“Δεν τρώω πια ρύζι. Προτιμώ κινόα” είναι μια φράση που την ακούς όλο και πιο συχνά. Αλλά τι παραπάνω έχει αυτό το δημητριακό που αξίζει να το βάλεις σε σταθερή βάση στη διατροφή σου;

Η κινόα είναι ένα πιστοποιημένο υπερτρόφιμο. Έρχεται από το Περού όπου καταναλώνεται εδώ και χιλιάδες χρόνια. Οι συνθήκες διαβίωσης στις Άνδεις είναι εξαιρετικά δύσκολες και η κινόα ήταν, και εξακολουθεί να είναι, ένα (υπερ)τρόφιμο που δίνει ό,τι χρειάζεται ένας οργανισμός που ζει σε απαιτητικές συνθήκες. Οι Ίνκας τη χαρακτήριζαν “Μητέρα όλων των καρπών”.

Πάντως και ο δικός σου οργανισμός ζει σε απαιτητικές συνθήκες. Μπορεί να μην αντιμετωπίζεις ακραία καιρικά φαινόμενα ή περιορισμένη πρόσβαση σε τροφή, αντιμετωπίζεις όμως κακής ποιότητας τροφή και αέρα, στρες, κούραση και ελάχιστη σωματική δραστηριότητα.

Το να έχεις στη διατροφή σου τροφές που παρέχουν θρεπτικά συστατικά είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητο. Η κινόα είναι ένα ασυνήθιστα πλήρες τρόφιμο.

Έχει εκπληκτική ποιότητας πρωτεΐνη -ποιος χρειάζεται κρέας;-, αμινοξέα και Ω3 λιπαρά οξέα. Επίσης είναι ελεύθερη από γλουτένη ενώ μπορείς να την απολαύσεις αντί για υδατάνθρακες.

Πολλοί άνθρωποι που περνούν μια απαιτητικής φάση στη ζωή τους, όπως η Πάμελα με τις χημειοθεραπείες, βάζουν στη διατροφή τους την κινόα για να δημιουργήσουν αντισώματα.

Να θυμάσαι ότι κάνεις ένα γεύμα “πύραυλο” όταν συνδυάσεις την κινόα με όσπρια. Είναι ένα εξαιρετικά δυναμωτικό γεύμα που σου δίνει μόνο πρωτεΐνη και ενέργεια.

Η γεύση της είναι ουδέτερη. Πιο γήινη από του ρυζιού αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι έντονη. Γι’ αυτό και μπορείς να προσθέσεις μπαχαρικά, μυρωδικά ή όποιου είδους σάλτσα θέλεις για να την… απογειώσεις.

Αν είσαι σε φάση που θέλεις να αδυνατίσεις, η κινόα έχει ελάχιστες θερμίδες, αρκετή πρωτεΐνη, σε χορταίνει πραγματικά και έχεις και την αίσθηση ότι απολαμβάνεις υδατάνθρακα, κι ας μην ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Δοκίμασε τη οπωσδήποτε!

 

Η Καίτη λέει
Τα τελευταία χρόνια η κινόα δε λείπει από το σπίτι και από τη διατροφή μου. Καθώς είναι πλούσια σε πρωτεΐνη, μια σαλάτα, μια κούπα κινόα, λαδάκι, αβοκάντο και λίγοι ξηροί καρποί, είναι ένα από τα αγαπημένα μου και πιο πλήρη γεύματα.

 

Ετοιμάζεται και πάρα πολύ γρήγορα.
Γεμίζω μισή κούπα με κινόα, την ξεπλένω, τη βράζω για 12 λεπτά, την αφήνω για δύο λεπτά σκεπασμένη με μια πετσέτα και είναι έτοιμη. Συνήθως, τη βράζω σε ένα μεγάλο μπρίκι και έτσι δεν έχω πλύσιμο κατσαρόλας μετά.

 

Να θυμάσαι, ότι όπου και όπως χρησιμοποιείς το ρύζ μπορείς να χρησιμοποιήσεις και την κινόα.

Στην αγορά θα βρεις λευκή, κόκκινη, μαύρη κινόα ή συσκευασίες που είναι μια μίξη και των τριών. Προσωπικά, προτιμώ την λευκή κινόα λόγω… τιμής. Βρίσκω μια συσκευασία σε καλή τιμή, υπάρχει μεγάλο εύρος στην τιμή που θα βρεις τις συσκευασίες κινόα, και αυτό προτιμώ.

 

Πλέον, βρίσκεις κινόα παντού. Στα βιολογικά, στα μεγάλα παντοπωλεία και στα σούπερ μάρκετς. Εκεί θα βρεις και γεύματα με κατεψυγμένη προβρασμένη κινόα. Δεν τα έχω δοκιμάσει ποτέ γιατί η κινόα ετοιμάζεται τόσο εύκολα και γρήγορα που δε χρειάζεται να πληρώσω τόσο παραπάνω για να πάρω την προμαγειρεμένη.

από την Καίτη Φαρμάκη

Διάβασε εδώ κι άλλες πληροφορίες για το αγαπημένο τρόφιμο: Κινόα, αγάπη μου

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.