Αναρωτιέσαι πώς θα μπορέσεις να ξεκινήσεις το τρέξιμο;

Λένε ότι το τρέξιμο, το jogging είναι ο πιο οικονομικός τρόπος για να γυμναστείς. Και έχουν δίκιο. Μπορείς να το δείς και ως το απόλυτο…personal. Όμως αυτό που απαραίτητα χρειάζεσαι είναι ένα ζευγάρι καλά αθλητικά παπούτσια. Μη δοκιμάσεις να τρέξεις με ακατάλληλα ή παλιά, φθαρμένα παπούτσια. Οι κραδασμοί θα φέρουν τραυματισμούς και ταλαιπωρία. Αρκετά καταστήματα με αθλητικά είδη,  κάνουν δωρεάν πελματογράφημα. Βγάζεις παπούτσια και κάλτσες και για περίπου 1 λεπτό περπατάς πάνω σε έναν ειδικό τάπητα. Καταγράφεται ο τρόπος που πατάς το πόδι σου- είναι τόσο μοναδικός όσο και το αποτύπωμα σου- και σου προτείνουν τα κατάλληλα για εσένα παπούτσια, με στήριξη στο σημείο του πέλματος που χρειάζεται.

-Αν θες να κρατήσεις τα πράγματα απλά, δοκιμάζεις αθλητικά παπούτσια και αυτό που πραγματικά νοιώθες ότι σε κάνει να περπατάς ή να τρέχεις καλά -ξέχνα τις διαφημίσεις- αυτό και να προτιμήσεις. Ασφαλώς στο κατάλληλο για εσένα νούμερο και με τις κατάλληλες κάλτσες. Υπάρχουν πολύ ακριβά ζευγάρια παπούτσια αλλά υπάρχουν και πολύ καλά σε οικονομικότερες τιμές. Αν όλα σου φαίνονται ακριβά, υπάρχουν οι εκπτώσεις, τα outlet, το internet.

-Αν έχεις τα σωστά παπούτσια, έχεις ό,τι χρειάζεται για να τρέξεις. Αν θες και λίγη βοήθεια, σου την παρέχει το κινητό σου. Υπάρχουν εφαρμογές που τις κατεβάζεις δωρεάν. S health, Runkeeper, Runtastic running και άλλες από όλες σχεδόν τις μεγάλες εταιρείες αθλητικών ειδών. Βάζεις ή διαλέγεις από τις επιλογές τους το στόχο σου και σου δίνονται σαφείς οδηγίες για το ρυθμό που έχεις ή που πρέπει να κρατήσεις την ώρα που προπονείσαι. Κρατάει και αρχείο απόστασης, ταχύτητας ακόμα και καρδιακών παλμών για να παρακολουθείς την εξέλιξη σου.

-Οι διατάσεις είναι το απόλυτο “Πρέπει” και στο jogging. Είτε είναι να τρέξεις μια ώρα είτε 10 λεπτά, προετοίμασε το σώμα σου πριν την άσκηση με διατάσεις και φρόντισε το ξανά με διατάσεις μετά την ολοκλήρωση. Καλό είναι όταν κάνεις διατάσεις να μην κάνεις ταλάντωση. Να κάνεις και διατάσεις χεριών γιατί θα βοηθήσουν πολύ τη χαλάρωση αυχένα και ώμων.

-Σημαντική είναι και στάση του σώματος την οποία κρατάς όταν τρέχεις. Θυμήσου τον Μάικλ Τζόνσον, τον Πάπια και θυμήσου ότι κάπως έτσι είναι καλό να τρέχεις. Το κεφάλι ψηλά, έξω το στήθος, οι αγκώνες στο ύψος της μέσης και σε μια μικρή γωνία σε σχέση με τους γοφούς. Κανείς δεν πήγε μακριά τρέχοντας με το κεφάλι σκυμένο. Άσε που μετά θα υπέφερε και ο αυχένας του.

-Επειδή θα γυμναστείς δε σημαίνει ότι πριν πρέπει να φας σαν να έχεις να τρέξεις μαραθώνιο. Ένα καλό σνακ με απλούς υδατάνθρακες μια με δύο ώρες πριν από την προπόνηση θα σε βοηθήσουν αποτελεσματικά. Επίσης μην ξεχάσεις το νερό. Η κατανάλωση λίγου νερού κάθε 20 λεπτά περίπου κατά τη διάρκεια της προπόνησης σου θα σου δώσει τη δύναμη που χρειάζεσαι.

-Και η μουσική; Παντού υπάρχουν λίστες με τραγούδια για jogging. Έχουν υπολογίσει ακόμα και τα beats per minute για να προσαρμόζεις το τρέξιμο σου στο ρυθμό του τραγουδιού ή και το αντίθετο. Αρκετοί προπονητές συνιστούν να μην ακούς μουσική όσο τρέχεις. Έτσι θα έχεις εστιασμένη την προσοχή σου στο δρόμο ενώ θα ακούς καλύτερα και το σώμα σου.

-Ειδικά στην αρχή καλό είναι να αποφεύγεις τα ανώμαλα εδάφη ή μέρη τα οποία δε γνωρίζεις. Το καλύτερο από άποψη κραδασμών είναι να τρέχεις σε ταρτάν. Αν δεν έχεις ταρτάν στον κήπο σου ( ή μήπως έχεις;), μπορείς να τρέξεις στο δρόμο πάντα στο πηγαίνοντας αντίθετα από την κατεύθυνση των αυτοκινήτων ή σε άλση.

-Μην περιμένεις να όλα κατάλληλα για να ξεκινήσεις. Ποτέ δε θα υπάρξει η τέλεια ημέρα, η τέλεια στιγμή. Η πιο καταλληλη στιγμή για να ξεκινήσεις είναι τώρα. Μη σκέφτεσαι τον καιρό εκτός κι αν υπάρχουν ακραία καιρικά φαινόμενα. Μη σκέφτεσαι τη διάθεση σου. Πρόκειται να αλλάξει μέσα στα επόμενα 10 λεπτά από τη στιγμή που θα ξεκινήσεις. Μη σκέφτεσαι ότι χρειάζεσαι παρέα. Έχεις εσένα και την πόλη σου. Μη σκέφτεσαι τα κιλά που θέλεις να χάσεις. Η ευχαρίστηση θα διώξει κάθε τοξίνη από μέσα σου άρα και τα περιττά κιλά. Μην το καθυστερείς. Εκεί έξω υπάρχουν ανοιχτοί δρόμοι που περιμένουν.

 

Το κείμενο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο http://nancy.kallikli.com/2016/06/treximo-jogging-ftiaxnei-ti-diathesi.html, τον Ιούνιο του 2016.

Μοιράσου το

(1) Σχόλιο

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.