Καλό είναι να μη φτάσεις στο σημείο να… σκάσεις από το φαγητό. Αν όμως συμβεί, τότε υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορείς να κάνεις για να νιώσεις καλύτερα.

Το “Έλα μωρέ, γιορτές είναι, ας φάω παραπάνω” ή “Αν δε φάμε και τώρα πότε θα φάμε;” λες και τις υπόλοιπες ημέρες του χρόνου μετράμε τις μπουκιές μας, έχει αντίκτυπο και συνέπειες. Μετά από ένα γεύμα, νιώθεις δυσφορία, πόνο στο στομάχι, υπνηλία και φούσκωμα ενώ η περίμετρος της κοιλιάς αυξάνεται εντυπωσιακά.
Ο αθλητικός διαιτολόγος διατροφολόγος Γιάννης Μαυρίδης, μοιράζεται μαζί σου τη στρατηγική του για το πώς να φας στις γιορτές. Διάβασε το σχετικό άρθρο, εδώ!

Να θυμάσαι ότι το φούσκωμα από ένα πλούσιο γεύμα μπορεί να διαρκέσει έως και 24 ώρες, ακόμα κι αν σταματήσεις να τρως. Τα αναψυκτικά, οι σόδες, πολλές φορές και ο καφές, κάνουν χειρότερη την κατάσταση.

Πιες νερό

Πολλά από τα φαγητά του γιορτινού τραπεζιού έχουν αρκετό αλάτι που τελικά αφήνουν το σώμα σου αφυδατωμένο και εσένα εξαντλημένο. Η καλύτερη τακτική είναι να πιεις ένα δυο ποτήρια νερό μισή ώρα πριν από το φαγητό και μετά να ξαναπιείς δυο ώρες μετά το φαγητό. Θυμήσου ότι με το να πίνεις νερό μαζί με το φαγητό, δυσκολεύεις τη διαδικασία της πέψης.

Σήκω από τον καναπέ

Μετά από ένα μεγάλο γεύμα το μόνο που θέλεις είναι να σε αγκαλιάσει στοργικά ο καναπές και να μη σηκωθείς για κανένα λόγο. Αν βρεις τη δύναμη να σηκωθείς από την καρέκλα ή τον καναπέ και πας μια βόλτα, θα σε θαυμάσεις απεριόριστα και θα βοηθήσεις τον οργανισμό σου να διαχειριστεί πιο αποτελεσματικά το φούσκωμα, τα αέρια και το βαρυστομάχιασμα. Ακόμα και μια βόλτα 15 λεπτών είναι ικανοποιητική. Αν γυμναστείς και την επόμενη ημέρα, εντάξει, θα είσαι ο ήρωας μας.

Φάε πρωινό την επόμενη ημέρα

Όπως λέει και ο Γιάννης Μαυρίδης, την επόμενη ημέρα καλό είναι να φας καλής ποιότητας γεύματα σε μικρότερη ίσως ποσότητα. Φρόντισε να υπάρχουν γεύματα με θρεπτικά συστατικά την επόμενη ημέρα στο πρόγραμμα σου και τροφές που ξέρεις ότι το σώμα σου τις αντιδρά καλά σε αυτές. Όχι, τα μελομακάρονα για πρωινό, δεν ενδείκνυνται.

Φυτικές ίνες αμέσου δράσης

Αν θέλεις να υπάρξει κίνηση στον οργανισμό σου, τότε χρειάζεται να του προσφέρεις την κατάλληλη ποσότητα από φυτικές ίνες. Ψωμί με σπόρους, δημητριακά, φρούτα και λαχανικά θα σου δώσουν τις φυτικές ίνες που θα κάνουν το γαστρεντερικό σύστημα να λειτουργήσει καλύτερα.

Πιες τσάι

Τα αέρια είναι ένα βασανιστικό θέμα, ειδικά μετά από ένα μεγάλο γεύμα. Καλό είναι να πιεις ένα ζεστό τσάι, καλύτερα του βουνού ή μέντα, που θα βοηθήσει να νιώσεις πιο άνετα.

Κάνε ένα διάλειμμα

Καθώς ο γλυκαιμικός σου δείκτης έχει τρελαθεί από το πολύ φαγητό, είναι πολύ πιθανό οι λιγούρες να σε τρελαίνουν. Προσπάθησε ξεπεράσεις τις λιγούρες έξυπνα –διάβασε εδώ κάποιους τρόπους- και δώσε στο στομαχάκι σου την ευκαιρία να ξεκουραστεί. Είναι σαν να πήγε στον πόλεμο και να γύρισε… Δεν του αξίζει λίγη ξεκούραση;

από την Καίτη Φαρμάκη

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.