Κάνε το stress test της Guardian και θα καταλάβεις πολλά

Μήπως πίνεις  λίγο περισσότερο; Νευριάζεις εύκολα; Έχεις κάνει άνω κάτω τη διατροφή σου; Πώς είναι ο ύπνος σου;
Απάντησε στις 10 ερωτήσεις και μάθε πόσο καλά ανταποκρίνεσαι στο άτιμο το άγχος.

Είναι απόλυτα φυσιολογικό να έχεις κάποιες ημέρες που θα αισθάνεσαι καλύτερα και κάποιες που θα αισθάνεσαι χειρότερα σε σχέση με το άγχος και όχι μόνο. Το να κρατηθείς μέσα σε όλο αυτό χάος σε μιακαλή διανοητική και ψυχολογική κατάσταση είναι ένας άθλος από μόνο του.
Το σημαντικό είναι να ξέρεις σε ποια κατάσταση βρίσκεσαι ανά πάσα στιγμή. Αυτό μπορεί να είναι και το μεγαλύτερο ταλέντο στις ημέρες μας.

Απάντησε στις παρακάτω ερωτήσεις χωρίς πολλή σκέψη, όσο γίνεται.

1.
Η διάθεση μου δεν είναι και στα καλύτερα της. Αισθάνομαι άκεφος, πεσμένος, καταθλιπτικός, σαν να με ακολουθεί ένα μαύρο σύννεφο.

α. Ποτέ
β. Μερικές φορές
γ. Πολύ συχνά

2.
Έχω σταματήσει να ευχαριστιέμαι ό,τι κάνω καθημερινά. Δεν κάνω τον κόπο να κάνω ή να πω πολλά. Δεν θέλω ούτε να συναντώ ανθρώπους που μου άρεσε να περνάω χρόνο μαζί τους.

α. Ποτέ
β. Μερικές φορές
γ. Πολύ συχνά

3.
Μου είναι δύσκολο να ξεκουραστώ, να χαλαρώσω ή να γεμίσω τις μπαταρίες μου. Αισθάνομαι κουρασμένος, κοιμάμαι χάλια (πολύ ή λίγο), και γενικά νιώθω στραγγισμένος από ενέργεια.

α. Ποτέ
β. Μερικές φορές
γ. Πολύ συχνά

4.
Η όρεξη μου για φαγητό έχει αλλάξει. Δεν πεινάω και γενικά δεν θέλω να τρώω πολύ. Μπορεί να ισχύει και το αντίθετο: Δεν μπορώ να σταματήσω να τρώω. Πεινάω συνέχεια κι έχω συνέχεια λιγούρες.

α. Ποτέ
β. Μερικές φορές
γ. Πολύ συχνά

5.
Ανησυχώ μονίμως και φοβάμαι σχεδόν τα πάντα σαν να πρόκειται να συμβεί κάτι κακό στη ζωή μου. Μοιάζει παράλογο αλλά δεν μπορώ να το ελέγξω.

α. Ποτέ
β. Μερικές φορές
γ. Πολύ συχνά

6.
Είμαι ευερέθιστος, χωρίς καθόλου υπομονή και ανήσυχος, πιο πολύ από όσο συνήθως. Δύσκολα συγκεντρώνομαι. Ακόμα και το να παρακολουθήσω τηλεόραση ή να διαβάσω ένα βιβλίο μου φαίνεται βουνό.

α. Ποτέ
β. Μερικές φορές
γ. Πολύ συχνά

7.
Αισθάνομαι ενοχλήσεις στο σώμα -πόνους, φαγούρα, πόνο στο στήθος, ταχυπαλμία, αλλαγές στις επισκέψεις μου στην τουαλέτα, ζαλάδα, πόνους στον αυχένα, πονοκέφαλους και κούραση ανάμεσα σε άλλα.

α. Ποτέ
β. Μερικές φορές
γ. Πολύ συχνά

8.
Πίνω περισσότερο αλκοόλ από όσο συνήθως ή παίρνω οτιδήποτε μπορεί να με ανακουφίσει -συνταγογραφούμενο ή μη, ακόμα και παράνομο- προκειμένου να νιώσω καλύτερα, να χαλαρώσω και να ξεχάσω.

α. Ποτέ
β. Μερικές φορές
γ. Πολύ συχνά

9.
Νιώθω μόνος ακόμα κι όταν είμαι μαζί με πολλούς ανθρώπους.

α. Ποτέ
β. Μερικές φορές
γ. Πολύ συχνά

10.
Αισθάνομαι ότι το μόνο που θέλω είναι να σταματήσει ο κόσμος για λίγο. Είναι σαν να τρέχουν όλα με μεγάλη ταχύτητα και εγώ να μην προλαβαίνω ούτε να αναπνεύσω.

α. Ποτέ
β. Μερικές φορές
γ. Πολύ συχνά

Κυρίως Α

Είσαι καλά!

Συνέχισε να κάνεις ό,τι κάνεις. Η ζωή κυλάει μια χαρά για εσένα. Είσαι σε ένα καλό σημείο. Κάνεις πολύ καλά που έχεις τον εαυτό σου ως προτεραιότητα και που μπορείς να κρατάς την πνευματική και τη συναισθηματική σου ισορροπία όπως και την καλή φυσική σου κατάσταση στην κορυφή των προτεραιοτήτων σου.

Θυμήσου ότι είναι απόλυτα φυσιολογικό το να κάνεις ένα διάλειμμα όταν προκύψει μια ημέρα κατά την οποία δεν θα αισθάνεσαι και τόσο καλά. Εκείνες τις ημέρες κάνε ένα βήμα πίσω και αναρωτήσου: “ Πώς αισθάνομαι και τι χρειάζεται να κάνω για να αισθανθώ και πάλι στα καλύτερά μου;”. Βεβαιώσου ότι τρως τακτικά και θρεπτικά γεύματα, ότι γυμνάζεσαι όσο χρειάζεται και ότι πρωταρχικός σου στόχος είναι να κρατάς ζωή και δουλειά σε μια καλή υγιή ισορροπία.

Κυρίως Β

Λίγη λύπη

Εντάξει, τα πράγματα δεν ήταν για εσένα τα καλύτερα το τελευταίο διάστημα, όμως κάνεις πολύ καλά που το συνειδητοποιείς και που το παρατηρείς ακόμα και τώρα που όλο αυτό είναι στο ξεκίνημα του.
Μπορείς να βρεις ανθρώπους σε ομάδες που είναι στην ίδια φάση ζωής με εσένα και να βοηθηθείς αρκετά.
Είναι σημαντικό να μιλήσεις σε κάποιον που εμπιστεύεσαι -φίλο, συγγενή, ειδικό-  για το πώς αισθάνεσαι. Μερικές φορές το να πεις με λόγια αυτό που νιώθεις είναι αρκετό για να αισθανθείς καλύτερα. Όμως αν καταλάβεις ότι χρειάζεσαι λίγη βοήθεια παραπάνω με τη μορφή θεραπείας -από ψυχανάλυση μέχρι μαθήματα αυτογνωσίας ή και χορού- μη διστάσεις να κάνεις κάτι γι’ αυτό.

Το να έχεις χρόνο που θα τον αφιερώνεις στον εαυτό σου είναι πολύ σημαντικό. Σκέψου ένα πράγμα που θα μπορέσει να σου δώσει χαρά και να φορτίσει τις μπαταρίες σου, και κάνε το.

Το να κάνεις γυμναστική βοηθάει αποδεδειγμένα στο να νιώσεις καλύτερα αλλά και το να τρως σωστά είναι εξίσου σημαντικό ώστε να κρατηθείς σε μια καλή ισορροπία. Μη φοβάσαι να ζητήσεις από τους ανθρώπους σου αυτά που χρειάζεσαι ώστε να ανέβεις σύντομα κατηγορία και όχι να πέσεις πιο βαθιά στην κατάθλιψη.

Κυρίως Γ

Ώρα να ζητήσεις βοήθεια

Είναι πραγματικά γενναίο εκ μέρους σου που είσαι τόσο ειλικρινής με τον εαυτό σου και που αναγνωρίζεις ότι δεν βρίσκεσαι σε μια καλή κατάσταση. Φαίνεται ότι παλεύεις εδώ και αρκετό καιρό με το να βγάζεις την κάθε ημέρα. Είναι σημαντικό να μην το κρατάς πλέον κρυφό και μυστικό. Υπάρχει βοήθεια παντού γύρω σου για εσένα. Μπορείς να επισκεφτείς έναν ειδικό κι αν δεν σου κάνει πήγαινε σε κάποιον άλλον. Υπάρχουν και δωρεάν γραμμές για ψυχολογική υποστήριξη που θα μπορέσουν να σε οδηγήσουν σε επαγγελματίες που θα σε βοηθήσουν.

Για αρχή, μίλησε σε κάποιον που εμπιστεύεσαι για το πώς νιώθεις. Δεν υπάρχει λόγος να αισθάνεσαι ντροπή. Το ότι ετοιμάζεσαι να ζητήσεις βοήθεια είναι ήδη μια ένδειξη γενναιότητας εκ μέρους σου.

Ζήτησε βοήθεια και θα μάθεις τεχνικές χαλάρωσης ή αναπνοής και πολλές ακόμα τεχνικές που θα σε βοηθήσουν όσο θα προχωράς στον δρόμο που θα σε φέρει και πάλι πίσω στη δική σου ισορροπία και γιατί όχι, και ευτυχία. Το αξίζεις.

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.