Η αλήθεια είναι ότι η ζωή μας περιστρέφεται γύρω από το φαγητό. Τρώμε στις γιορτές, στις λύπες μας, στα διαλείμματα μας, ενώ οδηγούμε, στις συναντήσεις μας, στον κινηματογράφο, στο δρόμο, παντού. Τρώμε με κάθε ευκαιρία και έτσι έχουμε ξεχάσει πώς είναι να πεινάμε πραγματικά. Τι μπορείς να κάνεις για να καταλάβεις αν όντως το σώμα σου χρειάζεται καύσιμα ή αν ο “συναγερμός” της πείνας σου είναι λανθασμένος;

Το φαγητό δεν είναι ο εχθρός

Σκέψου ότι ειδικά σε περιόδους δίαιτας για αισθητικούς ή για λόγους υγείας, το φαγητό ξαφνικά γίνεται εχθρός. Εκεί που ήταν η απόλυτη συντροφιά, γίνεται ο απόλυτος εχθρός. Εκεί που ήθελες να φας τα πάντα, αποφεύγεις με κάθε τρόπο τα πάντα. Εκτός από σώμα ξεκινά να… βραχυκυκλώνει και το μυαλό. Αλλά γιατί αποφεύγεις τόσο το συναίσθημα της πείνας; Πώς είναι να πεινάς πραγματικά;

Να μερικές ενδείξεις για να την καταλάβεις και να σταματήσεις να την αποφεύγεις

Τα συμπτώματα της υγιούς πείνας

-Το στομάχι γουργουρίζει καθώς τα υγρά του περιμένουν με ανυπομονησία φαγητό.

-Έχεις την αληθινή αίσθηση ότι το στομάχι είναι άδειο. Αυτή είναι και η πραγματικότητα καθώς το στομάχι έχει τελειώσει με τον προηγούμενο γύρο φαγητού και περιμένει τον επόμενο.

-Πέφτουν γλυκαιμικός δείκτης και ενέργεια, δείγμα ότι χρειάζεσαι φαγητό.

Μα πότε ξέχασες να πεινάς;

Γιατί ανάμεσα σε όλα τα άλλα έμαθες ότι χρειάζεται να τρως κάθε τρεις ώρες άσχετα με το αν πεινάς ή όχι. Σε δίαιτες που το φαγητό είναι μετρημένο, όντως πάνω στις 3 ώρες, είναι πολύ πιθανό να πεινάς πραγματικά. Σε κάθε άλλη περίπτωση όμως, μάλλον πρόκειται για όρεξη και όχι για πραγματική πείνα. Επίσης καθώς τρώμε για συναισθηματικούς ή κοινωνικούς λόγους, κούραση ή παρέα, δίνουμε στο σώμα μας καύσιμα που δεν ξέρει τι να τα κάνει.

Διάβασε εδώ: «Βρες την πείνα σου. Γιατί άλλο πείναι και άλλο όρεξη»

Πώς να εκπαιδεύσεις το σώμα σου ξανά

Να ενυδατώνεσαι

Το έχουμε πει πολλές φορές στο A NeW LiFe, τις πιο πολλές φορές δεν πεινάς αλλά διψάς. Οπότε, όταν νομίζεις ότι πεινάς, πιες ένα-δυο ποτήρια νερό και περίμενε 10 λεπτά για να δεις αν πεινάς ακόμα.

Δώσε μια ευκαιρία στο σώμα να πεινάσει

Δε χρειάζεται να λιμοκτονήσεις, αλλά προσπάθησε να νιώσεις αυτή την υγιή πείνα που θα κάνει το φαγητό που θα φας πολύτιμο καύσιμο για τον οργανισμό. Μια ημέρα που θα είσαι ήρεμος και χωρίς περισπασμούς, ξεκίνα να “ακούς” το σώμα σου. Μη φας μόλις ξυπνήσεις, περίμενε να πεινάσεις. Αυτή είναι μια καλή αρχή ακόμα και για την παρατήρηση του πώς λειτουργεί ο οργανισμός σου. Αν μπορώ να καταλαβαίνω εγώ πότε πεινάω πραγματικά, τότε μπορείς κι εσύ.

Αγαπητό μου, φαγητο-ημερολόγιο

Το ξέρω είναι δύσκολο, αλλά ένα τέτοιο ημερολόγιο φαγητού με βοήθησε πιο πολύ και από πολύ, στο να έχω μια σαφή εικόνα του τι τρώω μέσα σε μια ημέρα και σε μια εβδομάδα. Λίγο αργότερα έκανα ημερολόγιο και για τα έξοδα μου. Κλάμα και στις δυο περιπτώσεις αλλά έβγαλα τα πιο χρήσιμα συμπεράσματα.

Επίλεξε τα καλύτερα

Και δεν εννοώ την καλύτερη σοκολάτα ή το καλύτερο μπέικον. Επίλεξε με αγάπη για το σώμα σου, τα “καύσιμα” που θα βάλεις στον οργανισμό σου. Ξέρεις τι είναι καλό για κάθε σώμα. Ξέρεις ποιες θερμίδες αξίζει να καταναλώσεις. Οι κενές θερμίδες αποσυντονίζουν τόσο το σώμα σου, που δεν αξίζουν ούτε και τη στιγμιαία ευχαρίστηση που σου δίνουν.

Τα πράγματα είναι απλά

Είναι περισσότερο απλό από όσο πιστεύεις το να εκπαιδευτείς στο να τρως όταν πραγματικά πεινάς. Παρατήρησε τα “σοφά” μωρά. Αν δεν πεινάσουν δεν μπορείς να τα ταΐσεις ούτε μπουκιά παραπάνω. Όσο θα προχωράει η… εκπαίδευση τόσο καλύτερα θα ακούς το σώμα σου και πιο καθαρά θα καταλαβαίνεις τι χρειάζεται να φας ή να πιεις. Και κάπως έτσι, θα γίνεις περισσότερο υγιής, ισορροπημένος, κομψότερος και τελικά χαρούμενος!

από την Καίτη Φαρμάκη

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.


2 + 8 =