Αν το να κοιμηθείς το βράδυ μοιάζει με βασανιστήριο, υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές που καλό είναι να τις αποφεύγεις. Με κάποια πράγματα που θα αφαιρέσεις και με άλλα που θα προσθέσεις, οι νύχτες σου θα περνάνε καλύτερα και οι ημέρες σου θα έχουν περισσότερη ενέργεια.

Η χρυσή ισορροπία

Για να κοιμηθείς καλά το βράδυ χρειάζεται και να μην πεινάς αλλά και να μην έχεις φάει πολύ. Το να έχεις φάει σωστά θα σε κάνει να κοιμηθείς καλά και να μην ξυπνήσεις μέσα στη νύχτα ψάχνοντας για φαγητό σαν αρκουδάκι στο δάσος. Σε έρευνα στις ΗΠΑ βρήκαν ότι το παγωτό και τα παντός είδους πατατάκια είναι το αγαπημένο σνακ το βράδυ μπροστά στην τηλεόραση. Μόνο που αυτού του είδους σνακς περιέχουν χημικά που έτσι κι αλλιώς βάζουν τον οργανισμό σε κατάσταση υπερδιέγερσης. Αν η έρευνα γινόταν στην Ελλάδα ίσως τα σκληροπυρηνικά σουβλάκια ήταν στην κορυφή κι ας μη θεωρούνται απλό σνακ.

Ένας ευαίσθητος στον ύπνο οργανισμό, μπορεί να επηρεάζεται και από κάτι που έφαγε ή ήπιε ακόμα και οκτώ ώρες πριν από το κρεβάτι.

Αν προσπαθείς λοιπόν να βάλεις τον ύπνο σου σε μια καλή σειρά, καλό είναι να αποφεύγεις τα παρακάτω:

Καφεΐνη

Όλοι ξέρουμε ότι καφεΐνη επηρεάζει τον ύπνο και αποφεύγουμε τον καφέ ήδη από το απόγευμα. Όμως, η καφεΐνη βρίσκεται κρυμμένη και σε διάφορα ροφήματα: στο τσάι, στη σοκολάτα, στα αναψυκτικά. Ακόμα και αυτοί που πίνουν ένα εσπρεσάκι μετά το δείπνο και -νομίζουν ότι- κοιμούνται κανονικά, οι έρευνες δείχνουν ότι έτσι επηρεάζεται αν όχι η διάρκεια σίγουρα η ποιότητα του ύπνου τους, καθώς δε μπαίνουν στον βαθύ ύπνο, τον απαραίτητο για την ξεκούραση.

Αλκοόλ

Ναι, ένα ποτηράκι μπορεί να νομίζεις ότι σε χαλαρώνει όμως το να πίνεις πριν από τον ύπνο μπορεί να προκαλεσει στο σώμα σου αντιδράσεις ίδιες  με την καφεΐνη: να σε εμποδίσει από το να κοιμηθείς βαθιά και να ξεκουραστείς πραγματικά.

Ζάχαρη

Μπορεί να είναι γλυκιά αλλά είναι ύπουλη… Οι διεγερτικές της ιδιότητες σε κάνουν να μην μπορείς να κοιμηθείς και να μην αντιλαμβάνεσαι και την αιτία. Αν θέλεις οπωσδήποτε να φας κάτι γλυκό το βράδυ δοκίμασε κάποια κεράσια ή ένα ακτινίδιο που θα βοηθήσουν τη μελατονίνη και τη σεροτονίνη σου. Συνόδευσε τα και με 5-6 ξηρούς καρπούς και θα έχεις ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

Πικάντικα, όξινα ή βαριά φαγητά

Ακόμα και πολύ νερό αν πιεις πριν τον ύπνο, είναι πιθανό να μην κοιμηθείς τη νύχτα χωρίς να ξυπνήσεις με ενοχλήσεις… Πόσο μάλλον αν φας φαγητά που θέλουν χρόνο για να γίνει η πέψη τους. Οπότε, αν έχεις θέμα με τον ύπνο σου, απόλαυσε αυτά τα φαγητά το μεσημεράκι και όχι αργά το απόγευμα ή το βράδυ!

To περιεχόμενο αυτού του site αποτελεί προσωπική πνευματική ιδιοκτησία. Συνεπώς, ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ οποιαδήποτε αναδημοσίευση, αντιγραφή ή τροποποίησή του χωρίς τη συγκατάθεσή μου. Επικοινωνήστε μαζί μας για έγκριση αν ενδιαφέρεστε για αναδημοσίευση σε άλλο site.
Μοιράσου το

(1) Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.