Τι να επιλέξεις, γιατί και ποιες αλλαγές θα δεις στο σώμα, στη διάθεση και τον χαρακτήρα σου 

Η γιόγκα και το πιλάτες είναι κάτι σαν τον Ολυμπιακό με τον Παναθηναϊκό. Υποστηρίζεις ή το ένα ή το άλλο, αν και κανονικά μπορούν να συνδυαστούν υπέροχα.
Πού βοηθάει το ένα και πού το άλλο και ποιο να διαλέξεις ανάλογα με το τι θέλεις και τι χρειάζεσαι;
Πάντως και τα δυο έχουν έναν και μόνο σκοπό: Να κάνουν το κορμάκι σου να αισθανθεί καλύτερα και να έρθει στην καλύτερη του κατάσταση.

Έχοντας κάνει εντατικά και γιόγκα και πιλάτες, αν και ποτέ ταυτόχρονα, πιστεύω ότι είναι θέμα προτίμησης και διάθεσης. Στη γιόγκα υπάρχει ροή ενώ στο πιλάτες υπάρχει έλεγχος. Και τα δυο είναι κουραστικά, απαιτητικά και απίθανα διασκεδαστικά από το πρώτο λεπτό αλλά κυρίως από ένα σημείο κι έπειτα.

Το πιλάτες στηρίζεται στον έλεγχο, στη συγκέντρωση, στην αναπνοή, στο κεντράρισμα, στην ακρίβεια και στη ροή.

Η γιόγκα θέλει να αποκτήσεις ισορροπία ως άνθρωπος ολιστικά. Αυτό το πετυχαίνεις με τις ασάνες -στάσεις- με την αναπνοή και με τις ασκήσεις διαλογισμού που υπάρχουν σε μεγαλύτερο ή σε μικρότερο βαθμό σε κάθε μάθημα.

Στη γιόγκα, ο στόχος είναι να αποκτήσεις ισορροπία και να δουλέψει κάθε μυς στο σώμα σου. Με τις ασκήσεις επιμηκύνονται οι μύες σου, γυμνάζεσαι, ιδρώνεις και πηγαίνει οξυγόνο σε κάθε κύτταρο στο σώμα σου.

Στο πιλάτες, δίνεται έμφαση στο να δυναμώσουν η σπονδυλική στήλη και ο κορμός που είναι και το κέντρο του σώματος. Γι’ αυτό και χρειάζεται ο εξοπλισμός: για να δυναμώσεις περισσότερο και αποτελεσματικότερα και να μεταφέρεις αυτή τη στάση σώματος και στην καθημερινότητα σου. Ταυτόχρονα, επιμηκύνονται και οι μύες.

Στα περισσότερα στούντιο γιόγκα ή πιλάτες υπάρχουν δωρεάν δοκιμαστικά μαθήματα ή ειδικές τιμές για σεμινάρια που θα σου δώσουν την ευκαιρία να καταλάβεις πώς λειτουργεί το κάθε σύστημα προτού το επιλέξεις και ξεκινήσεις.
Οπότε μπορείς να δοκιμάσεις, και βάσει της εμπειρίας σου να επιλέξεις.

Ψυχικά, η γιόγκα σε βοηθάει να αποβάλεις το στρες, να μάθεις να αναπνέεις σωστά και να γίνεις πιο δυνατός και ευλύγιστος.
Το πιλάτες σε βοηθάει να αποκτήσεις αυτοπεποίθηση. Κάνοντας όλο και πιο δύσκολες ασκήσεις βρίσκεις το κέντρο σου και καταφέρνεις όλο και πιο πολλά.

Οικονομικά, η γιόγκα μπορεί να είναι αρκετά οικονομική,
ενώ το πιλάτες καθώς γίνεται σε ολιγομελή τμήματα και με τη χρήση οργάνων κοστίζει περισσότερο αλλά όχι και τόσο ώστε να είναι απαγορευτικό.

Σωματικά, -σε γενικές γραμμές- αν έχεις ένα δύσκαμπτο σώμα, καλό είναι να κάνεις γιόγκα.
Αν είσαι ευλύγιστη και θέλεις περισσότερη δύναμη, καλό είναι να επιλέξεις το πιλάτες.

 

Να θυμάσαι ότι αυτή είναι μια γενική οδηγία. Ασφαλώς και μπορείς να πετύχεις αυτό που θέλεις στο σώμα και τη διάθεση σου και με τα δυο.

Σαν χαρακτήρας, αν είσαι παθιασμένη με τον έλεγχο και αυτό βλέπεις ότι δε σε εξυπηρετεί πια, να επιλέξεις τη γιόγκα ώστε να αποκτήσεις εμπιστοσύνη στη ροή και να χαλαρώσεις. Αυτή ακριβώς ήταν και η περίπτωση μου.
Αν είσαι «χύμα» και χρειάζεται να πάρεις μια κατάσταση ή και τη ζωή σου στα χέρια σου, τότε το πιλάτες θα σε βοηθήσει με τον τρόπο του.

Ο εξοπλισμός για τη γιόγκα, είναι ένα κατάλληλο στρωματάκι, ίσως και κάποια “τουβλάκια” στα πρώτα στάδια.
Στο πιλάτες είναι απαραίτητο να υπάρχει ο κατάλληλος εξοπλισμός, τα κρεβάτια πιλάτες και κάποια ακόμα όργανα. Βέβαια μπορείς να κάνεις και το pilates on the mat, που είναι οι ασκήσεις πιλάτες στο στρωματάκι χωρίς εξοπλισμό. Έτσι παίρνεις μια ιδέα από το πιλάτες, τις ασκήσεις και την πιλάτες αναπνοή.

Γιόγκα, στα σανσκριτικά, σημαίνει ένωση ή ενότητα. Η ένωση έχει να κάνει με το ότι η γιόγκα ενώνει σώμα, πνεύμα και ψυχή μεταξύ τους αλλά και με το σύμπαν. Γεννήθηκε τον 5ο με 6ο αιώνα στην Ινδία.και εξασκούνταν σε αυτήν εκατομμύρια άνθρωποι, προτού έρθει στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο. Μέσα στα χρόνια η γιόγκα απέκτησε διαφορετικά στυλ όπως Ashtanga, Hatha, Kundalini, Anusara, Kripalu, Hot και άλλα.

Είναι απολύτως σημαντικό να επιλέξεις σωστά στούντιο και δάσκαλο. Αν και οι περισσότεροι πιστοποιημένοι δάσκαλοι γιόγκα ή πιλάτες έχουν περάσει εκπαίδευση προκειμένου να διδάξουν, καλό είναι να επιλέξεις με προσοχή, συστάσεις ίσως και με ένστικτο -δηλαδή να “ακούς” το σώμα σου- προκειμένου να κάνεις τη δική σου αξιολόγηση για τη συγκεκριμένη στιγμή της ζωής σου και το επίπεδο σου.

Το πιλάτες είναι ένα σύστημα άσκησης που επινοήθηκε και συγκροτήθηκε από τον γερμανό αθλητή Γιόσεφ Πιλάτες το πρώτο μισό του εικοστού αιώνα. Σε σύγκριση με τη γιόγκα, το πιλάτες είναι μια νέα τεχνική. Ο Πιλάτες είχε θέματα με την κινητικότητα του και έτσι επινόησε έναν τρόπο εκγύμνασης για να δυναμώσουν κοιλιακοί μύες και σπονδυλική στήλη και να βελτιωθεί η στάση του σώματος. Το πιλάτες διαδόθηκε πολύ γρήγορα καθώς το προτίμησαν μουσικοί και χορευτές για να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους τόσο στη σκηνή όσο και στην καθημερινότητα τους.

Η γνώμη των ειδικών

Άντζελα Τράνταλη Pilates
και
Αθηνά Γιακαλή Yoga

“Η γιόγκα είναι μια μέθοδος που συνδυάζει έλεγχο αναπνοής και κίνησης. Δουλεύει όλο το σώμα μαζί σε κάθε κίνηση και όχι μεμονωμένα σημεία του σώματος. Το αποτέλεσμα είναι άμεσο πρώτα απ’ όλα στη στάση του σώματος και στη δύναμη. Σταδιακά βελτιώνονται η αναπνοή και η ποιότητα ύπνου και μειώνονται αισθητά οι πονοκέφαλοι. Επιπλέον, βελτιώνονται η ευλυγισία, η αντοχή αλλά και η κινητικότητα των αρθρώσεων. Ανάλογα με το είδος πρακτικής που θα επιλέξετε μπορείτε να έχετε άμεσα αποτελέσματα και στη γράμμωση του σώματος. Επίσης είναι είδος άσκησης που καθώς ανεβαίνει σταδιακά ο βαθμός δυσκολίας με στηρίξεις, κατακόρυφα και άλλες τεχνικές συντελεί στην αυτοπεποίθηση και στον έλεγχο της σκέψης.”
ΑΘΗΝΑ ΓΙΑΚΑΛΗ 
HOT ASHRAM Yoga Studio
Μητροπόλεως 62
Αθήνα
www.hotashram.gr
Τηλέφωνο: 6944502772

Άντζελα Τράνταλη

“Πιστεύω πραγματικά ότι λανθασμένα έχουν μπει σε αντιπαλότητα πιλάτες- γιόγκα. Είναι τέλεια εάν μπορούν να συνδυαστούν.
Για εμένα το σύστημα εκγύμνασης του Πιλάτες είναι πιο δυτικό αλλά συγχρόνως μοναδικό στο να βοηθάει κάθε σώμα να βρει τη δύναμη σε συνδυασμό με την ευλυγισία. Η διάταση των μυών μας, το «άνοιγμα» και το «μάκρος» που δίνουμε στο σώμα μέσα από την ακρίβεια και την λεπτομέρεια σε συνδυασμό με τις αναπνοές που πρέπει να διδάσκονται, είναι αυτά που κάνουν τη συγκεκριμένη μέθοδο μαγική και ικανή να αλλάζει τα σώματα κάθε ηλικίας.
Το πιλάτες, μπορεί να είναι θεραπευτικό εάν υπάρχουν τραυματισμοί,
δυναμικό για κάποιον που κάνει καιρό,
και φυσικά βασικό για έναν αρχάριο.
Για αυτό τον λόγο θα πρέπει να απευθυνόμαστε σε αυθεντικά στούντιο πιλάτες με εμπειρία πολλών χρόνων με προσοχή στην επιλογή μας για αποφυγή δυσάρεστων εμπειριών.”
ΑΝΤΖΕΛΑ ΤΡΑΝΤΑΛΗ
4Pilates
Κηφισίας 325 Κηφισιά
και Ψυχικό
www.4pilates.gr
Τηλέφωνα: 210 800 15 90, 6944 558896

Μοιράσου το

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.