Ο Γιάννης Μαυρίδης είναι αθλητικός διαιτολόγος-διατροφολόγος και έχει ένα μοναδικό πάθος με τη διατροφή.
Μοιράζεται μαζί μας ποια φαγητά δεν αγγίζει καν, και γιατί η πίτσα είναι από τα πιο πονηρά φαγητά.

Junk food (και τα σουβλάκια μέσα σε αυτά)

Δε θα άγγιζα κανένα από τα junk food: γύρο, λουκάνικα, μπιφτέκια. Δεν ξέρεις πώς παρασκευάζονται και επιπλέον είναι αδύνατον να καταλάβεις την ποιότητα της πρώτης ύλης όταν είναι τόσο καρυκευμένα. Τα μπαχαρικά είναι θαυμάσια όμως κρύβουν σχεδόν απόλυτα την πραγματική ποιότητα του φαγητού και ειδικά του κρέατος. Εντωμεταξύ η ηδονή του “κάνω ό,τι θέλω, δεν καταπιέζομαι, τρώω και junk και το ευχαριστιέμαι” γυρίζει μπούμερανγκ άμεσα. Πόνοι στο στομάχι, κιλά, κορεσμένο λίπος, λήθαργος είναι αυτά που έρχονται πρώτα μετά την κατανάλωση τους. Άρα, ευχαριστώ αλλά δε θα πάρω.

Πίτσα

Είναι η πιο πονηρή τροφή. Ναι, ακόμα κι αν την φτιάχνεις ο ίδιος στο σπίτι. Γιατί και σε αυτήν που θα φτιάξεις στο σπίτι θα βάλεις αλεύρι, αλλαντικά και τυρί. Και το καλύτερο τυρί να πάρεις θα έχει 40% λιπαρά επί ξηρού. Άρα το λίπος μπαίνει στο σώμα σου και “παρκάρει” όπου βρει τον αντίστοιχο γονότυπο.
Επιπλέον αν θέλεις 5, 6, 7 κομμάτια πίτσα για να χορτάσεις, γιατί με τόσα χορταίνεις, παίρνεις μέχρι και 3.000 θερμίδες. Και όταν μέσα στην εβδομάδα κάνεις προσπάθεια για να χάσεις 2.000 θερμίδες και λίπος, είναι κρίμα να τα παίρνεις όλα πίσω μέσα σε ένα ελεύθερο γεύμα για μια απόλαυση που θα σε κάνει σωματικά να νιώθεις χειρότερα. Είναι σαν να χτίζεις κάτι λιθαράκι λιθαράκι και να έρχεσαι με φόρα με ένα ελεύθερο γεύμα και να το γκρεμίζεις.

Τα ζελεδάκια (τύπου haribo)

Είναι σνακ χείριστης ποιότητας. Το σίγουρο είναι ότι όσοι τα παρασκευάζουν ή όσοι ξέρουν πώς παρασκευάζονται δεν τα βάζουν στο στόμα τους. Άρα, γιατί να το κάνουμε εσύ κι εγώ;

Ψωμί

Τό ξέρω ότι σε στεναχωρώ αλλά γιατί να φας ψωμί όταν μπορείς να πάρεις ενέργεια από πολύ καλύτερες πηγές υδατάνθρακα; Το να φας μια φέτα ψωμί δεν είναι τόσο επιβαρυντικό αλλά ποιος μένει στη μια φέτα ψωμί; Συνήθως θέλεις τη μισή φρατζόλα για να νιώσεις ότι κάτι έγινε. Επιπλέον, όσο περισσότερο μειώνεις τη γλουτένη στη διατροφή σου, τόσο καλύτερα. Μπορείς να φας τις φακές σου με ρύζι ή κινόα, η πέψη τους να γίνει πολύ καλύτερα και να πάρεις όλα τα απαραίτητα αμινοξέα. Αν θέλεις έξτρα ενέργεια και τη χαρά του υδατάνθρακα, υπάρχουν τα μακαρόνια, ρύζι, κινόα πληγούρι, φαγόπυρο. Κάνε μια αλλαγή και θα δεις τη διαφορά σε ενέργεια και κιλά.

Αναψυκτικά

Ούτε ζωγραφιστά. Ούτε light, ούτε zero, ούτε κανονικά. Με τη στέβια είναι καλύτερα αλλά συνήθως αυτό που περιέχουν είναι μόνο 25% στέβια και 75% πρόσθετα. Δε γίνεται να δίνεις μάχη για να πίνεις τον καφέ σου χωρίς ζάχαρη και να πίνεις αναψυκτικά.

Γλυκά και παγωτά

Εδώ το μυστικό είναι να τρως γλυκό επειδή πραγματικά το θέλεις και όχι γιατί σε κέρασαν στο γραφείο, επειδή τρώει ο διπλανός σου ή επειδή υπάρχει τούρτα που περίσσεψε στο ψυγείο. Δεν αγγίζω γλυκά όταν δεν τα ζητάει πραγματικά ο οργανισμός μου και όταν δε μου έχουν λείψει πραγματικά. Λίγη εξάσκηση χρειάζεται και μετά θα το κάνεις τόσο εύκολα που θα σου… πεις και μπράβο!

Γιάννης Μαυρίδης
Αθλητικός διαιτολόγος-διατροφολόγος

Διάβασε εδώ: «Αυτά που θέλει να σου πει ένας διαιτολόγος -εδώ και καιρό-«

«Φουντουκοβούτυρο: Μα γιατί άργησα τόσο να το δοκιμάσω;»

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.