Παχυσαρκία, διαβήτης, φλεγμονές, γήρανση, καρκίνος, καρδιακά και πολλές ακόμα ασθένειες έχουν συνδεθεί με την κατανάλωση ζάχαρης. Η ζάχαρη υπάρχει σχεδόν σε κάθε επεξεργασμένο τρόφιμο που υπάρχει στον πλανήτη, άρα το να κόψει κάποιος τη ζάχαρη απαιτεί λίγη προσοχή παραπάνω. Τι συνέβη σε παιδιά που έκοψαν τη ζάχαρη για 10 ημέρες, και ποιες λέξεις στα συστατικά, είναι ζάχαρη απλά με άλλες ονομασίες;

Ο Dean Karnazes στη συνέντευξη στο A NeW LiFe, μας είχε πει ότι δεν τρώει τίποτα που να το κατασκευάζει ανθρώπινο χέρι. Και μέσα σε αυτά εννοούσε το ψωμί, τα μακαρόνια και κάθε επεξεργασμένο τρόφιμο. Σε έναν κόσμο που τα επεξεργασμένα τρόφιμα είναι αμέτρητα χρειάζεται αρκετή προσπάθεια αλλά και εκπαίδευση για να αποφύγεις αυτή την ομάδα τροφίμων άρα και τη ζάχαρη που περιέχουν.
Εάν είσαι στη φάση που προσπαθείς σοβαρά να χάσεις κιλά αλλά δε βλέπεις αποτέλεσμα, τσέκαρε εάν καταναλώνεις τρόφιμα με χαμηλά ή καθόλου λιπαρά. Η ζάχαρη που όντως έχει μηδέν λιπαρά, υπάρχει σε πολλά τέτοια προϊόντα. Όμως όταν μπαίνει τον οργανισμό μετατρέπεται σε λίπος και αποθηκεύεται.

Υπάρχει μεγάλη διαφορά στο να πάρεις 100 θερμίδες από ζάχαρη και 100 θερμίδες από λαχανικά. Ο οργανισμός επεξεργάζεται αυτά τα τρόφιμα με εντελώς διαφορετικό τρόπο. Οπότε δεν είναι το σύνολο των θερμίδων αλλά και η προέλευση τους που θα σε βοηθήσει να αδυνατίσεις αλλά και γίνεις περισσότερο υγιής. Παρόλα αυτά τα σάκχαρα που παίρνουμε από τις φυσικές τροφές, φρούτα και λαχανικά, είναι μία χαρά και μεταβολίζονται με πιο φυσιολογικό τρόπο.

Διάβασε εδώ, την εμπειρία της Έλενας που έκοψε τη ζάχαρη για 4 μήνες 

Σε έρευνα που έγινε στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, καταγράφτηκαν σημαντικές αλλαγές στις εξετάσεις παιδιών που έκοψαν τη ζάχαρη για μόλις 10 ημέρες. Μειώθηκαν οι τιμές των τριγλυκεριδίων, της κακής χοληστερόλης και τη πίεσης του αίματος. Μετά από τις 10 ημέρες, σε κάθε ένα από τα παιδιά που πήραν μέρος στην έρευνα, μειώθηκε αισθητά ο κίνδυνος να εμφανιστεί διαβήτης τύπου 2.

Μεγάλοι οργανισμοί υγείας συνιστούν μία δίαιτα με όχι περισσότερο από 12 γραμμάρια ζάχαρη από επεξεργασμένα τρόφιμα μέσα στην ημέρα. Για να έχεις μία εικόμα, ένα ποτήρι αναψυκτικό περιέχει 40 γραμμάρια ανά ποτήρι…

Τα περισσότερα επεξεργασμένα τρόφιμα λοιπόν είναι γεμάτα από ζάχαρη ακόμα και εάν στις ετικέτες δεν αναγράφεται η λέξη ζάχαρη. Μπορείς να δεις ονόματα όπως γλυκόζη, φρουκτόζη, σιρόπι από καλαμπόκι, σακχαρόζη, μαλτόζη, σταφυλοσάκχαρο, ζαχαρότευτλα, ζάχαρη από ζαχαροκάλαμα, δεξτρίνη και μαλτοδεξτρίνη για να αναφέρουμε κάποια από αυτά.

Αρκεί να το πάρεις απόφαση και θα βγάλεις τα επεξεργασμένα τρόφιμα και τη ζάχαρη πιο εύκολα από όσο φαντάζεσαι από τη ζωή σου. Διάβασε εδώ και εδώ για να πάρεις ιδέες. Μόλις καταλάβεις με τι ταΐζεις το σώμα σου και τον οργανισμό σου, το μόνο που θα θέλεις να κάνεις θα είναι καλύτερες επιλογές.

από την Καίτη Φαρμάκη

Μοιράσου το

(2) Σχόλια

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.