Λέγεται και βιταμίνη των vegan καθώς είναι το μόνο συμπλήρωμα που πραγματικά χρειάζεται κάποιος που δεν τρώει κρέας. Όμως, όλο και περισσότεροι, ακόμα κι αν καταναλώνουν κρέας, κάνοντας μια απλή εξέταση διαπιστώνουν ότι έχουν  έλλειψη από την απαραίτητη αυτή βιταμίνη.
Τι είναι η βιταμίνη Β12, τι κάνει, πώς μπορείς να καταλάβεις αν σου λείπει και πώς δε θα σου λείψει ποτέ;

Η βιταμίνη Β12 είναι υδατοδιαλυτή, δηλαδή όση δε χρειάζεται ο οργανισμός σου θα την αποβάλει μέσω των ούρων,
βρίσκεται στα ζωικά προϊόντα,
βοηθά στο να δημιουργούνται ερυθρά αιμοσφαίρια
και παίρνει μέρος και στη μεταβολική λειτουργία και κυρίως στον μεταβολισμό των υδατανθράκων.

Έλλειψη δεν παρουσιάζουν οι vegans αλλά και όσοι καταναλώνουν κρέας καθώς ο οργανισμός παρουσιάζει κάποιες δυσκολίες στο να την απορροφήσει.

Πώς θα ξέρεις αν παίρνεις αρκετή βιταμίνη Β12
Μετρήθηκε ότι το 15% των Αμερικανών έχει έλλειψη της βιταμίνης αυτής, κι ας καταναλώνει κρέας.
Και στην Ελλάδα όλο και περισσότεροι παρουσιάζουν έλλειψη αυτής της βιταμίνης όποιες και αν είναι οι διατροφικές τους συνήθειες. Αιτία, η κακή μη ισορροπημένη διατροφή, ο τρόπος ζωής, το άγχος, ιδιαιτερότητες του οργανισμού.

Αν έχεις έλλειψη από βιταμίνη Β12 σε μόνιμη βάση

  • θα έχεις αναιμία
  • μούδιασμα και μυρμήγκιασμα στα άκρα
  • θολό μυαλό
  • απώλεια βάρους
  • αδυναμία
  • κατάθλιψη
  • κακό συντονισμό
  • νευρολογικά θέματα
  • αδύναμη μνήμη

Από ποια φαγητά μπορείς να την πάρεις αν δεν τρως κρέας
Από δημητριακά πρωινού, φυτικά γάλατα και τόφου που είναι εμπλουτισμένα με αυτή τη βιταμίνη. Υπάρχουν επίσης και οι… ενέσεις Β12 που τις κάνουν η Katy Perry και η Madonna για να ενισχύσουν τον οργανισμό τους σε όλα τα επίπεδα. Το ανεβάζουν και στο instagram τους.

Τι θα συμβεί αν πάρεις πολλή βιταμίνη Β12
Τίποτα κακό! Καθώς είναι υδατοδιαλυτή ο οργανισμός θα αποβάλλει όση δεν απορρόφησε και δε χρειάζεται μέσω των ούρων.

Αν έχεις έλλειψη από τη βιταμίνη Β12 ο γιατρός σου θα σου συστήσει πόσο θα χρειαστεί να πάρεις ως συμπλήρωμα.
Γενικά, οι γυναίκες χρειαζόμαστε περίπου 2,4 mg καθημερινά ενώ έγκυες, θηλάζουσες και ηλικιωμένοι χρειάζονται λίγο παραπάνω.

Η Καίτη λέει
Ενώ είμαι vegan εδώ και πολλά χρόνια η βιταμίνη Β12 είναι σε πολύ καλά επίπεδα στις εξετάσεις μου. Φροντίζω να παίρνω ένα συμπλήρωμα -όλο το κουτί- μια φορά τον χρόνο. Προτιμώ να είναι σε ταμπλέτες που τις παίρνω υπογλώσσια καθώς έτσι απορροφάται περισσότερο αποτελεσματικά και κυκλοφορεί πιο καλά στον οργανισμό.

 

Αφορμή για το άρθρο στάθηκε ο… μπαμπάς μου. Κρεατοφάγος, από τους δυνατούς, έχει έλλειψη από βιταμίνη Β12 και με αφορμή ένα θέμα υγείας η γιατρός του σύστησε ενέσεις βιταμίνης Β12.
Μόλις δω την επίδραση στην κατάσταση της υγείας του, θα επανέλθω με update.

 

Γενικά, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β είναι απαραίτητες για να είμαστε καλά, με καλό νευρικό σύστημα και σε καλή πνευματική κατάσταση στο παρόν αλλά και στο μέλλον.
Οπότε, μια δυο φορές τον χρόνο κάποιο συμπλήρωμα συμπλέγματος βιταμινών Β είναι στο πρόγραμμα γιατί μόνο καλό μπορούν να κάνουν.

 

Άλλωστε, όπως λέω και σε όσους ανησυχούν που θα πάρουν συμπλήρωμα -ενώ δεν προβληματίζονται για όσα είναι ή δεν είναι στο πιάτο τους- πάρε το συμπλήρωμα και όσο δε χρειαστεί ο οργανισμός ξέρει πώς να το πετάξει εύκολα και γρήγορα χωρίς να σε φορτώσει με κάτι επιβαρυντικό.

από την Καίτη Φαρμάκη

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.