5 τροφές που θα βοηθήσουν

Αν προσπαθείς να μείνεις έγκυος ή αν το έχεις στο πρόγραμμα σου για το επόμενο διάστημα, καλό είναι να βάλεις στη διατροφή σου συγκεκριμένες τροφές αλλά και συμπληρώματα που όχι μόνο θα βοηθήσουν, στο μέτρο του δυνατού, στη σύλληψη αλλά θα διασφαλίσουν την ομαλή πορεία της εγκυμοσύνης όπως και την υγεία του εμβρύου.

Προκειμένου να ενισχύσεις τη γονιμότητα σου χρειάζεται κάτι περισσότερο από το να πάρεις κάποιες βιταμίνες. Χρειάζεται να κάνεις ισορροπημένη διατροφή, να αποφεύγεις ή να κόψεις το κάπνισμα, να ασκείσαι με μέτρο, να είσαι ήρεμη. Και ασφαλώς τα ίδια σχεδόν ισχύουν για τον σύντροφό σου.
Οι βιταμίνες και η σωστή διατροφή όμως μπορούν να είναι αυτό το κλικ που χρειάζεται ο οργανισμός σου για να ρυθμιστεί ο κύκλος σου, να βελτιωθεί κάθε λειτουργία και να γίνει πραγματικότητα αυτό που τόσο θέλεις.

Φυλλικό οξύ

Είναι απολύτως απαραίτητο και το πρώτο που χρειάζεται να πάρεις είτε προσπαθώντας να μείνεις έγκυος είτε μόλις έμαθες ότι είσαι έγκυος. Το φυλλικό οξύ ανήκει στο σύμπλεγμα των βιταμινών Β και είναι η Β9. Είναι το στοιχείο που βοηθά μέχρι και 20% στο να μην υπάρξει αποβολή ενώ είναι απαραίτητο για το έμβρυο και την ανάπτυξη του κατά το πρώτο τρίμηνο ακόμα και πριν μάθεις ότι είσαι έγκυος. Κάνοντας τους σωστούς συνδυασμούς μπορείς να πετύχεις καλύτερη βιοδιαθεσιμότητα.
Βάλε το στο πιάτο σου: σπανάκι, λάχανα, μπρόκολο, φακές, πορτοκάλια, παπάγια.

Βιταμίνη D

Είναι η βιταμίνη του ήλιου που κανονικά θα την παίρναμε και μόνο από την έκθεση μας σε αυτόν. Όμως τα επίπεδα της βιταμίνης D, είναι αρκετά χαμηλά σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού της γης αλλά και της ηλιόλουστης Ελλάδας, με αποτέλεσμα κατάθλιψη, αδύναμο ανοσοποιητικό αλλά και διαταραχές του κύκλου. Αν προσπαθείς να ενισχύσεις τη γονιμότητα σου, η βιταμίνη D είναι από τα πρώτα συμπληρώματα που θα χρειαστεί να πάρεις για να ρυθμιστεί ο κύκλος σου αλλά και για να διασφαλιστεί η καλή πορεία της εγκυμοσύνης απομακρύνοντας τα ενδεχόμενα του πρόωρου τοκετού ή της προεκλαμψίας.
Βάλε τη στο πιάτο σου: Μανιτάρια, σόγια, ελαιόλαδο.

Διάβασε εδώ όσα χρειάζεται να ξέρεις για τη βιταμίνη D

Ωμέγα 3

Πρόκειται για τα λιπαρά οξέα που είναι απαραίτητα για τη γονιμότητα και για την εγκυμοσύνη. Τα Ω3 συμβάλουν στο να υπάρχουν όλο και λιγότερο φλεγμονές. Οι φλεγμονές είναι κάτι σαν “πληγές” στον οργανισμό. Οπότε μειώνοντας τις φλεγμονές αυξάνεις την κυκλοφορία του αίματος και στο αναπαραγωγικό σύστημα, βελτιώνεις την ποιότητα των ωαρίων, την ισορροπία των ορμονών και τη ρύθμιση του κύκλου σου. Το μόνο… μυστήριο με τα Ω3 είναι ότι ο οργανισμός χρειάζεται να τα πάρει μέσω της τροφής καθώς δεν τα παράγει εξολοκλήρου από μόνος του.
Βάλε τα στο πιάτο σου: Λιναρόσπορος κοπανισμένος, σπόροι chia, καρύδια, σόγια

Προβιοτικά

Το ξέρεις ότι αν είναι το έντερο και η χλωρίδα του σε καλή κατάσταση τότε και όλος ο οργανισμός είναι σε καλή κατάσταση; Τα προβιοτικά βοηθούν τη χλωρίδα του εντέρου και έτσι μπορείς να έτσι να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό, το πεπτικό αλλά και το αναπαραγωγικό σου σύστημα. Έτσι κι αλλιώς η χρήση προβιοτικών είναι απαραίτητη σε γυναίκες που παρουσιάζουν γυναικολογικές ή ουρολογικές λοιμώξεις οπότε κρίνονται απαραίτητα γενικότερα.
Βάλε τα στο πιάτο σου: Κεφίρ, γιαούρτια με ζωντανούς γαλακτοβάκιλλους.

Q10

Ενώ το συνένζυμο Q10 υπάρχει στον νεανικό οργανισμό, μετά τα 35 ξεκινάει να μειώνεται σταδιακά. Άρα χρειάζεται να το ενισχύσεις με συμπλήρωμα ή με τις κατάλληλες τροφές. Σε έρευνα που έγινε για το περιοδικό Fertility and Sterility οι μεγαλύτερες γυναίκες που πήραν 600 mg καθημερινά από Q10 αύξησαν την πιθανότητα σύλληψης ενώ παρατηρήθηκε βελτίωση και στην ποιότητα των ωαρίων. Καλό είναι και σε αυτή την περίπτωση να λάβεις το ένα συμπλήρωμα με καλή βιοδιαθεσιμότητα.
Βάλε το στο πιάτο σου: Σπανάκι, μπρόκολο, κουνουπίδι, σόγια, ξηροί καρποί.

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.


2 + 6 =