… και δεν το έχεις καν καταλάβει

Ίσως ήδη να ξέρεις ότι τα σκουρόχρωμα ούρα είναι ένδειξη ότι είσαι αφυδατωμένος. Όμως υπάρχουν κι άλλες ενδείξεις που σπάνια τις συνδέει με το πόσο νερό δεν έχεις πιει, ενώ ο οργανισμός σου το χρειάζεται απεγνωσμένα.

Το σώμα σου χρειάζεται οπωσδήποτε νερό, και γενικότερα τα κατάλληλα υγρά, για να μπορέσει να λειτουργήσει άνετα. Όταν δεν παίρνει αρκετό νερό τότε ξεκινάει να σου το δείχνει όπως ξέρει και μπορεί: με τη δίψα ή με τα σκούρα ούρα. Το ξέρεις όμως ότι άνθρωποι που είναι σε σοβαρή κατάσταση αφυδάτωσης έχουν ακόμα και κρίσεις ή και περίεργη συμπεριφορά; Δεν είναι ανάγκη να φτάσεις σε αυτά τα επίπεδα αν ξεχνάς ή δεν προλαβαίνεις να πίνεις νερό.

Κανονικά χρειάζεται να πίνεις περίπου το 3% του βάρους σου σε νερό. Το ποσοστό αυξάνεται αν ασκηθείς, αν ιδρώσεις ή αν αρρωστήσεις. Για μια γυναίκα 9 ποτήρια είναι περίπου όσο νερό χρειάζεται.

Διάβασε μερικά συμπτώματα που τα προκαλεί η αφυδάτωση και που ποτέ δε θα τα συνέδεες με αυτήν.

Δυσάρεστη αναπνοή

Μπορεί να φαίνεται περίεργο αλλά όσο μειώνεται η ποσότητα του σάλιου στο στόμα τόσο μειώνεται και η ικανότητα του οργανισμού να καταπολεμήσει τα μικρόβια που προκαλούν τη δυσοσμία. Έτσι, αν έχεις παρατηρήσει ότι έχεις δυσάρεστη αναπνοή αύξησε την ποσότητα του νερού που πίνεις. Εκτός του ότι το νερό απομακρύνει τα υπολείμματα τροφών, αυξάνει και την ικανότητα του σάλιου να καταπολεμήσει τα βακτήρια.

Αν το δέρμα είχε φωνή

… θα φώναζε “Νεροοοοοοοο”! Το νερό είναι το πιο φθηνό καλλυντικό και η πιο οικονομική θεραπεία ομορφιάς που μπορείς να κάνεις. Κάνε το εξής πείραμα: Τσίμπησε το δέρμα σου στην πάνω πλευρά του χεριού σου, άφησε το και παρατήρησε το πώς επιστρέφει στην προηγούμενη κατάσταση του. Αν επιστρέφει άμεσα, τότε η υγρασία στο σώμα σου είναι σε καλά επίπεδα και το δέρμα σου είναι πραγματικά ελαστικό. Αν αργεί να επανέλθει, άσε τα πειράματα και βάλε το νεράκι στη ζωή σου τώρα.

Δε σκέφτεσαι καθαρά

Δεν είναι τόσο συχνό φαινόμενο αλλά σε περιπτώσεις που για καιρό δεν προσφέρεις στο σώμα σου το νεράκι που έχει ανάγκη, το να μη μπορείς να σκεφτείς καθαρά και να νιώθεις κάπως χαμένος, μπορεί να οφείλεται στην αφυδάτωση. Οπότε νερό, ειδικά τις ημέρες που ασκείσαι ή ιδρώνεις.

Αχ αυτές οι λιγούρες

Στο A NeW LiFe το έχουμε αναφέρει πολλές φορές ότι συχνά όταν αισθανόμαστε την άμεση ανάγκη να φάμε κάτι, είναι πολύ πιθανό όχι να πεινάμε αλλά να διψάμε! Είναι το σήμα του εγκέφαλου ότι χρειάζεται… καύσιμα. Έτσι, με το που θα νιώσεις την πρώτη βασανιστική λιγούρα πιες δύο ποτήρια νερό. Αν σε δεκαπέντε λεπτά συνεχίζεις να πεινάς, μπορείς να φας. Το πιο πιθανό όμως είναι ότι η λιγούρα θα εξαφανειστεί αφού στην πραγματικότητα απλά διψούσες

Δεν ιδρώνεις πια

Για να μην ιδρώνεις χρειάζεται να έχεις φτάσει σε σοβαρά επίπεδα αφυδάτωσης. Ο οργανισμός έχει τόση έλλειψη από υγρασία που αρνείται να διώξει και τα λίγα υγρά που έχει. Αν παρατηρείς ότι ενώ έχεις σωματική δραστηριότητα, ιδρώνεις λιγότερο σε σχέση με άλλες φορές, τότε χρειάζεται να πιεις άμεσα νερό. Σε αυτή την περίπτωση ο οργανισμός ταλαιπωρείται αρκετά έντονα και καλό θα ήταν να προλάβεις άλλες επιπτώσεις.

Διάβασε εδώ τους 11 τρόπους για να πίνεις περισσότερο νερό κάθε μέρα. 

To περιεχόμενο αυτού του site αποτελεί προσωπική πνευματική ιδιοκτησία. Συνεπώς, ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ οποιαδήποτε αναδημοσίευση, αντιγραφή ή τροποποίησή του χωρίς τη συγκατάθεσή μου. Επικοινωνήστε μαζί μας για έγκριση αν ενδιαφέρεστε για αναδημοσίευση σε άλλο site.
Μοιράσου το

(4) Σχόλια

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.