Εδώ είναι η απάντηση σε περίπτωση που αναρωτιόσουν κι εσύ όπως κι εγώ

Η ερώτηση είναι τόσο παλιά όσο και ο γυμναστηριοάνθρωπος. Ποιά είναι η καλύτερη επιλογή για απώλεια κιλών και λίπους; Kαι τα δύο είδη άσκησης έχουν πλεονεκτήματα, όμως τα τελευταία νέα από τις έρευνες δίνουν ξεκάθαρα νικητή.

Αν θέλεις να διώξεις το στρες:

Η καλύτερη άσκηση είναι η αερόβια. Ανέβα στο διάδρομο και τρέξε τόσο ώστε να νοιώσεις τη διάθεση σου να ανεβαίνει. Άφησε στις ενδορφίνες να κάνουν τη δουλειά τους. Έχει μετρηθεί ότι αυτού του είδους η άσκηση παίζει και το ρόλο… παυσίπονου καθώς βοηθάει στην αντιμετώπιση πόνων μικρής έντασης.
Μπορείς να αυξήσεις την παραγωγή ενδορφινών και κάνοντας βάρη, κρατώντας τους παλμούς της καρδιάς σχετικά ανεβασμένους. Αυτό θα το καταφέρεις πηγαίνοντας αρκετά γρήγορα από το ένα σετ στο άλλο, και ελαττώνοντας σημαντικά το χρόνο ξεκούρασης ανάμεσα στα σετ.

Αερόβια ή βάρη, για απώλεια κιλών και λίπους;

Έτοιμες για την απάντηση; Όταν σηκώνεις βάρη καις 10 θερμίδες το λεπτό ενώ όταν κάνεις αερόβιο καις 12. Όμως με τα βάρη καις περισσότερο μακροπρόθεσμα.
Ο οργανισμός συνεχίζει να καίει περισσότερες θερμίδες για μια τουλάχιστον ώρα από την ολοκλήρωση της άσκησης με βάρη. Υπολογίζεται ότι μέσα στην επόμενη ώρα θα καούν 25% περισσότερες θερμίδες. Με 20 λεπτά βάρη καίμε 160 θερμίδες ενώ για την επόμενη μία ώρα καίμε συν 25% . Επιπλέον, για τις επόμενες 3 ημέρες, ο οργανισμός θα καίει 10% περισσότερο από το κανονικό προκειμένου να αποκαταστήσει μικροτραυματισμούς στους μυς.
Η μέτριας έντασης αερόβια άσκηση πάντως είναι εξαιρετική τόσο για την προθέρμανση όσο και για την αποθεραπεία. Η καρδιά σου θα νοιώθει θαύμα με λίγο τρέξιμο παραπάνω.

Τα βάρη ανακυρήχθηκαν νικητές. Αλλά να σηκώνω πολλά ή λίγα;

Τα ελαφριά βάρη -και ελαφριά χαρακτηρίζονται αυτά με τα οποία μπορείς να κάνεις 15-20 επαναλήψεις προτού κουραστείς-, ενεργοποιούν τους μυς που προσθέτουν αντοχή στον οργανισμό ή στο τρέξιμο σου.
Τα βαριά βάρη -και βαριά χαρακτηρίζονται αυτά με τα οποία μπορείς να κάνεις μόνο 8-10 επαναλήψεις προτού κουραστείς-, σε βοηθούν στην ταχύτητα όταν τρέχεις. Το να συνδιάζονται και τα δύο μέσα στην εβδομάδα σε αναλογία 1 ελαφριά/2 βαριά είναι το καλύτερο για τους μυς και τον μεταβολισμό.

Κι αν έχω χρόνο ή όρεξη μόνο για ένα από τα δύο είδη άσκησης;

Το καλύτερο είναι να τα συνδυάσεις. Και θα καταλάβεις το γιατί. Το να γυμνάζεσαι κάνοντας λίγο αερόβιο και λίγα βάρη για 20 λεπτά 3 φορές την εβδομάδα είναι πιο ωφέλιμο στο να χάσεις βάρος, από το να κάνεις 60 λεπτά διάδρομο, 5 φορές την εβδομάδα. Do the maths  🙂

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.