαν μια απειλή. Σε πειράματα που έγιναν πάνω σε αυτό το θέμα, κατάλαβαν ότι ο άνθρωπος που χρειάζεται να πάρει μια απόφαση μπορεί με αυτόν τον τρόπο, να διαχειριστεί καλύτερα τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά του σε δύσκολες συνθήκες που προκαλούν αυξημένο άγχος.

Κάνε το κόλπο

Έτσι κι αλλιώς ο εσωτερικός διάλογος είναι κάτι που τον κάνουμε όλοι έτσι κι αλλιώς. Τώρα ήρθε η ώρα να τον χειριστείς και να τον κάνεις έτσι για αλλαγή με διαφορετικό τρόπο.

Την επόμενη φορά που θα σκεφτείς για ένα θέμα που σου προκαλεί αγωνία και άγχος “Τι πρέπει να κάνω;” κάνε την αλλαγή και σκέψου “Τι πρέπει να κάνει ο/η…(βάλε το όνομα σου)”.

Αυτό θα βγάλει ένα μεγάλο βάρος από τους ώμους σου, θα περάσεις ανάμεσα από συναισθήματα άγχους και από παλιά τραύματα, και η απόφαση θα είναι η καλύτερη που θα μπορούσες να πάρεις την συγκεκριμένη στιγμή.

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.