Είναι πιο νόστιμη από όσο φαντάζεσαι και πιο θρεπτική από όσο υπολογίζεις. Φτιάξε ένα πιάτο με κινόα σήμερα και ετοιμάσου να εκμεταλλευθείς όσα πολλά έχει να σου προσφέρει.

‘Οπως κάποτε ήρθαν στην ήπειρο μας οι πατάτες και οι ντομάτες, έτσι και πριν από μερικά χρόνια ήρθε και η κινόα. Η κινόα είναι ένα δημητριακό που δεν έχει καθόλου -γιούπι- γλουτένη. Για την ακρίβεια είναι ένας ψευδοδημητριακός καρπός που λέγεται και “ρύζι των Ίνκας”. Οι Ίνκας είχαν την κινόα για να τους δίνει ενέργεια στις απαιτητικές συνθήκες του περιβάλλοντος τους. Μάλιστα η ΝΑΣΑ αξιολόγησε την κινόα ως κατάλληλη τροφή για τις μεγάλης διάρκειας αποστολές της.

Η κινόα είναι η μόνη τροφή ολικής άλεσης που έχει και τα εννέα απαραίτητα αμινοξέα, οπότε πρόκειται για πλήρη πρωτεΐνη. Είναι πολύ σημαντικό ότι παίρνεις πρωτεΐνη χωρίς να επιβαρύνεις τον οργανισμό σου με ζωικά.

Η κινόα με αριθμούς
Η κινόα είναι το βαρύ πυροβολικό των τροφών.

  • Ένα φλυτζάνι κινόα έχει 8 γραμμάρια πρωτεΐνης, δηλαδή περισσότερο από ένα αυγό
  • 5 γραμμάρια φυτικών ινών, δηλαδή το 58% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης
  • Μαγγάνιο που ενεργοποιεί τον μεταβολισμό
  • και μεγάλες δόσεις από βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σίδηρο, ψευδάργυρο, φολικό οξύ, φώσφορο, ποτάσσιο και τα πολύτιμα Ω3.
  • Ένα φλυτζάνι μαγειρεμένη κινόα έχει περίπου 170 θερμίδες

 

Πώς μπορείς να την βάλεις στο τραπέζι σου

Πανεύκολα! Όπου βάζεις ρύζι ή και πληγούρι, μπορείς να βάλεις κινόα και να τη βράσεις ακριβώς όπως και το ρύζι.
Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να βράσεις ένα μέρος κινόα με δυο μέρη νερού για 12-15 λεπτά.
Όμως, είναι απαραίτητο να την ξεπλύνεις πριν να τη μαγειρέψεις γιατί αλλιώς θα έχει μια πικρή γεύση.
Μπορείς να τη βράσεις με χυμό ντομάτας ή να βάλεις στο νερό κουρκουμά, κάρι ή οτιδήποτε σου αρέσει.

Πλέον μπορείς να βρεις κινόα σε κάθε σούπερ μάρκετ και βέβαια σε καταστήματα με βιολογικά. Υπάρχει η λευκή, η κόκκινη και η τρίχρωμη κινόα. Η διαφορά στη γεύση είναι μικρή. Ένα κριτήριο επιλογής, μπορεί να είναι και η τιμή. Εγώ διαλέγω την πιο οικονομική λευκή και είμαι μια χαρά.
Βάζω πάντα λάδι στην κινόα στο πιάτο μου και πολλές φορές και διατροφική μαγιά, έτσι για την αλητεία.

Η Καίτη λέει
«Η κινόα δε λείπει από την καθημερινή μου διατροφή. Πολλές φορές, όταν χρειάζομαι μόνο μια μικρή ποσότητα, τη βράζω σε ένα μεγάλο μπρίκι, για να μην λερώνω κατσαρόλες, βάζοντας και μια ξύλινη κουτάλα από πάνω για να μην ξεχειλίσει το νερό κατά τον βρασμό.

 

Πολλοί βράζουν μια ποσότητα από κινόα και όση δεν καταναλώσουν τη βάζουν στο ψυγείο. Ναι, διατηρείται άνετα για 2-3 ημέρες οπότε μπορείς να το κάνεις κι εσύ. Εγώ προτιμώ να την βάζω στη σαλάτα μου ζεστούλα.

 

Μου αρέσει να βάζω στο νερό που βράζω την κινόα και κουρκουμά. Παίρνει ένα θαυμάσιο χρυσό χρώμα ενώ είναι η καλύτερη λύση για να βάλω στη διατροφή μου αυτό το υπέροχο αντιφλεγμονώδες μπαχαρικό.

 

Η γεύση της κινόα μπορεί αρχικά να μην σε πάει στα ουράνια, καθώς είναι κάπως ουδέτερη, όμως μόλις την αποδεχτείς και συνειδητοιήσεις πόσο καλό κάνει στον οργανισμό και στην ενέργεια σου, θα ζητάς και δεύτερη μερίδα.

 

Θυμήσου οπωσδήποτε, να τη ξεπλένεις πριν από το μαγείρεμα.»

από την Καίτη Φαρμάκη

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.