οι 7 τροφές που μειώνουν το άγχος σου

Δεν υπάρχει τροφή που θα κάνει το κύμα του άγχους ή των νεύρων σου μικρότερο όταν αυτό εκδηλωθεί. Αλλά αν δε θέλεις να τρέμεις για τα επόμενα χρόνια της ζωής σου, τότε μπορείς να βάλεις συγκεκριμένες τροφές στη διατροφή σου ώστε να νιώθεις πολύ πολύ καλύτερα. Σε περιόδους πίεσης, διπλασίασε τις δόσεις και θα αναρωτιέσαι γιατί οι οι άλλοι… χτυπιούνται!

Τα συγκεκριμένα τρόφιμα κάνουν δυο τρείς σημαντικές δουλειές στον οργανισμό σου: τονώνουν τις καλές ορμόνες, να μειώνουν την κορτιζόλη και να μειώνουν την πίεση!
Τι άλλο να ζητήσεις;

Πιπεριές

Πώς διώχνουν το άγχος; Όταν είσαι σε κατάσταση άγχους, το σώμα εκκρίνει κορτιζόλη. Η πιπεριά, κλασική ή καυτερή, μειώνει τα επίπεδα της κορτιζόλης, ενώ περιέχει και βιταμίνη C που δυναμώνει το ανοσοποιητικό.
*Κόψε την ωμή πιπεριά σε μακρόστενα κομματάκια. Μπορείς να τη μασουλήσεις μόνη της ή με χούμους. Μην ξεχνάς ότι τρώγοντας κάτι κρατσανιστό μειώνεται το άγχος και αποδειγμένα χαλαρώνει η περιοχή στο πρόσωπο και τις σιαγόνες.

Ντομάτα μαγειρεμένη

Όπως και η πιπεριά, έτσι και η ντομάτα, μειώνει τα επίπεδα κορτιζόλης στο αίμα. Επιπλέον περιέχει λυκοπένιο που μειώνει τα συμπτώματα της κατάθλιψη. Η ντομάτα θα σου δώσει πολλά περισσότερα αν την καταναλώσεις μαγειρεμένη καθώς έτσι αυξάνεται η περιεκτικότητα της σε λυκοπένιο.
*Μπορείς να βάλεις ψημένα ντοματίνια ακόμα και στο πρωινό σου, πόσο μάλλον και στα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας. Η ντοματόσουπα επίσης είναι μια υπέροχη και γευστική λύση.

Σπανάκι

Το σπανάκι και γενικότερα τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ που βοηθάει στην παραγωγή σεροτονίνης και ντοπαμίνης ανεβάζοντας τη διάθεση σου άμεσα. Μην ξεχνάς ότι το στρες εξαφανίζει το απαραίτητο μαγνήσιο από τον οργανισμό και αυτό προκαλεί ακόμα μεγαλύτερο εκνευρισμό, τρεμούλα και κράμπες.
*Κάνε ένα σμούθι με σπανάκι, πιπεριές, αβοκάντο, λεμόνι και χυμό πορτοκάλι. Καλύτερο και από το πιο δυνατό αγχολυτικό!

Αβοκάντο

Το αβοκάντο είναι έτσι κι αλλιώς μια μαγική τροφή με τουλάχιστον 20 θρεπτικά συστατικά. Το σημαντικό είναι ότι το αβοκάντο κρατάει σταθερό τον γλυκαιμικό μας δείκτη και αυτό σημαίνει σταθερή διάθεση χωρίς εκνευρισμό ή εξάρσεις.
*Μπορείς να προσθέσεις αβοκάντο στο σμούθι σου, στο σάντουιτς ή και στη σαλάτα σου. Γίνεται γκουακαμόλε αλλά και θαυμάσιο γλυκό όπως η μους αβοκάντο με κακάο. Λαχταριστή, χορταστική αλλά και υγιεινή.

Το ιδανικό γεύμα σε περιόδους έντασης έχει
και σαλάτα και γλυκάκι!
Η σαλάτα σου να έχει πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως σπανάκι, ντοματίνια που θα τα έχεις ζεστάνει μέχρι να μαραθούν στο τηγάνι, πιπεριές, αβοκάντο και φουντούκια.
Για επιδόρπιο, φάε λίγη μαύρη θαυματουργή σοκολάτα με μια κουταλιά του γλυκού ταχίνι.
Και αντίο άγχος!

Μαύρη σοκολάτα

Να το πάλι το μαγνήσιο… Αυτή τη φορά το βρίσκεις στη μαύρη σοκολάτα. Διάλεξε μια ακλής ποιότητας μαύρη σοκολάτα και λίγα λεπτά μετά θα νιώσεις σίγουρα καλύτερα. Να την προτιμήσεις από τις άλλες σοκολάτες οι οποίες θα σου δώσουν παροδικά μια αίσθηση ευχαρίστησης για να ρίξουν τον γλυκαιμικό σου δείκτη λίγο μετά και να ξανανιώσεις χειρότερα από πριν.

Φουντούκια

Εκτός του ότι είναι κρατσανιστά και αυτή η υφή αποδεδειγμένα εκτονώνει τον εκνευρισμό, τα φουντούκια περιέχουν και Ωμέγα 3 τα οποία μειώνουν την νορεπινεφρίνη που προκαλεί εκνευρισμό.
*Φάε φουντούκια ως σνακ, βάλε τα στη σαλάτα σου ή στο πρωινό σου.

Ταχίνι

Γενικά, το σουσάμι είναι ένα από τα καλύτερα αντικαταθλιπτικά. Περιέχει ψευδάργυρο που δυναμώνει νευρικό και ανοσοποιητικό σύστημα και έχει καλά λιπαρά που τα αποζητάει ο οργανισμός μας.
*Μπορείς να βάλεις ταχίνι στο πρωινό σου, το απόγευμα να φας μια ωραία κουταλιά ή να κάνεις χούμους ή και σως ταχίνι για τη σαλάτα σου.

από την Καίτη Φαρμάκη

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.