Μαγνήσιο το χαλαρωτικό.

Είναι ένα από τα 4 πιο σημαντικά μεταλλικά άλατα στον οργανισμό μας. Όταν υπάρχει σε επάρκεια, τότε ζούμε μια χαρά και με καλή διάθεση ό,τι κι αν συμβαίνει γύρω μας.

Είναι μια από τις ασπίδες που έχουμε για να αντιμετωπίσουμε το στρες, την αυπνία, τη δυσκοιλιότητα, τις κράμπες, τους μυικούς πόνους και πολλά πολλά ακόμη. Ιδανικά, δε θα χρειαζόμασταν κανένα συμπλήρωμα μαγνησίου. Θα το παίρναμε άνετα από τροφές όπως το κακάο, τα ρεβύθια, το ταχίνι, τους ηλιόσπορους, το αβοκάντο, τη μαύρη σκολάτα.

Στην τρελή τρελή καθημερινότητα μας όμως, η γεμάτη κενές θερμίδες διατροφή, τα επεξεργασμένα τρόφιμα, ο καφές, κατατρώνε το μαγνήσιο. Το άγχος, οι περίεργες ώρες ύπνου, το αλκοόλ, η ζάχαρη, παίρνουν κι αυτά το μερίδιο τους. Και κάπως έτσι έρχονται οι κάθε είδους πόνοι, η κούραση, ο ατέρμονος κύκλος του στρες.

Η αλήθεια είναι ότι σχεδόν όλοι μας έχουμε έλλειψη μαγνησίου. Ακόμη κι έχεις κάνει εξετάσεις και το μαγνήσιο είναι μέσα στα φυσιολογικά όρια, ενδέχεται να χρειάζεσαι συμπλήρωμα.

Μα γιατί να έχουμε έλλειψη σε μαγνήσιο;

  • Γιατί οι τροφές που τρώμε είναι επεξεργασμένες
  • Γιατί τρώμε πολλή ζάχαρη. Φαντάσου ότι για ένα γραμμάριο ζάχαρης που βάζουμε στον οργανισμό μας χρειάζονται 54 γραμμάρια μαγνησίου για να τη διαχειριστεί.
  • Παίρνουμε φάρμακα -συμπεριλαμβανομένων και των αντισυλληπτικών- τα οποία απορροφούν αρκετό μαγνήσιο.
  • Και το κυριότερο, έχουμε στρες. Όταν στο σώμα παράγονται οι ορμόνες του στρες, ο οργανισμός τρέχει να βρει μαγνήσιο για να αντέξει η καρδιά και όλο το σύστημα από την “επίθεση” που δέχεται.

Τί συμβαίνει όταν έχουμε έλλειψη μαγνησίου;

Τα πιο συχνά συμπτώματα είναι :

  • Στρες
  • Ευερέθιστο έντερο
  • Κράμπες
  • Προεμμηνοριακό σύνδρομο
  • Αυπνία
  • Κόπωση
  • Θυμός
  • Αδύνατη μνήμη
  • Μυικοί πόνοι
  • Χρόνιοι πόνοι στην πλάτη
  • Τενοντίτιδες
  • Θολή σκέψη
  • Δυσκοιλιότητα
  • Υπέρταση

 

Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο (mg ανά 100 γραμμάρια)

  • Φύκια: 760
  • Ηλιόσποροι ψίχα: 390
  • Ταχίνι: 380
  • Σουσάμι: 370
  • Κακάο: 350
  • Σοκολάτα υγείας: 290
  • Αμύγδαλα: 270
  • Σπόροι σόγιας (ή αλεύρι): 250
  • Σόγια: 250
  • Φουντούκια ψίχα: 160
  • Φασόλια ξερά: 160
  • Καρύδια ψίχα: 160
  • Ρεβίθια: 130
  • Μπιζέλια ξερά: 130
  • Αλεύρι Ολικής Άλεσης (σιτάρι ή σίκαλη): 120
  • Παντζάρια: 113
  • Φακές: 110
  • Σύκα ξερά: 80
  • Βερίκοκα ξερά: 65
  • Χουρμάδες: 60
  • Σπανάκι: 88

 

Η Καίτη λέει:

Η αλήθεια είναι ότι τις περιόδους που δουλεύω πολύ φροντίζω να παίρνω συμπλήρωμα μαγνησίου για να είμαι περισσότερο ήρεμη. Δεν είναι ότι νοιώθω λιγότερο άγχος ή κούραση αλλά με βοηθά να διαχειριστώ την πίεση χρόνου. Το τέλος της ημέρας δε με βρίσκει να κλαίω στο μπάνιο μόνο και μόνο γιατί αισθάνομαι εξουθενωμένη.

Τα τελευταία χρόνια όταν ταξιδεύω πολλές ώρες με το αυτοκίνητο, με πιάνει ένας πόνος στην πλάτη. Έτσι πριν ξεκινήσω το ταξίδι, παίρνω μαγνήσιο εκ των προτέρων, κάνοντας και το δικό μου ταξίδι και του οδηγού πιο άνετο.

Καθώς δεν παίρνω ποτέ μα ποτέ φάρμακα, όποτε έχω κάποιον μυικό πόνο, παίρνω μαγνήσιο σε υγρή μορφή ή σε χάπι και η βελτίωση είναι θεαματική.

Α, και το μαγνήσιο το γνώρισα όταν είχα μια ερωτική απογοήτευση και τα νευράκια ήταν “τσαταλάκια”

Μικρά χρήσιμα μυστικά.

Αν γυμνάζεσαι και θέλεις να κάνεις γράμμωση, μην παίρνεις συμπλήρωμα μαγνησίου. Το μαγνήσιο χαλαρώνει τους μυς και έτσι η γράμμωση σου θα αργήσει να φανεί.

Δε θέλεις να πάρεις συμπλήρωμα σε κάψουλα ή σε αμπούλα; Κάνε μπάνιο με άλατα epson. Το μαγνήσιο απορροφάται εύκολα από το δέρμα. Τα άλατα epson τα βρίσκεις σχεδόν σε κάθε φαρμακείο και είναι αρκετά οικονομικά. Γεμίζεις τη μπανιέρα με νερό και τα άλατα και απολαμβάνεις το μπάνιο σου ένω ο οργανισμός απορροφά το μαγνήσιο που χρειάζεται.

Το λάδι μαγνησίου μπορείς να το βρείς αρκετά εύκολα και να το τοποθετήσεις στις πονεμένες αρθρώσεις ή στους πονεμένους μυς. Το λάδι απορροφάται εύκολα από το δέρμα και τα αποτελέσματα είναι άμεσα. Μπορεί τοποθετώντας το να νοιώσεις μια ελαφριά ενόχληση. Δεν είναι ανησυχητικό, εκτός κι αν έτσι κρίνεις εσύ.

Μοιράσου το

(1) Σχόλιο

Αφησε Σχόλιο

Το e-mail σου δεν θα δημοσιευθεί.