Φαντάσου τις ορμόνες σου να ισορροπούν, από τότε που γεννήθηκες και καθημερινά, σε ένα λεπτό σκοινί. Ναι, είναι πολύ ικανές και δύσκολα χάνουν την ισορροπία τους. Όμως τρελαίνονται από το στρες και τη διατροφή και τότε κάνουν τρέλες για να μπορέσουν να κρατηθούν στη θέση τους. Η κόπωση, η ανησυχία, τα νεύρα, το βάρος, ο κακός ύπνος και πολλά ακόμα οφείλονται σε κάποια ορμονική ανισορροπία. Διάβασε σύντομα και απλά, τι μπορείς να κάνεις για να ρυθμίσεις τις ορμόνες σου με φυσικούς τρόπους.

Εδώ, μπορείς να διαβάσεις για τις 4 ορμονικές διαταραχές που μπορεί να σε ταλαιπωρούν και να μην ξέρεις ότι είναι από τις ορμόνες. Πολλοί πιστεύουν ότι για να επανέλθει η ορμονική ισορροπία χρειάζονται σίγουρα χάπια, θεραπείες, ενέσεις, κρέμες. Όμως αν προλάβεις πριν γίνει η κατάσταση σοβαρή, ίσως και να χρειάζεται απλά να αλλάξεις κάποια πράγματα στον τρόπο που ζεις.

Τι μπορεί όμως να προκαλέσει κάποια ορμονική διαταραχή;
-Ναι, το στρες παίζει, και σε αυτή την περίπτωση, σημαντικό ρόλο. Το στρες, το άγχος, η στεναχώρια, ο κακός ύπνος απορρυθμίζουν το σύστημα και το αποτέλεσμα είναι να διαταρράσονται οι ορμόνες.
-Η κακή διατροφή με τα πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα είναι μία ακόμα αιτία.
-Η καθιστική ζωή δε βοηθά τα όργανα να “εκτονωθούν” ή να λειτουργήσουν όσο μπορούν καλύτερα.

Φάε καθαρά

Βγάλε από τη διατροφή σου κάθε επεξεργασμένο τρόφιμο. Σε γενικές γραμμές ό,τι αγοράζεις συσκευασμένο, ό,τι είναι τυποποιημένο, ό,τι έχει ζάχαρη, υδρογονωμένα λίπη, τα έτοιμα φαγητά και σνακ είναι επεξεργασμένο τρόφιμο. Λευκό αλεύρι, λευκό ρύζι, πατατάκια, κέηκ, επεξεργασμένα τυριά, κρέατα, παστεριωμένα και άλλα. Ο Dean Karnazes μας έλεγε ότι δεν τρώει τρόφιμα που να τα έχουν φτιάξει άνθρωποι όπως μακαρόνια, ψωμί κλπ.
Βάλε στη διατροφή σου φυσικά τρόφιμα, λαχανικά, φρούτα, σπόρους, ξηρούς καρπούς κάνοντας τη λεγόμενη “καθαρή διατροφή” μία διατροφή που κερδίζει έδαφος σε όλον τον κόσμο πλέον. Η κινόα, τα αμύγδαλα, το αβοκάντο, το μπρόκολο είναι τρόφιμα που μπορούν να βοηθήσουν.

Κάνε αφαίρεση

Ο καφές και η καφεΐνη προκαλούν θέματα με την ινσουλίνη, την κορτιζόλη και το ζάχαρο του αίματος. Ήπια τσάγια και ροφήματα και νερό θα σε βοηθήσουν να ξεπεράσεις τη συνήθεια ή εξάρτηση του καφέ.

Κάνε πρόσθεση

Μπορείς να βάλεις στη διατροφή σου τρόφιμα με Ω3 λιπαρά, με αντιφλεγμονώδη δράση και τη βιταμίνη D3. Το μαγνήσιο και η βιταμίνη Β είναι ό,τι καλύτερο για να αντιμετωπίσεις το άγχος.

Ασκήσου τακτικά

Η άσκηση είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας. Μία άσκηση που είναι έντονη χωρίς να είναι αγχωτική είναι η γιόγκα. Πολλοί που κάνουν γιόγκα βλέπουν το άγχος τους να μειώνεται ενώ γυμνάζουν το σώμα με σοφό τρόπο.
Το τρέξιμο αλλά και το περπάτημα-βάδισμα μπορούν να είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά αρκεί να τα βάλεις καθημερινά σχεδόν στο πρόγραμμα σου.

Ανάπνευσε βαθιά

Η αναπνοή είναι επίσης ένας σημαντικός παράγοντας. Όταν είσαι αγχωμένος η αναπνοή είναι ρηχή και περιορίζεται στην περιοχή του στήθους. Η πραγματικά ωφέλιμη αναπνοή είναι αυτή που διατρέχει το σώμα σου και φθάνει μέχρι και την κοιλιά σου μεταφέροντας οξυγόνο και ανοίγοντας τα ενεργειακά σου κέντρα. Οπότε, αφιέρωσε λίγο χρόνο μέσα στην ημέρα στο να αναπνέεις συνειδητά, βαθιά και αναζωογονητικά. Μετά από μία έντονη ημέρα, αυτά τα λίγα λεπτά θα είναι όαση για εσένα και βάλσαμο για τις ορμόνες σου.

Κοιμήσου περισσότερο

Ο ύπνος και μάλιστα ο καλής ποιότητα ύπνος που διαρκεί τουλάχιστον 7 ώρες χωρίς διακοπή, είναι αυτός που μπορεί να κάνει τις “ρυθμίσεις” του σε ό,τι δεν πηγαίνει καλά στο σώμα και να επαναφέρει τις ορμόνες σε ισορροπία.

Πιες λιγότερο

Το αλκοόλ, πάνω από 2-3 ποτήρια την ημέρα- τρελαίνουν τα οιστρογόνα οπότε το αλκοόλ με μέτρο ή ακόμα καλύτερα με… σταγονόμετρο

Μοιράσου το

(2) Σχόλια

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.