Ξινό, πικρό, αλμυρό, γλυκό ή καυτερό; Εσύ τι θέλεις να απολαύσεις την ώρα της έντονης λιγούρας;  Τι λένε οι λιγούρες σου για εσένα, για το πώς νιώθεις αλλά και για τον χαρακτήρα σου;

Όχι, οι λιγούρες δεν είναι μόνο για τα γλυκά. Είναι και για αλμυρά, για καυτερά ακόμα και για πικρά ή και ξινά. Στην κινέζικη ιατρική τα φαγητά χωρίζονται σε πέντε κατηγορίες και η κάθε μια από αυτές συνδέεται και με κάποιο όργανο, λειτουργία του σώματος ακόμα και συναίσθημα. Γι’ αυτό και ένα πιάτο που περιέχει και τις πέντε γεύσεις θεωρείται ισορροπημένο. Το να δείχνεις μια προτίμηση σταθερά σε κάποια γεύση θα διαταράξει, βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόσθεμα, την αρμονία που είναι και η βάση της υγείας.

Λιγούρα για καυτερά

Μήπως νιώθεις ότι το ανοσοποιητικό σου χρειάζεται τόνωση; Να θυμάσαι ότι η “φωτιά” σκοτώνει τα μικρόβια. Σκέψου ότι όταν είσαι κρυωμένος το σκόρδο, το τζίντζερ, η καυτερή πιπεριά, τα ζεστά ροφήματα ακόμα και ο πυρετός ανεβάζουν την θερμοκρασία σου προκειμένου να φύγει ο κάθε ιός. Άρα τα πικάντικα τονώνουν το ανοσοποιητικό αλλά και την ενέργεια σου.
Να θυμάσαι ότι η υπερβολή από την καυτερή γεύση θα προκαλέσει εκνευρισμό, ταχυκαρδία, ξηρό δέρμα, αϋπνία.
Αν σου αρέσουν τα πικάντικα φαγητά τότε ίσως χρειάζεσαι λίγη περισσότερη περιπέτεια στη ζωή σου και περισσότερο ρίσκο.

Λιγούρα για αλμυρά

Μια μικρή ποσότητα από αλάτι στο φαγητό ενισχύει τα νεφρά και τονώνει τον μεταβολισμό. Αν αναζητάς αλμυρά φαγητά τότε νιώθεις ότι θέλεις να τονώσεις τον θυρεοειδή σου. Θυμήσου όμως ότι το υπερβολικό αλάτι και μάλιστα για μεγάλο χρονικό διάστημα φέρνει ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα αποδυναμώνοντας τον πολύτιμο θυρεοειδή σου. Μια χούφτα με ψημένους ξηρούς καρπούς θα τονώσει τα νεφρά και καρδιά και σου δώσει την αίσθηση του αλμυρού που χρειάζεσαι.
Αν ζητάς όλο και πιο συχνά αλμυρές τροφές τότε έχεις μπει σε μια φάση ανταγωνισμού και φιλοδοξίας. Συνήθως βιάζεσαι, έχεις ένταση και η υπομονή δεν είναι το δυνατό σου χαρακτηριστικό.

Λιγούρα για γλυκά και υδατάνθρακες

Η γλυκιά γεύση συνδέεται άμεσα με το στομάχι και με τη σπλήνα. Τα γλυκά φαγητά μπορούν να σου δώσουν ενέργεια όταν τη χρειάζεσαι και να τονώσουν και την πέψη σου. Όμως, τα πολλά γλυκά προκαλούν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα. Αύξηση βάρους, δυσπεψία, έλλειψη ενέργειας. Ρύζι, πατάτες, μέλι, γλυκοπατάτα, φασόλια και φρούτα είναι οι καλύτερες επιλογές όταν θέλεις κάτι γλυκό.
Όσοι αγαπούν τους υδατάνθρακες είναι ήπιοι άνθρωποι που δεν παίρνουν εύκολα ρίσκα και που προτιμούν να κρατούν τις σκέψεις τους κυρίως για τον εαυτό τους. Να θυμάσαι ότι οι υδατάνθρακες είναι ένα παρηγορητικό φαγητό. Ποιος σε πλήγωσε και ψάχνεις λίγη παρηγοριά;

Λιγούρες για πικρά

Τα πικρά φαγητά βοηθούν πολύ την καρδιά και αλλά και το συναίσθημα. Αυτό εξηγεί και τον λόγο του όταν αισθανόμαστε πεσμένοι θέλουμε να φάμε κάτι πικρό όπως μαύρη σοκολάτα. Πάντως, η πικρή γεύση είναι και αυτή που λείπει περισσότερο από όλες από τη διατροφή μας. Οπότε, αν βάλουμε ρόκα, μαύρη σοκολάτα, αγκινάρα, ραδίκια στο διαιτολόγιο μας αυτή η ισορροπία θα ωφελήσει τόσο την καρδιά όσο και το πεπτικό σύστημα. Ψυχολογικά, δε έχεις κανένα θέμα να κάνεις κριτική, ακόμα και σκληρή, στον εαυτό σου και στους άλλους.

Λιγούρες για ξινά

Ναι, υπάρχουν! Πολλοί θέλουμε περισσότερο λεμόνι στο φαγητό μας ή πολλοί αγαπάνε την ξινή γεύση. Τα ξινά φαγητά βοηθούν αρκετά στην πέψη και το σώμα να διαχειριστεί τα λίπη. Αν αναζητάς την ξινή γεύση χρειάζεσαι λίγη τόνωση ίσως επειδή έφαγες κάτι με πολλά λίπη και η χοληδόχος κύστη χρειάζεται να εργαστεί πιο σκληρά. Αν προτιμάς σταθερά και υπερβάλεις με τα ξινά φαγητά θα έχεις πόνο ή πιάσιμο στους μύες σου. Άρα, το μέτρο και σε αυτή την περίπτωση είναι το κλειδί.
Ψυχολογικά, επειδή το να τρως ξινά δε θεωρείται κάτι απολαυστικό είναι πολύ πιθανό να θέλεις να εξερευνήσεις τα όρια ακόμα και της γεύσης σου.

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.