Ναι, με τη yoga περνάει ο πόνος στην πλάτη, κοιμάσαι καλύτερα, αναπνέεις κανονικά, ηρεμείς και χαμογελάς εκεί που δεν το περιμένεις.
Ναι, ζορίζεσαι, ιδρώνεις, θέλεις να κλάψεις από την κούραση αλλά δεν βλέπεις την ώρα να πας στο επόμενο μάθημα yoga. Η yoga κάνει καλό στο σώμα, στο μυαλό και στη διάθεση σου. Οπότε, όρμα στο mat σου σήμερα κιόλας.

Στο μυαλό

Αυτό που μοιάζει να είναι μια χαλαρή αρχή με αναπνοές στην πραγματικότητα βάζει φωτιά στον προμετωπιαίο λοβό σου κάνοντας σε πιο έξυπνο. Μετρήθηκε ότι μετά από 20 λεπτά yoga οι άνθρωποι έφερναν μεγαλύτερα σκορ σε τεστ ευφυΐας. Καθόλου άσχημα!

Επιπλέον, το να συγκεντρώνεσαι βοηθάει στο να χαλαρώνει η, πάντα έτοιμη για πόλεμο, αμυγδαλή στον εγκέφαλο σου, χαλαρώνοντας έτσι το -ταλαιπωρημένο- νευρικό σου σύστημα. Πρακτικά, αυτό σημαίνει καλύτερος έλεγχος του θυμού αλλά και του φόβου.

Ταυτόχρονα παράγονται οι ορμόνες της ευτυχίας, διώχνοντας, έτσι για αρχή, την κυκλοθυμία.

Στο νευρικό σύστημα

Με το τρίπτυχο Αναπνοή-Συγκέντρωση-Κίνηση ενεργοποιείται το παρασυμπαθητικό σύστημα βγαίνοντας από την fight or flight κατάσταση ετοιμότητας και άγχους που είσαι πολλές ώρες καθημερινά.

Το πνευμονογαστρικό νεύρο (όνομα κι αυτό…), μια από τις λεωφόρους των νεύρων, στέλνει σε κάθε εσωτερικό σου όργανο την εντολή να ηρεμήσει καθώς δεν χρειάζεται να είναι πλέον σε επιφυλακή.

Σε πνεύμονες και καρδιά

Οι πνεύμονες ανοίγουν για να κρατήσουν τις κοιλιακές αναπνοές και το οξυγόνο έρχεται με φόρα!

Παράλληλα, η καρδιά κατεβάζει τους παλμούς της και αυτό συνεχίζεται και μετά από το μάθημα yoga βοηθώντας και μακροπρόθεσμα στην υγεία της καρδιάς.

Οι ορμόνες ξε-τρελαίνονται

Κάνοντας yoga οι αδένες σταματούν να παράγουν τόση κορτιζόλη, την ορμόνη του στρες, η οποία συνδέεται και με τις ανεξήγητες, βασανιστικές λιγούρες για λιπαρά φαγητά. Έτσι, είναι ευκολότερο να τις αντιμετωπίσεις ενώ ρυθμίζεται και κάθε ορμονική λειτουργία. 

Το ανοσοποιητικό σύστημα ξεκινάει να λειτουργεί περισσότερο αποτελεσματικά και να αντιμετωπίζεις πιο εύκολα τις λοιμώξεις.

Βρες την Ισορροπία και τη Δύναμη σου

Ακόμα και αν σου λείπουν αρκετά η ισορροπία και η δύναμη, με την τακτική άσκηση, ακόμα και με δυο φορές την εβδομάδα, θα δεις να βελτιώνεσαι εντυπωσιακά. Πάντα με έναν καλό δάσκαλο, τέντωσε μυς και τένοντες, δυνάμωσε, γίνε πιο ευλύγιστη και απόλαυσε τη γιογκοευτυχία που δεν θα τη αλλάζεις με τίποτα.

από την Καίτη Φαρμάκη

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.