Να σου πω ένα μυστικό; Το να είσαι vegan δεν είναι τόσο δύσκολο όσο μπορεί να φαντάζεσαι. Όλο και περισσότεροι με ρωτάνε τι τρώω καθημερινά. Δεν κουράζομαι ποτέ να απαντάω σε αυτή την ερώτηση και τώρα αποφάσισα να γράψω κιόλας γι’ αυτό.

Αν αποφασίσεις να κόψεις το κρέας και τα ζωικά παράγωγα από τη διατροφή σου, μη δίνεις σημασία σε αυτά που χάνεις αλλά σε αυτά που κερδίζεις. Η γεύση έχει και αυτή τις συνήθειες της -όχι τις προτιμήσεις της- και ίσως για ένα διάστημα να ξεβολευτείς. Να θυμάσαι ότι υπάρχουν λύσεις για όλα (τόφου, φυτικό τυρί, κλπ) ενώ οι γευστικοί σου κάλυκες και το στομάχι σου θα προσαρμοστούν σε αυτό που θέλεις εσύ, όχι το αντίθετο.

Προσωπικά, ποτέ δεν αγάπησα το κρέας. Είμαι χορτοφάγος σχεδόν όλη μου τη ζωή και vegan εδώ και πολλά χρόνια.

Για εμένα όσα δεν τρώω δεν αποτελούν κάτι που είναι φαγώσιμο.
Με ρωτάνε συχνά “Μα δε ζηλεύεις μια ωραία μπριζόλα;”. Η αλήθεια είναι ότι δεν τη ζηλεύω γιατί δεν τη θεωρώ κάτι βρώσιμο. Όσο λιγουρεύομαι να φάω μια… καρέκλα άλλο τόσο λιγουρεύομαι μια μπριζόλα, έναν μουσακά, ένα σουφλέ σοκολάτα.

Πολλοί μου λένε ότι με θαυμάζουν που δεν τρώω αυτά στα οποία οι ίδιοι θέλουν αλλά δεν μπορούν να αντισταθούν. Εγώ θαυμάζω τους ανθρώπους που ενώ αγαπούσαν την γεύση του κρέατος, αποφάσισαν για ηθικούς λόγους να την αφήσουν πίσω τους και να βοηθήσουν τα ζώα, τον πλανήτη και τον οργανισμό του κόβοντας αυτή τη συνήθεια. Εγώ από μικρή δεν αγαπούσα το κρέας οπότε το να μην το καταναλώνω ήταν το φυσιολογικό για εμένα.

Είτε έχεις κόψει το κρέας και τα παράγωγα του είτε σκέφτεσαι να το κόψεις, εδώ θα βρεις κάποιες ιδέες για το τι μπορείς να τρως και να νιώθεις θαύμα. Θαύμα με τον εαυτό σου που τα καταφέρνει, με το καλό που κάνεις στο περιβάλλον και εντέλει με το πόσο δε συμβάλεις πλέον στην βιαιότητα που υπάρχει και κηλιδώνει τον πλανήτη μας από τη βιομηχανία κρέατος.

Διάβασε εδώ, τα 5 απλά και πρακτικά βήματα για να κόψεις το κρέας και να νιώσεις θαύμα! 

Στο ντουλάπι μου

Φυτικά γάλατα

Οπωσδήποτε γάλα αμυγδάλου, φουντουκιού, καρύδας. Φρόντισε να κοιτάς τα συστατικά και να παίρνεις αυτά που δεν έχουν ζάχαρη ή οποιοδήποτε άλλο γλυκαντικό. Σε λίγο καιρό από τώρα δε θα σου λείπει καθόλου η γλυκιά -της ζάχαρης- γεύση. Πολύ συχνά αγοράζω έτοιμες πλυμένες σαλάτες βιολογικές αλλά και συμβατικές. Κάνουν τη ζωή μου στην κουζίνα πιο εύκολη και φέρνουν το γεύμα μου πιο κοντά χρονικά.

Δημητριακά πρωινού

Βρώμη, μούσλι, bran sticks, κινόα pops, όλα χωρίς προσθήκη ζάχαρης, για ένα πρωινό που, μαζί με φυτικό γάλα, θα σε κάνει… πύραυλο.

Γλυκαντικά

Πετιμέζι και  SugaVida τα καλύτερα γλυκαντικά. Ίσως και το σιρόπι αγαύης αν θέλεις.

Κινόα

Το κινόα είναι ένα υπερόπλο για τη διατροφή σου γελάτο με ιχνοστοιχεία και πολλή πρωτεΐνη. Μπορείς να το χρησιμοποιήσεις αντί για ρύζι. Όπου θα έβαζες ρύζι και όπως θα μαγείρευες το ρύζι, μαγειρεύεις και το κινόα (αρκεί να το ξεπλύνεις πριν το βράσεις). Μάλιστα σε συνδυασμό με τα όσπρια θα πάρεις ακόμα περισσότερη πρωτεΐνη.

Όσπρια

Δε γίνεται να είμαστε δυνατοί χωρίς όσπρια. Μπορούν να σου δώσουν όσα χρειάζεσαι για να έχεις ενέργεια και για να λειτουργήσει καλά το γαστρεντερικό σου, όσο κι αν σου φαίνεται περίεργο. Να θυμάσαι ότι δε χρειάζονται όλα μούλιασμα και μαγείρεμα με τις ώρες. Τα μαυρομάτικα φασόλια και οι φακές για παράδειγμα είναι έτοιμα σε 30-40 λεπτά.

Ψωμί

Ψωμί Εσσαίων ή αλλιώς ψωμί από φυτρωμένο σιτάρι. Δεν είναι ανάγκη να τρως ψωμί σε οποιαδήποτε άλλη μορφή. Το ψωμί από φυτρωμένο σιτάρι είναι χωρίς γλουτένη, είναι χορταστικό, ελαφρώς γλυκό στη γεύση, και σου δίνει τόνους από φυτικές ίνες. Κατάλληλο και για πρωινό και για μεσημεριανό ή βραδυνό.

Ταχίνι

Μια ακόμα υπερτροφή που θα σου δώσει ενέργεια χωρίς μετά να σε ρίξει στην παγίδα της λιγούρας. Διάλεξε ένα ταχίνι χωρίς προσθήκη μελιού, ζάχαρης ή κάποιου άλλου γλυκαντικού. Αν η γεύση του δεν σε ενθουσιάσει αρχικά δώσε του λίγο χρόνο και θα το αγαπήσεις σύντομα.

Φουντουκοβούτυρο

Άργησα να το γνωρίσω αλλά το αγάπησα με την πρώτη κουταλιά. Διάβασε εδώ για την φουντουκένια γεύση του και τα πολυάριθμα οφέλη του.

Ξηροί καρποί

Στάσου, μύγδαλα!!! Ψημένοι και αναλάτοι είναι οι αγαπημένοι μου ξηροί καρποί. Συνήθως έχω δυο διαφορετικά είδη στην τσάντα μου για να παίρνω διαφορεικά θρεπτικά συστατικά. Τα αμύγδαλα κάνουν καλό στο δέρμα μου, τα καρύδια με γεμίζουν με Ω3, τα φουντούκια δουλεύουν για την καρδιά μου, τα κάσιους ρυθμίζουν τις ορμόνες μου. Χρειάζεται ένα μέτρο στην κατανάλωση τους αλλά και να το ξεπεράσεις κάποιες φορές μην ανησυχείς.

Ζυμαρικά

Λατρεύω τα ζυμαρικά. Τρώω και τα συμβατικά αλλά και Ζωγράφος που έχουν αρκετά θρεπτικά συστατικά με προτίμηση στο κριθαράκι του. Τα ζέας και τα ολικής άλεσης είναι μια χαρά. Δεν προτιμώ καθόλου τα ζυμαρικά από ρύζι ή τα gluten free που τελικά έχουν πιο πολλά συστατικά από όσα χρειάζεται.

Γλυκά

Η φίλη μου η Βάλια με θυμάται να τρώω τις σοκολάτες δυο δυο. Σιγά σιγά όμως αποδεσμεύτηκα από την ανάγκη της σοκολάτα ή της γλυκιάς -όπως την εννοεί όποιος θέλει μισό προφιτερόλ για να ευχαριστηθεί- γεύση.
Τα αγαπημένα μου είναι τα γλυκά του κουταλιού που φτιάχνει η μαμά μου με λιγότερη ζάχαρη, οι χουρμάδες με καρύδι που παίρνω από το Carpo, οι ωμοφαγικές μπάρες, η χαρουπολάτα -δοκίμασε τη οπωσδήποτε- και η πρόσφατη μανία μου: πετιμέζι με ξηρούς καρπούς ή πάνω σε ψωμί εσσαίων. Μπορεί να παίρνω θερμίδες αλλά μαζί τους παίρνω καθαρή ενέργεια και απόλαυση.

Στο ψυγείο μου

Λαχανικά

Όλα εποχιακά. Ο μπαμπάς μου έχει ένα μποστανάκι και έτσι έχω συνεχώς κουνουπίδι, μπρόκολο, μπάμιες, κρεμμύδια, σπανάκι,ντομάτες στην εποχή τους. Η διαφορά από όσα βρίσκω στη συμβατική αγορά είναι εντυπωσιακή σε μέγεθος, είναι πιο μικρά πιο… φυσιολογικά, αλλά και σε γεύση.

Φρούτα

Όσα είναι να τα φάω με τη φλούδα, όπως μήλα/σταφύλια, και όσα βάζω στον αποχυμωτή φροντίζω να είναι βιολογικά. Τα υπόλοιπα, αβοκάντο, πορτοκάλια, μανταρίνια τα παίρνω από συμβατικές αγορές. Δεν με πειράζει που τα βιολογικά κοστίζουν κάπως περισσότερο. Πάντα θυμάμαι τη φράση “Μην αναρωτιέσαι γιατί τα βιολογικά είναι ακριβά. Αναρωτήσου γιατί τα άλλα είναι τόσο φθηνά”.

Τόφου

Η αλήθεια είναι ότι περνάω εποχές που το αγαπάω το τόφου και άλλες που το ξεχνάω. Στα βιολογικά καταστήματα θα βρεις τόφου σε διάφορες γεύσεις αλλά και το απλό που είναι άγευστο και χρειάζεται εσύ να το φροντίσεις με μπαχαρικά αν θέλεις έξτρα γεύση. Πάντως, έχει αρκετή πρωτεΐνη και είναι ωραίο να το έχεις όσο συχνά εσύ θέλεις στη διατροφή σου.

Φυτικό τυρί

Ναι, αν αγαπάς το τυρί τα τελευταία λίγα χρόνια υπάρχει και το φυτικό τυρί. Η γνώμη μου είναι να μην πάρεις από γνωστή μάρκα που υπάρχει χύμα στα σούπερ μάρκετ καθώς δεν είναι και τόσο φυτικό. Σκοπός είναι να αποδεσμευτείς από το τυρί που βλάπτει εξίσου τον οργανισμό όσο και το κρέας.
Λοιπόν, στα βιολογικά αλλά και στα περισσότερα σούπερ μάρκετ θα βρεις φυτικά τυριά και μάλιστα σε διάφορες γεύσεις και για διάφορες χρήσεις. Η ένοχη μου αμαρτία είναι να τρώω 5-6 φέτες τέτοιο τυρί στο αυτοκίνητο από το κατάστημα με τα βιολογικά μέχρι και το σπίτι… Έχω δρόμο ακόμα για τον παράδεισο…

Πολλά vegan φιλιά
Καίτη

Διάβασε εδώ την εμπειρία της Νάνσυς που έγινε vegan για 21 ημέρες

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.