Μα τι είναι αυτό που έχει η ζάχαρη και που κάνει τόσο δύσκολο το να τη βγάλεις από τη διατροφή σου; Είναι γνωστό ότι έχει εθιστική δράση αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν αξίζει να προσπαθήσεις. Πάρ’ το απόφαση, κάνε της λαβή και σε μικρό διάστημα θα έχεις απελευθερωθεί από τα δεσμά της.

“Δε γίνεται να κόψω τα γλυκά”, μου λέει η Μαρία Ε. που είναι ένα αδύνατο και καλλίγραμμο κορίτσι. Δεν θέλει να το κάνει λόγω περιττών κιλών αλλά έχει τέτοιο εθισμό στα γλυκά που μέχρι και η ίδια καταλαβαίνει ότι χρειάζεται να απεξαρτηθεί από τη ζάχαρη.

Αν ήμασταν πλούσιοι και διάσημοι του Χόλιγουντ, θα πηγαίναμε σε ένα σπα αποτοξίνωσης και με διατολόγους, μάγειρες και ψυχολόγους, θα ξεμπερδεύαμε μαζί της. Όμως τώρα χρειάζεται να κάνουμε όλη την προετοιμασία μόνοι μας. Και την πρακτική αλλά κυρίως την… πνευματική.

-Ποια είναι η ζάχαρη που σε κάνει ό,τι θέλει; Που μόλις αισθανθείς ότι σου λείπει τρέχεις να την συναντήσεις;
-Ποιος είναι το αφεντικό σε αυτή τη σχέση; Θα την αφήσεις να καταβροχθίζει τις βιταμίνες σου, να σε γεμίζει μύκητες, δερματικά προβλήματα, να χαλάει τα δόντια σου, να σε γερνάει, να σε παχαίνει ασύλληπτα, να σε τρελαίνει ψυχολογικά;
-Γιατί πιστεύεις ότι χρειάζεσαι γλύκα στη ζωή σου και γιατί νομίζεις ότι αυτή τη γλύκα να μπορεί να σου τη δώσει μόνο η ζάχαρη;
-Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι ενέργεια παίρνεις μόνο από τη ζάχαρη και από τους υδατάνθρακες; Δηλαδή άδικα η φύση σου δίνει πλουσιοπάροχα τα φρούτα, τα λαχανικά ακόμα και το νερό;

Κόψε τη ζάχαρη με 10 κόλπα

*Ξεκίνα με ένα πολύ καλό πρωινό από το οποίο θα λείπει τελείως η επεξεργασμένη ζάχαρη. Σημείωσε  ότι το ψωμί του τοστ, τα δημητριακά, οι μπάρες, οι συσκευασμένοι χυμοί, όλα έχουν ζάχαρη που δεν τη χρειάζεσαι ειδικά το πρωί. Διάβασε τις ετικέτες όσων συσκευασμένων αγοράζεις, κάνε ξεκαθάρθισμα, βάλε υγιεινή πρωτεΐνη στο πρωινό σου και θα νιώσεις άλλος άνθρωπος.

*Να έχεις σνακ πάντα μαζί σου, όπως ξηρούς καρπούς και φρούτα- για να αποφύγεις τις λιγούρες.

*Η αφυδάτωση σε κάνει να πεινάς. Άρα, μόλις νιώσεις πείνα ή λιγούρα πιες ένα ποτήρι νερό και περίμενε για 10 λεπτά. Ναι, θα είναι βασανιστικά αυτά τα λεπτά αρχικά αλλά θα ξέρεις άμεσα εάν πεινάς πραγματικά ή εάν θα φορτωνόσουν απλά έξτρα θερμίδες που θα σε έκαναν σε λίγο να νιώθεις χάλια.

*Όταν χτυπήσει η όρεξη για γλυκά, άλλαξε περιβάλλον. Πήγαινε κάπου όπου δεν υπάρχουν γλυκά κοντά σου, απασχόλησε το μυαλό σου με κάτι άλλο, περπάτησε, κάνε δουλειές στο σπίτι -όλο και κάτι θα υπάρχει να κάνεις-, χόρεψε, τραγούδησε, μίλησε στο τηλέφωνο. Σε δέκα λεπτά το πολύ θα το έχεις ξεπεράσει.

Υπάρχουν και καλά και ζόρικα νέα. Αποφασίζοντας να μειώσεις, να ελαττώσεις ή και να βγάλεις τη ζάχαρη από τη διατροφή σου, πιθανώς να έχεις έντονες λιγούρες τις πρώτες δυο με τρεις ημέρες. Αν κρατηθείς αυτά τα λίγα 24ωρα, και τη ζάχαρη θα έχεις αποφύγει, και θα έχεις νιώσει τουλάχιστον υπερήρωας με αυτό που κατάφερες… Την πρώτη εβδομάδα θα ζορίζεσαι κάπως και μετά θα νιώθεις όλο και καλύτερα. Το λένε όχι μόνο οι έρευνες αλλά και αυτοί που το έχουν πετύχει πριν από εσένα.

Σύντομα, δε θα μπορείς να φας ένα ολόκληρο γλυκό γιατί θα σου φαίνεται πολύ… γλυκό. Διάβασε εδώ, την ιστορία της Έλενας που έκοψε -άνετα- τη ζάχαρη για τέσσερις μήνες και βρήκε την υγεία της και πολλά ακόμη.

*Πρωινή κανέλα, λέει η αγαπημένη μας γιατρός Αθηνά. Συστήνει να έχουμε στο πρωινό μας και κανέλα γιατί η κανέλα ρυθμίζει το ζάχαρο και έτσι αποφεύγεις αυτά τα απότομα σκαμπανεβάσματα του γλυκαιμικού δείκτη και του ζαχάρου κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Το τζίντζερ και ο κουρκουμάς βοηθούν εξαιρετικά στο να μην έχεις λιγούρες κατά τη διάρκεια της ημέρας, γι’ αυτό βάλε τα άνετα στην καθημερινή σου διατροφή.

*Επίσης, βάλε στη διατροφή σου γλυκά λαχανικά και φρούτα ώστε να υπάρχει κάτι γλυκό σαν γεύση. Ξέρω ότι γελάς τώρα, αλλά αν θέλεις να βγάλεις την καταστροφική ζάχαρη από τη ζωή σου, θα χρειαστεί να δράσεις έξυπνα. Γλυκοπατάτα, παντζάρια, μπανάνες, μήλα, αχλάδια είναι μια καλή λύση.

*Να θυμάσαι ότι τρόφιμα με φυτικές ίνες όπως μπρόκολο και κουνουπίδι σε χορταίνουν τελικά για πολλή περισσότερη ώρα από όσα τρόφιμα έχουν απλά υδατάνθρακα όπως τα κουλούρια Θεσσαλονίκης ή τα φορτωμένα με ζάχαρη δημητριακά.

*Οι χυμοί φρούτων είναι μια καλή λύση αλλά ακόμα καλύτερη λύση είναι οι χυμοί λαχανικών με ένα φρούτο μέσα π.χ. αγγούρι, σπανάκι, πιπεριά, πράσινο μήλο και πορτοκάλι.

*Απόφυγε τα γλυκαντικά γιατί και αυτά, ακόμα και αυτά που θεωρούνται υγιεινά, προκαλούν λιγούρες.

*Το κόλπο, που στην αρχή ίσως και να το μισήσεις, είναι όταν θέλεις να φας κάτι γλυκό να φας κάτι… ξινό. Οι γευστικοί κάλυκες θα ενεργοποιηθούν και ο εγκέφαλος σου από το μπέρδεμα θα ξεχάσει αμέσως ότι θέλεις κάτι γλυκό.

από την Καίτη Φαρμάκη

Διάβασε εδώ τις 8 ενδείξεις ότι το σώμα σου δε θέλει άλλη ζάχαρη!

 

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.