Ενώ ο Βούδας έμενε στο Σαβάθι (Savatthi), μια ομάδα μοναχών, έχοντας λάβει κάποια θέματα για διαλογισμό από το Δάσκαλο, πήγε σε ένα δάσος για να περάσει την περίοδο των βροχών (vassana). Η άφιξη των μοναχών ανησύχησε τις θεότητες των δέντρων που κατοικούσαν στο δάσος γιατί αναγκάζονταν να κατεβαίνουν από τα δέντρα και να ζουν στο έδαφος. Ήλπιζαν ότι οι μοναχοί θα έφευγαν σύντομα αλλά, διαπιστώνοντας ότι οι μοναχοί θα παρέμεναν καθ’ όλη την περίοδο των βροχών που διαρκεί τρεις μήνες, ξεκίνησαν να τους παρενοχλούν με ποικίλους τρόπους κατά τη διάρκεια της νύχτας με σκοπό να τους τρομάξουν.


Με τη διαβίωση υπό αυτές τις συνθήκες να έχει καταστεί αδύνατη, οι μοναχοί πήγαν στον Δάσκαλο και τον ενημέρωσαν για τις δυσκολίες τους. Εκεί ο Βούδας τους έδωσε οδηγίες σχετικά με τη Metta Sutta και τους συνέστησε να επιστρέψουν εξοπλισμένοι με αυτή τη sutta ως προστασία.

Οι μοναχοί επέστρεψαν στο δάσος και, ασκώντας τις οδηγίες που τους δόθηκαν, γέμισαν την ατμόσφαιρα με τις ακτινοβόλες σκέψεις τους για metta ή αλλιώς αγάπη-καλοσύνη. Οι θεότητες επηρεάστηκαν τόσο από την δύναμη αυτή της αγάπης ώστε τους επέτρεψαν πλέον να διαλογίζονται εν ειρήνη.

Η ομιλία αυτή χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος περιγράφει το πρότυπο της ηθικής συμπεριφοράς που απαιτείται από κάποιον που επιθυμεί να επιτύχει την Αγνότητα και την Ειρήνη και το δεύτερο τη μέθοδο εξάσκησης της metta.

1. «Αυτός που έχει εξασκηθεί (που έχει δουλέψει πάνω στη δική του) ευημερία και που επιθυμεί να φτάσει στην κατάσταση της Ηρεμίας (Nibbana) πρέπει να: είναι επιδέξιος, ακέραιος, εξαιρετικά ευθύς, υπάκουος, ευγενής και ταπεινός.

2. «Ικανοποιημένος, ολιγαρκής, με λίγες ευθύνες, απλό τρόπο ζωής, να ελέγχει τις αισθήσεις του, να είναι συνετός, ευγενικός και να μη λαχταρά ακολούθους.

3. «Να μην υποπίπτει σε λάθη για τα οποία οι σοφοί θα μπορούσαν να τον επιπλήξουν. (Ας σκεφτεί:) «Είθε όλα τα όντα να είναι ευτυχισμένα και ασφαλή. Είθε να έχουν χαρά στο μυαλό τους.»

4. & 5. «Όποια έμβια όντα και αν υπάρχουν – αδύναμα ή ισχυρά, μακριά, εύσωμα ή μεσαίου μεγέθους, κοντά, μικρά, φαρδιά, ορατά ή αόρατα, αυτά που κατοικούν μακριά ή κοντά, αυτά που έχουν γεννηθεί καθώς και αυτά που θα γεννηθούν – είθε όλα τα πλάσματα να έχουν χαρά στο μυαλό τους.

6. «Να μην εξαπατάει ούτε να περιφρονεί κανέναν και πουθενά. Στον θυμό και στην κακή βούληση να μην εύχεται το κακό κανενός.

7. «Όπως η μητέρα θα προστατεύσει το μοναδικό της παιδί με τη ζωή της, να καλλιεργεί μια απεριόριστη αγάπη απέναντι σε όλα τα όντα.

8. «Να εκπέμπει απεριόριστη αγάπη απέναντι σε ολόκληρο τον κόσμο – πάνω, κάτω και διαγωνίως – ανεμπόδιστη, χωρίς κακή βούληση, χωρίς εχθρότητα.

9. «Να στέκεται, να περπατά, να κάθεται ή να ξαπλώνει αρκεί να είναι ξύπνιος, να αναπτύξει την ενσυνειδητότητα. Αυτό, λένε, είναι «Ζειν Ευγενώς» στο εδώ και το τώρα.

10. «Να μην υποπίπτει σε λάθος απόψεις – να είναι ενάρετος, προικισμένος με διορατικότητα, να έχει απορρίψει τα πάθη των αισθήσεων – αυτός δεν θα επιστρέψει ποτέ ξανά μέσα σε μια μήτρα».

από τη σελίδα του Theravada Buddism in Greece

 

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.