Όταν ο μεταβολισμός θέλει ξυπνητήρι

Και ξαφνικά πέρυσι το καλοκαίρι, βρήκα το βιβλίο της Haylie Pomproy σε βιβλιοπωλείο στο Σύνταγμα. Μέχρι να φύγω από το βιβλιοπωλείο το είχα διαβάσει σχεδόν όλο. Μια εβδομάδα μετά, επέστρεψα και το αγόρασα.

Η αλήθεια είναι ότι έχει πολλά στοιχεία για τη διατροφή που καλό είναι να ξέρεις είτε θέλεις να ακολουθήσεις τη δίαιτα είτε όχι. Σου υπόσχεται ότι θα χάσεις περισσότερα από 10 κιλά μέσα σε 28 ημέρες. Και αυτό και συνέβη.

Για 28 ημέρες το βιβλίο έγινε η προέκταση του χεριού μου. Διάβασα κάθε λέξη του, και καθημερινά ετοιμάζαμε με τον σύντροφο μου τα γεύματα του. Ναι, εκείνος έκανε το πείραμα στη Δίαιτα του Γρήγορου Μεταβολισμού. Μέσα σε 28 ημέρες έχασε ακριβώς 12 κιλά χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Και λέω χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια γιατί πάντα χρειάζεται προσπάθεια όταν αλλάζεις τις συνήθειες σου. Πάντως η αλήθεια είναι ότι αυτή η δίαΙτα έχει αρκετές ποσότητες και καλή ποικιλία φαγητού.

Η Haylie Pomproy υποστηρίζει ότι αν ακολουθήσεις για 28 ημέρες τη δίαιτα χωρίς την ελάχιστη απόκλιση, ο μεταβολισμός σου ξεκινάει και πάλι να λειτουργεί καλά, άσχετα με την κατάσταση στην οποία βρισκόταν προτού ξεκινήσεις τη συγκεκριμένη δίαιτα. Αν τη χαλάσεις ενδιάμεσα, τότε χρειάζεται να την ξαναρχίσεις από την αρχή.

Οι 3 φάσεις

Η Pomproy χωρίζει τις 7 ημέρες της εβδομάδας σε 3 φάσεις, ώστε να μην εξαντληθεί κανένα σύστημα και κανένα όργανο του σώματος.
Δευτέρα και Τρίτη, στη Φάση 1, χαλαρώνεις τον οργανισμό από το στρες και με τις κατάλληλες τροφές ηρεμούν τα επινεφρίδια.
Στη Φάση 1, τρως αρκετούς υδατάνθρακες, μέτρια ποσότητα πρωτεΐνης και χαμηλά λιπαρά.
Σκοπός είναι να βγεί ο οργανισμός από την κατάσταση αντίστασης και να χαλαρώσουν τα επινεφρίδια, ώστε να ανοίξουν σε επόμενη φάση οι λιποαποθήκες. Εδώ μπορείς να κάνεις τρέξιμο ή αεροβική γυμναστική.

Τετάρτη και Πέμπτη, στη Φάση 2, τρως μόνο πρωτεΐνη και λαχανικά ώστε να ξεκλειδώνουν οι λιποαποθήκες.
Στη Φάση 2, τρως πολύ πρωτεΐνη, πολλά λαχανικά και χαμηλούς υδατάνθρακες. Ναι, είναι κάπως δύσκολη αυτή η φάση αλλά διαρκεί μόνο 2 ημέρες. Με αυτή τη φάση ανοίγουν οι λιποαποθήκες. Εδώ μπορείς να κάνεις βάρη για να δυναμώσουν οι μύες.

Παρασκευή, Σαββάτο και Κυριακή, στη Φάση 3, ξεκινάει το πραγματικό κάψιμο των θερμίδων με τα καλά λιπαρά να παρασύρουν το λίπος μακριά από το σώμα.
Στη Φάση 3, τρώς πολλά καλά λιπαρά, υδατάνθρακες και πρωτεΐνη σε μέτριες ποσότητες και φρούτα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Εδώ ξεκινά πραγματικά ο οργανισμός να καίει το λίπος ενώ χορταίνεις αρκετά. Αν θέλεις μια σωματική άσκηση μπορείς να κάνεις έναν περίπατο ή ένα μασάζ -ναι, και το μασάζ θεωρείται άσκηση-.

Στο πιάτο

Για μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα, εδώ είναι ένα χαρακτηριστικό μενού της κάθε φάσης.

Φάση 1:

Πρωινό: Σμούθι με βρώμη και φρούτα
Σνακ: Φρούτο, διαλέγοντας από ανανά, μήλα, μανταρίνια και άλλα
Μεσημεριανό: Κοτόπουλο και άγριο ρύζι
Σνακ: Σμούθι με πεπόνι
Βραδυνό: Φιλέ μινιόν με καστανό ρύζι και κολοκυθάκια

Φάση 2:

Πρωϊνό: Ισπανική ομελέτα με ασπράδια
Σνακ: Τυλιχτό σάντουιτς με ροσμπίφ, μουστάρδα και μαρούλι
Μεσημεριανό: Πικάντικο λευκό ψάρι με κόκκινη πιπεριά και λαχανίδες
Βραδυνό: Φιλέτο με μπρόκολο

Φάση 3:

Πρωϊνό: Τοστ με αυγό, ντομάτα και κόκκινο κρεμμύδι
Σνακ: Κεράσια, ροδάκινα
Μεσημεριανό: Φακές ή γαρίδες με λαχανικά στιρ φράι και ρυζομακάρονα
Βραδυνό: Κοτόπουλο με κάρυ και γάλα καρύδας.

Για όλα τα τρόφιμα που αναφέρονται, υπάρχουν συνταγές. Υπάρχει και αναλυτική λίστα με το ποια φαγητά επιτρέπονται σε κάθε φάση, και επιπλέον αναλυτικό πλάνο για υπάρξει σαφής καθοδήγηση. Επίσης υπάρχει και app της συγκεκριμένης δίαιτας που μπορεί να σου φανεί χρήσιμο αν και δεν έχει τόσο καλές κριτικές από τους χρήστες του.

Οι απαγορεύσεις και τα αποτελέσματα

Στο τέλος της κάθε εβδομάδας θα έχεις χάσει περίπου 3 κιλά, και θα νοιώθεις και μια χαρά τρώγοντας κάθε τρείς ώρες, για όσες ώρες μένεις ξύπνιος.

Να ξέρεις υπάρχουν και κάποιες απαγορεύσεις. Είναι λίγες αλλά είναι σημαντικές. Για 28 ημέρες δεν επιτρέπεται η καφεΐνη, το αλκοόλ, η ζάχαρη, η γλουτένη, η σόγια, τα γαλακτοκομικά, το καλαμπόκι. Χρειάζεται να τρως μέσα σε μισή ώρα από την ώρα που θα ξυπνήσεις, και να πίνεις περίπου το 3% του σωματικού σου βάρους σε νερό.

Αν είσαι vegan μπορείς να κάνεις αυτή τη δίαιτα άνετα, τρώγοντας τόφου στη Φάση 2.

 

To περιεχόμενο αυτού του site αποτελεί προσωπική πνευματική ιδιοκτησία. Συνεπώς, ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ οποιαδήποτε αναδημοσίευση, αντιγραφή ή τροποποίησή του χωρίς τη συγκατάθεσή μου. Επικοινωνήστε μαζί μας για έγκριση αν ενδιαφέρεστε για αναδημοσίευση σε άλλο site.
Μοιράσου το

(1) Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.