Μην αφήσεις το κρύο να “παγώσει” το τρέξιμο σου

Ναι, ναι, δεν κάνει κρύο στην Ελλάδα, αλλά είναι χειμώνας και καλό είναι να ξέρεις τα βασικά για να μπορέσεις να συνεχίσεις το τρέξιμο και την προπόνηση σου σε εξωτερικούς χώρους. Άλλωστε δε συγκρίνεται με τίποτα η αίσθηση του κρύου αέρα στο πρόσωπο σου, που παίρνει κάθε σκέψη και κούραση. Ντύσου έξυπνα, και τρέξε και το χειμώνα.

Αν η θερμοκρασία είναι κάτω από τους 0 βαθμούς Κελσίου, τότε θα χρειαστείς ειδική προετοιμασία στα ρούχα. Αν και στο εξωτερικό τρέχουν με πολύ χαμηλότερες θερμοκρασίες από τις δικές μας χωρίς να φαίνεται να ταλαιπωρούνται ιδιαίτερα.

-Πρώτα απ’ όλα, ρίξε μια ματιά στον καιρό και την πρόγνωση του. Αν έχει αρκετό αέρα ή βροχή καλό είναι να το αναβάλεις για λίγο. Αν κρίνεις ότι μπορείς να τρέξεις άνετα, χρειάζεται να ξέρεις κάποια πράγματα που θα κάνουν την άσκηση σου απόλαυση.

-Δεν υπάρχουν ακραία καιρικά φαινόμενα λοιπόν ή πάγος, οπότε ξεκινάς. Το σίγουρο είναι ότι θα ιδρώσεις όσο κρύο κι να κάνει, όμως είναι λάθος να ντυθείς υπερβολικά ζεστά. Ένα κόλπο είναι να ντύνεσαι σαν να έχει 10 βαθμούς περισσότερους από την τρέχουσα θερμοκρασία. Τα “στρώματα” είναι και εδώ η καλύτερη λύση. Ρούχα που μπορείς να τα βγάλεις άνετα όταν ζεσταθείς και να τα ξαναφορέσεις όταν κρυώσεις.

  • Το να φορέσεις βαμβακερά, και γενικότερα ρούχα που κρατούν τον ιδρώτα, θα σε κάνει να κρυώσεις αρκετά. Φρόντισε να διαλέξεις ρούχα που διαβάζεις στην ετικέτα τους “breathable” ή “dryfit”. Ο αέρας θα κυκλοφορεί και δε θα υπάρξει καθόλου υγρασία. Καλό είναι το πρώτο στρώμα να είναι ένα ισοθερμικό με μακριά μανίκια.
  • Αν ανήκεις στην κατηγορία αυτών που κρυώνουν τα πόδια τους, τότε φρόντισε να έχεις ένα ισοθερμικό κολάν ή στο πολύ κρύο ένα αντιανεμικό παντελόνι για επάνω από το κολάν.
  • Τα ενδιάμεσα ρούχα σου, θα να είναι η “μόνωση” σου. Ένα φούτερ τύπου φλις είναι η καλύτερη λύση για σταθερή θερμοκρασία. Φρόντισε αυτή η στρώση να είναι χαλαρή για να μένει ο αέρας μεταξύ των στρωμάτων και για να έχεις άνεση κινήσεων.
  • Για την εξωτερική στρώση, ένα αντιανεμικό είναι από τις καλύτερες επιλογές. Είναι αρκετά ανθεκτικό και επιπλέον επιτρέπει στο σώμα να αναπνέει, ενώ θα σε προστατεύσει από τον αέρα ή τη βροχή. Εκτός από αυτά, είναι και τόσο ελαφρύ που δε θα εμποδίσει την κίνηση σου ούτε στο ελάχιστο.
  • Προτίμησε να φοράς έναν χαλαρό ζιβάγκο για να προστατεύσεις από το κρύο, λαιμό και κορμό.
  • Μην επιλέξεις βαμβακερές κάλτσες. Υπάρχουν κάλτσες από ειδικό υλικό που διώχνουν την υγρασία αλλά και που κρατούν ζεστό το πέλμα. Καλό είναι να είναι και όσο γίνεται αδιάβροχες.
  • Κεφάλι και αυτιά. Αν και ο μύθος ότι χάνουμε την περισσότερη θερμοκρασία μας από το κεφάλι έχει καταρριφθεί, καλό είναι να φοράς ένα σκούφο που και πάλι θα σε προστατεύει χωρίς να σε ζεσταίνει. Αν κάνει πολύ κρύο, κάλυψε το στόμα σου με ένα κασκόλ για να προστατεύσεις τα πνευμόνια σου από τον κρύο αέρα.
  • Στα χέρια καλό είναι να φοράς ανακλαστικά γάντια, που επιπλέον θα επιτρέπουν στα χέρια σου να αναπνέουν. Αν ακούς μουσική φρόντισε να είναι από τα γάντια με τα οποία θα μπορείς να αγγίξεις την οθόνη, ώστε να μη χρειάζεται να τα βγάζεις για κάθε αλλαγή τραγουδιού.
Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.